Probleem brandstofpomp?
-
maartenair
- Geregistreerd lid
Probleem brandstofpomp?
Ik heb een 900i sedan uit '89.
"Vroeger" als je de auto starte hoorde je als je het contact aanzette altijd zo'n zoem-brom geluid van de brandstofpomp. Sinds enige tijd is dit gezoem verdwenen en start de auto ook slecht. Moeten de brandstofpompen zoemen? Als de auto even heeft gelopen is er verder geen probleem meer. Is het een bekend probleem met de brandstofpomp? Hoeveel werk en hoeveel kost zoiets?
"Vroeger" als je de auto starte hoorde je als je het contact aanzette altijd zo'n zoem-brom geluid van de brandstofpomp. Sinds enige tijd is dit gezoem verdwenen en start de auto ook slecht. Moeten de brandstofpompen zoemen? Als de auto even heeft gelopen is er verder geen probleem meer. Is het een bekend probleem met de brandstofpomp? Hoeveel werk en hoeveel kost zoiets?
-
jeroen701125
- Donateur (3x)

-
Mennö
- Geregistreerd lid
-
maartenair
- Geregistreerd lid
-
jeroen701125
- Donateur (3x)

Dit relais zit in de zekeringenkast welke je onder de motorkap vindt. Er staat dacht ik in het Zweeds iets van ´Branslepump`op als ik me goed herinner. Haal het relais eruit en verbindt de punten 87 en 13 in de kast door met een stukje electriciteitssnoer. Zijn de klachten daarmee verholpen dan heb je de boosdoener gevonden. Nee, special tool voor installatie pomp is niet persé noodzakelijk.
-
Mennö
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
jeroen701125
- Donateur (3x)

-
Mennö
- Geregistreerd lid
Haynes 4B.8, 1989-on models:
Is dus inderdaad in '89 veranderd, hoewel de Bentley het heeft over '90 and later models (234-13). Lukt kennelijk wel, maar je moet echt uitkijken dat je die nippeldingetjes (of hoe ze ook heten) niet kapotdraait. Vandaar denadruk opSaab technicians use an elaborate tool to hold the pump stationary while the cap is loosened, however careful use of a large pair of waterpump pliers may be used by expanding them onto the serrations of the cap.
Maar goed, ik heb er destijds dus van af gezien om het zonder apparatus (no. 83 94 462) te doen en heb eigenlijk geen idee hoe goed de waterpomptangmethode werkt.Make sure that the pump remains stationary
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
Mennö
- Geregistreerd lid
Joh, was dat ding uit '89? Dat verklaart meer over de mosvorming
. Hot-wiren zal weinig effect hebben op hoe de brandstofpomp vastzit en dat ding was er zo uit te draaien, zonder schade (toch?). Hopen dat de bentley gelijk heeft: dan kan Maarten mazzel hebben.
PS Wouter; die ouwe radiateur lijkt goed van pas te komen nu mijn 'nieuwe' T16 een nog veel ouwere heeft. Bedankt nog!
PS Wouter; die ouwe radiateur lijkt goed van pas te komen nu mijn 'nieuwe' T16 een nog veel ouwere heeft. Bedankt nog!
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
Constant
- Donateur (7x)

ook een startprobleem
Hallo,
-Kan het brandstofpomp-relais ook onder de rechter A-stijl zitten?
- Welk geluid hoort een brandstofpomp te maken? Is dat een licht piepend-zoemend geluid dat ik alleen hoor als de achterbank naar beneden geklapt is?
Achtergrond:
vorige week hield mijn 900 forty er plotseling mee op. Op kenteken 1990, maar volgens mij MY1989. Bij het starten slaat hij totaal niet aan. Ontsteking moet ik nog testen met een spare bougie. Volgens Bentley zou ik in de zekeringkast ook wat kunnen doorverbinden om de pomp direct op de accu te testen.
Groeten,
Constant J
Castricum
-Kan het brandstofpomp-relais ook onder de rechter A-stijl zitten?
- Welk geluid hoort een brandstofpomp te maken? Is dat een licht piepend-zoemend geluid dat ik alleen hoor als de achterbank naar beneden geklapt is?
Achtergrond:
vorige week hield mijn 900 forty er plotseling mee op. Op kenteken 1990, maar volgens mij MY1989. Bij het starten slaat hij totaal niet aan. Ontsteking moet ik nog testen met een spare bougie. Volgens Bentley zou ik in de zekeringkast ook wat kunnen doorverbinden om de pomp direct op de accu te testen.
Groeten,
Constant J
Castricum
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
Mennö
- Geregistreerd lid