Brief van CJIB kenteken verkeer ingevoerd=vernietigd zie p.8

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Brief van CJIB kenteken verkeer ingevoerd=vernietigd zie p.8

Bericht door nelfrikandel » do 09 sep, 2010 16:36

Da's te bizar zeg, ik krijg van de CJIB een beschikking dat ik op een bepaalde dag en tijd in Gouda een eenrichtingsweg ingereden ben. Ik ben nog nooit in Gouda geweest. Was die dag thuis, auto stond normaal gesproken voor mijn deur hier. Bewuste politiebureau gebeld, er is geen foto van gemaakt (zoals bij een snelheidsovertreding), de verbalisant heeft het kenteken gewoon genoteerd, en later op bureau ingevoerd. Omdat dat in de computer gebeurt is er via kentekenregistratie meteen het juiste merk/type bijgezocht.

Ik ga zo maar eens een beroepschrift schrijven, maar hoe ga ik in godsnaam aantonen dat ik ergens NIET Ben geweest, als er ook geen foto is gemaakt?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: CJIB *

Bericht door De900C-GAS » do 09 sep, 2010 16:38

Waar was je mobieltje op dat moment?? :roll:
En toevallig vlak ervoor of vlak erna nog in Tilburg gepind?? :roll:

Garrett
Lid van verdienste

Re: Brief van CJIB * kenteken verkeer ingevoerd?

Bericht door Garrett » do 09 sep, 2010 16:42

Daar begint het spelletje..... Moet de politie niet aantonen dat jij ergens wél bent geweest als jij anders beweert?

Het proces verbaal betwisten zou in dit geval al voldoende moeten zijn, waarin jij vraagt om aanvullend bewijsmateriaal dat jouw auto die straat is ingereden.

edit: post ook eens op flitsservice.nl ? Daar zullen ze je wel een advies kunnen geven over hoe je dit zo snel mogelijk met zo min mogelijk moeite van tafel krijgt geveegd.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » do 09 sep, 2010 16:46

En dan zo'n puntje die ik daarnet vervangen was: Maak jij gebruik van Oulook, dus niet Outlook Express en heb je daar je verschillende MS-software zoals MS-Word en Ms-Excel, gekoppeld aan het daarin aanwezige logboek?? :roll:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 09 sep, 2010 16:50

Of nog beter, stel je vraag eens hier:
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=10060" onclick="window.open(this.href);return false;

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Re: CJIB *

Bericht door nelfrikandel » do 09 sep, 2010 16:55

De900C-GAS schreef:Waar was je mobieltje op dat moment?? :roll:
En toevallig vlak ervoor of vlak erna nog in Tilburg gepind?? :roll:
Mobieltje thuis in mijn broekzak, maar ga je daar iets mee kunnen aantonen?
Die van het pinnen is een goeie: Mevrouw Frikandel heeft precies een uur na het tijdstip delict gepind bij een winkel in Breda. Alleen zij had die dag die auto niet bij zich.
En wbt die outlook? Ikzelf heb alleen de verzonden items in mijn email (Gmail) 40 minuten voor het tijdstip van de bekeuring heb ik van thuis uit een mail gestuurd, en de plaats delict is meer dan een uur rijden.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » do 09 sep, 2010 16:59

Via dat mobieltje en de verschillende GSM-masten is te traceren waar zich op een bepaald moment een mobieltje zich bevond en het zal kanp vreemd zijn wanneer jouw mobieltje 9ergens) in Tilburg of directe omgeving getraceerd is en er (bijna) tegelijkertijd een overtreding is begaan met jullie SAAB en dat dan zelfs in een andere plaats, in dit geval Gouda. :wink:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 09 sep, 2010 17:15

Mevr. Frikandel heeft nog geen argwaan? ;)

Roger
Geregistreerd lid

Bericht door Roger » do 09 sep, 2010 17:19

je kunt ook even de buren vragen of ze je die dag/tijd gezien hebben en dat willen verklaren. Probleem is echter dat er meestal een aantal weken tussen "daad"en "liefdesbrief" zit. En probeer je dan nog maar eens precies te herinneren.
Overigens vraag ik me af of je bij constatering van een overtreding door een OA, zonder vastlegging door apparatuur, niet staande gehouden moet worden en ter plaatse de kennisgeving van bekeuring moet krijgen. Vergelijkbaar met snelheidsmeting met een lasergun, dit net om lees-, schrijf- en type fouten te voorkomen.

Roger
Geregistreerd lid

Bericht door Roger » do 09 sep, 2010 17:19

willeme 1 schreef:volges mij kijk je teveel naar law and order gassie
eerder CSI of NCIS

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » do 09 sep, 2010 17:21

Of je hebt familie die bij de :police: werkt en waaraan je een (beperkt aantal) vragen op dat gebied kunt stellen. :idea:

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » do 09 sep, 2010 17:25

Nou, ik heb je wel gezien hoor, beetje laf om te ontkennen!

Blijft een beetje lastig om eronderuit te komen, omdat die agent als het nodig is een ambtsedig pv bij elkaar liegt en dat geldt als voldoende bewijs. Wat je kunt doen (ik weet niet hoe lang het geleden is): op hoge toon het proces-verbaal opvragen, "en wel binnen 10 minuten gefaxt graag". Dat zullen ze dan waarschijnlijk niet hebben en dat aan je laten weten, zodat boven water komt dat het peevee helemaal niet direct na constatering is opgemaakt. Dan heb je bij de kantonrechter nog wel een kans dat je die ambtsedige werking eraf krijgt omdat een veel later opgemaakt peevee geen waarheidsgetrouwe weergave meer kan zijn van wat er gebeurd is.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 09 sep, 2010 17:31

Het gaat in ieder geval wel een lastig verhaal worden, want hoe kun je aantonen dat je thuis achter je computer zat. En hoe kun je aantonen dat je auto voor de deur stond?
Om je verhaal toch wat sterker te laten staan, zou je kunnen overwegen de pintransactie van je vrouw te overleggen. Dit om te verklaren dat je die dag in Breda bent geweest.

Zet er ook duidelijk in dat je óf met de 9-5 daar bent geweest, of met de 9000 naar Breda bent geweest en dat je auto afgesloten op straat stond. Dat die niet uitgeleend werd en de auto bij vertrek én aankomst nog steeds op dezelfde plek geparkeerd stond.

Je verdraait de feiten enigszins, maar je zult zelf moeten kunnen overleggen waarom het aannemelijk is dat je niet in Gouda was. En dat kan alleen met papiertjes. Een GSM-trace zullen ze echt niet gaan uitvoeren, vooral niet omdat de bekeuring op het kenteken is gegeven en niet op de persoon.

Beroep je -zoals gfgf al zegt- op de Wet Openbaarheid Bestuur. Vraag alles op wat er maar te krijgen is voor deze overtreding.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 09 sep, 2010 17:36

Ik heb geen fax.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » do 09 sep, 2010 17:51

Dan doe je het zonder fax, als maar duidelijk is dat ze dat pv niet al vanaf datum feit op de plank hadden liggen maar pas naar aanleiding van jouw verzoek hebben geproduceerd. Waar was het trouwens, ben wel benieuwd waar jij allemaal tegen het verkeer inrijdt :-P+

Plaats reactie