Uitslag Droogrit + 55e Vikingrit 18 nov 2017

Saab Historic Rally Team rijdt nationale en internationale klassieke rally’s en promoot de klassieke rallysport in het algemeen en onder Saabrijders in het bijzonder.
millerman
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Uitslag Droogrit + 55e Vikingrit 18 nov 2017

Bericht door millerman » di 21 nov, 2017 0:02

redmervand schreef:
millerman schreef:
redmervand schreef:Heb toch nog even gepoogd de rit 'droog' uit te rijden, maar liep tijdens de BARIL tegen het volgende aan:
Waarom niet via de Q de IL weer oppakken zoals ik bedacht had met de roze route? :roll:
*plaatje*
De weg van boven komt net op een eerder punt na de barricade weer op de lijn. Dus die moet je hebben als eerst mogelijk punt na de barricade.
Oppakken/oprijden snap ik, maar het verlaten van de IL op het laatste mogelijke punt leidt je dan toch via de Q?
Of zie ik iets over het hoofd??
Bij het verlaten is het een kruispunt. Dan mag je zelf kiezen welke weg je pakt, omdat het geldt als een gelijk punt. Dan is die andere weg sneller naar het punt waarop je het wilt oppakken.

Daar kun je over discussiëren, dat hebben Nittert en ik al een keer gedaan met Joep ;)
Saab 9-5 2.3t MY03 "LeBoque Noir" †3-9-'09
Saab 9-5 2.3T MY04 "LeBoque Bleu" †30-5-'13
Saab 9-5 Aero MY04 "LeBoque Brun"

n.postema
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Uitslag Droogrit + 55e Vikingrit 18 nov 2017

Bericht door n.postema » di 21 nov, 2017 2:18

Millerman schreef:
Bij het verlaten is het een kruispunt. Dan mag je zelf kiezen welke weg je pakt, omdat het geldt als een gelijk punt. Dan is die andere weg sneller naar het punt waarop je het wilt oppakken.

Daar kun je over discussiëren, dat hebben Nittert en ik al een keer gedaan met Joep ;)
Dat klopt, maar je moet er wel zeker van zijn dat het echt een kruising is en dat de boel niet net toch een beetje verspringt, want daar is Joep ook nogal een meester in. Omdat het hier geen mooie 'haakse' kruising was hebben wij ook wel weer even getwijfeld over de richting waarin we de ingetekende lijn zouden verlaten, maar indachtig onze discussie met Joep hebben we toch maar voor het kortste alternatief gekozen en dus een 2de P opgehaald.
Saab 96 tt - 1966

Plaats reactie