Saab 99 bj 1984
-
Papasan
- Geregistreerd lid
Saab 99 bj 1984
Hallo,
ik ben onlangs teruggekomen uit Zweden met een Saab 99, 4 deurs, bj 1984, 150.00km! Schitterende auto, geen spatje roest. Nu heb ik een paar vragen over dit type auto.
1e waar zit het chassisnummer(verborgen)?
2e hoe werken de koplampwissers, kan nml geen schakelaar oid vinden.
3e auto is kennelijk voorzien van een zelfdenkende stoelverwarming, maar ook daar kan ik niks van vinden, schakelaars oid
4e kan deze auto zo op gas, of moet er nog iets aan gebeuren. Bij de tankdop staat ron 93 vermeld. Ik ben teruggereden op 95 loodvrij aangevuld met loodvervanger.
hoor graag van jullie.
alvast bedankt.
vrgr
Papasan[/img]
ik ben onlangs teruggekomen uit Zweden met een Saab 99, 4 deurs, bj 1984, 150.00km! Schitterende auto, geen spatje roest. Nu heb ik een paar vragen over dit type auto.
1e waar zit het chassisnummer(verborgen)?
2e hoe werken de koplampwissers, kan nml geen schakelaar oid vinden.
3e auto is kennelijk voorzien van een zelfdenkende stoelverwarming, maar ook daar kan ik niks van vinden, schakelaars oid
4e kan deze auto zo op gas, of moet er nog iets aan gebeuren. Bij de tankdop staat ron 93 vermeld. Ik ben teruggereden op 95 loodvrij aangevuld met loodvervanger.
hoor graag van jullie.
alvast bedankt.
vrgr
Papasan[/img]
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Aanvullend op puntje 4. Als het goed is heb je een rood motorblok en dan kan je ongeloode benzine tanken.
Ik denk dat dit een leuke site voor je is als beginnen 99-rijder: de saab 99 tips page
http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm
Ik denk dat dit een leuke site voor je is als beginnen 99-rijder: de saab 99 tips page
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
is dat zo, zijn er wel 99's geleverd met rode blokken/starter boven?Paul99 schreef:Aanvullend op puntje 4. Als het goed is heb je een rood motorblok en dan kan je ongeloode benzine tanken.
meen dat het pas in de 90 kwam.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Daarom heb ik de kleur erbij vermeld. Het groene blok waar de meeste (alle?) late 99's mee zijn geleverd is niet geschikt voor loodvrije benzine en dus ook minder geschikt voor LPG. Omdat papasan meldt dat er RON93 op de tankdop staat doet mij vermoeden dat dit geen groen blok is. Papasan moet maar even uitsluitsel geven welke kleur het blok heeft.
Schiet me binnen: een groen blok kan net zo goed op LPG als een flash-lube systeem wordt geplaatst.
http://www.flashlube.com.au/nl/valvesaverkit/index.html
Schiet me binnen: een groen blok kan net zo goed op LPG als een flash-lube systeem wordt geplaatst.
http://www.flashlube.com.au/nl/valvesaverkit/index.html
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
En wat te denken van de admiraal??-blauwe SAAB 99 GL die Greg had??
En mijn voormalige blauwe 4drs SAAB 900GLs Sedan uit 1981, waar voordat mijn broer die kocht en waarvan
ik die later overnam, de L.P.G.-installatie al uitgehaald was??
Die had ook met zo'n 'green-blok', zie mijn fotogalerij en een km.stand van ±482.000 gehaald, toen die total-
loss raakte in 2001.
En mijn voormalige blauwe 4drs SAAB 900GLs Sedan uit 1981, waar voordat mijn broer die kocht en waarvan
ik die later overnam, de L.P.G.-installatie al uitgehaald was??
Die had ook met zo'n 'green-blok', zie mijn fotogalerij en een km.stand van ±482.000 gehaald, toen die total-
loss raakte in 2001.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
wat wil je daarmee nu zeggen?De900C-GAS schreef:En wat te denken van de admiraal??-blauwe SAAB 99 GL die Greg had??![]()
ik die later overnam, de L.P.G.-installatie al uitgehaald was??![]()
loss raakte in 2001.
beide blokken lopen prima op lpg alleen zitten er geharde zittingen in de kop van de nieuwere blokken, das alles, minder kleppen stellen al vind ik het niet echt terug, de nieuwere koppen kunnen ook hard inslaan.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
utan
- Geregistreerd lid
Flash lube flesje kost lang geen 100 euro (eerder 25), het spul wat erin moet........da's pas duur!!!!Paul99 schreef:Tsja... het kan wel, maar dan moet je wat vaker kleppen stellen en de kop is eerder uitgesteld. Met een flash-lube setje ondervang je dat. Kost ongeveer 100 euro. Vind ik wel de investering waard.
-
Highlander
- Geregistreerd lid
Aanvulling puntje twee als de ruitenwissers op snelste stand staan.De900C-GAS schreef:Welkom op het forum en vele fijne en veilige
- 01. Onder de achterbank.
- 02. Automatisch bij het sproeien.
- 03. Inderdaad géén zichtbare schakelaars, zit een theromcontact in de stoelzitting.
- 04. Kunnen prima op L.P.G. draaien.
toegewenst!!
gr,
Chris