Saab 99 bj 1984

1967-1984
Papasan
Geregistreerd lid

Saab 99 bj 1984

Bericht door Papasan » di 18 nov, 2008 15:11

Hallo,
ik ben onlangs teruggekomen uit Zweden met een Saab 99, 4 deurs, bj 1984, 150.00km! Schitterende auto, geen spatje roest. Nu heb ik een paar vragen over dit type auto.
1e waar zit het chassisnummer(verborgen)?
2e hoe werken de koplampwissers, kan nml geen schakelaar oid vinden.
3e auto is kennelijk voorzien van een zelfdenkende stoelverwarming, maar ook daar kan ik niks van vinden, schakelaars oid
4e kan deze auto zo op gas, of moet er nog iets aan gebeuren. Bij de tankdop staat ron 93 vermeld. Ik ben teruggereden op 95 loodvrij aangevuld met loodvervanger.

hoor graag van jullie.
alvast bedankt.
vrgr
Papasan[/img]

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 18 nov, 2008 15:17

• 01. Onder de achterbank.
  • 02. Automatisch bij het sproeien.
  • 03. Inderdaad géén zichtbare schakelaars, zit een theromcontact in de stoelzitting.
  • 04. Kunnen prima op L.P.G. draaien.
Welkom op het forum en vele fijne en veilige :O: toegewenst!! :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 18 nov, 2008 15:20

edit
laat maar

hoef bij zulke vragen ook niet de moeite te doen.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 18 nov, 2008 16:02

@Jelger: ongesteld?

@Papasan: staat je auto toevallig op marktplaats?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 18 nov, 2008 16:06

eh nee, zo bedoelde ik het niet. Gaf antwoord, maar toen ik klaar was, stond er al wat, uiteraard - bij dit type vragen kan je nog zo snel zijn als bliksem..... ;-)

Was overigens praktisch identiek dus niet aanvullend.

@papasan: veel plezier er van.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 18 nov, 2008 19:22

Aanvullend op puntje 4. Als het goed is heb je een rood motorblok en dan kan je ongeloode benzine tanken.

Ik denk dat dit een leuke site voor je is als beginnen 99-rijder: de saab 99 tips page

http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 18 nov, 2008 19:27

Paul99 schreef:Aanvullend op puntje 4. Als het goed is heb je een rood motorblok en dan kan je ongeloode benzine tanken.

Ik denk dat dit een leuke site voor je is als beginnen 99-rijder: de saab 99 tips page

http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm
is dat zo, zijn er wel 99's geleverd met rode blokken/starter boven?
meen dat het pas in de 90 kwam.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 18 nov, 2008 19:32

De startmotor onder het inlaatspruitstuk kwam inderdaad voor het eerst voor op de SAAB 90 en de andere
modellen van het modeljaar 1985. :wink:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 18 nov, 2008 20:15

Daarom heb ik de kleur erbij vermeld. Het groene blok waar de meeste (alle?) late 99's mee zijn geleverd is niet geschikt voor loodvrije benzine en dus ook minder geschikt voor LPG. Omdat papasan meldt dat er RON93 op de tankdop staat doet mij vermoeden dat dit geen groen blok is. Papasan moet maar even uitsluitsel geven welke kleur het blok heeft.

Schiet me binnen: een groen blok kan net zo goed op LPG als een flash-lube systeem wordt geplaatst.
http://www.flashlube.com.au/nl/valvesaverkit/index.html

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 18 nov, 2008 20:24

En wat te denken van de admiraal??-blauwe SAAB 99 GL die Greg had?? :roll:
En mijn voormalige blauwe 4drs SAAB 900GLs Sedan uit 1981, waar voordat mijn broer die kocht en waarvan
ik die later overnam, de L.P.G.-installatie al uitgehaald was?? :roll:
Die had ook met zo'n 'green-blok', zie mijn fotogalerij en een km.stand van ±482.000 gehaald, toen die total-
loss raakte in 2001. :wink:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 18 nov, 2008 20:33

De900C-GAS schreef:En wat te denken van de admiraal??-blauwe SAAB 99 GL die Greg had?? :roll:
En mijn voormalige blauwe 4drs SAAB 900GLs Sedan uit 1981, waar voordat mijn broer die kocht en waarvan
ik die later overnam, de L.P.G.-installatie al uitgehaald was?? :roll:
Die had ook met zo'n 'green-blok', zie mijn fotogalerij en een km.stand van ±482.000 gehaald, toen die total-
loss raakte in 2001. :wink:
wat wil je daarmee nu zeggen?

beide blokken lopen prima op lpg alleen zitten er geharde zittingen in de kop van de nieuwere blokken, das alles, minder kleppen stellen al vind ik het niet echt terug, de nieuwere koppen kunnen ook hard inslaan.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 18 nov, 2008 20:34

baszwolle schreef:wat wil je daarmee nu zeggen?
Dat zo'n groen motorblok prima op L.P.G. kan functioneren. :wink:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 18 nov, 2008 20:36

Tsja... het kan wel, maar dan moet je wat vaker kleppen stellen en de kop is eerder uitgesteld. Met een flash-lube setje ondervang je dat. Kost ongeveer 100 euro. Vind ik wel de investering waard.

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » di 18 nov, 2008 20:40

Paul99 schreef:Tsja... het kan wel, maar dan moet je wat vaker kleppen stellen en de kop is eerder uitgesteld. Met een flash-lube setje ondervang je dat. Kost ongeveer 100 euro. Vind ik wel de investering waard.
Flash lube flesje kost lang geen 100 euro (eerder 25), het spul wat erin moet........da's pas duur!!!!

Highlander
Geregistreerd lid

Bericht door Highlander » di 18 nov, 2008 21:43

De900C-GAS schreef:
  • 01. Onder de achterbank.
  • 02. Automatisch bij het sproeien.
  • 03. Inderdaad géén zichtbare schakelaars, zit een theromcontact in de stoelzitting.
  • 04. Kunnen prima op L.P.G. draaien.
Welkom op het forum en vele fijne en veilige :O: toegewenst!! :wink:
Aanvulling puntje twee als de ruitenwissers op snelste stand staan.

gr,
Chris

Plaats reactie