Bypass valve vervangen = inhouden weg

1984-1997
Plaats reactie
elvirisimo
Geregistreerd lid

Bypass valve vervangen = inhouden weg

Bericht door elvirisimo » ma 18 dec, 2006 16:28

Ik heb op mijn anny 9000 bypass valve vervangen door een forge 007 en daarmee zijn mijn "9000 turbo" klachten weg. Je zou bijna zeggen dat het een andere auto is geworden.

Hiervoor ging die tussen 1000 en 1500 rpm sterk inhouden (schudden) en dat doet die niet meer. Verder komt auto veel sneller op de toeren en loopt veel soepeler.

Je kon het zelfs zien dat de oude Bosch valve niet goed kan afsluiten.

Dus voor alle 9000 eigenaren met hetzelfde probleem - check je bypass valve. Koop gelijk een stukje vacuümslang want die was erg poreus. Deze is bij mij ietsjes korter geworden en moet nog vervangen worden.

:O:

Ferry900
Geregistreerd lid

Bericht door Ferry900 » ma 18 dec, 2006 18:48

kijk dat is mooi werk!

nog even en de saab is nieuw :)

Gr ferry

frankdelange
Geregistreerd lid

Bericht door frankdelange » ma 18 dec, 2006 19:06

fototje??

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 18 dec, 2006 19:10

bij mijn 9000 is de dumpvalve (is dat het zelfde als die bypassvalve?) op een gegeven moment vervangen (gewoon voor origineel Saab-dumpvalve) omdat die van mij zo lek was als een gieter, en sindsdien rijdt hij echt super soepel, mooie snelle gelijkmatige opbouw van de turbodruk en vooral bij het schakelen is hij een stuk soepeler geworden! 8)

davidjoost

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 18 dec, 2006 19:15

Het verschil tussen bypassvalve en dumpvalve is dat de eerste recirculeert en de laatste naar buiten af blaast. De functie is hetzelfde.

Mooi dat de turbodruk vloeiend is. Is het probleem van de volledige turbodruk ook al opgelost?

2.3T
Geregistreerd lid

Bericht door 2.3T » ma 18 dec, 2006 19:41

is die forge 007 gewoon bolt on?dus oude eruit en de forge erin?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 18 dec, 2006 19:45

Mooi dat de turbodruk vloeiend is. Is het probleem van de volledige turbodruk ook al opgelost?
je het bleek een defecte klopsensor te zijn... voor een paar tientjes was ik weer de man :twisted:

davidjoost

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » ma 18 dec, 2006 23:55

2.3T schreef:is die forge 007 gewoon bolt on?dus oude eruit en de forge erin?
gewoon bolt on, het vacuum-aansluiting is iets groter, maar dat gaat best goed

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » di 19 dec, 2006 0:00

Kristel schreef:kijk dat is mooi werk!

nog even en de saab is nieuw :)

Gr ferry
buurman, als je nog een keertje een echte saab 9000 wenst te rijden, dus als het gaat jeuken - dan hoor ik het :wink:

Igor
Geregistreerd lid

Bericht door Igor » di 13 mar, 2007 21:02

Heb net even de bypass valve gechecked, en inderdaad er zat een scheurtje in het slangetje ter hoogte van de aansluiting op de bp valve.

Wat is het voordeel als ook die valve vervang door een Forge 007?

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » di 13 mar, 2007 21:32

Igor schreef:Heb net even de bypass valve gechecked, en inderdaad er zat een scheurtje in het slangetje ter hoogte van de aansluiting op de bp valve.

Wat is het voordeel als ook die valve vervang door een Forge 007?
voor de gewone mens - behalve looks - denk ik niets. Forge is kwalitatief veel beter en misschien dat die wat soepeler werkt, maar ik betwijfel of dat te waarnemen is.

Plaats reactie