Help... de dealer verzuipt!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 5476
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Help... de dealer verzuipt!

Bericht door Steve-O » za 04 mei, 2019 10:25

@93Rookie: Ik geef je 100% gelijk. Die grootheidswaanzin maakt veel wat ons lief is kapot. Verkeersbeleid helpt ook mee kleine bedrijven de strop om de hals te leggen. Maar dat wordt deels veroorzaakt door een verkeerd OV-beleid, dat duurder/onbetrouwbaarder/minder frequent/niet meer wordt/gaat. Het hangt allemaal met elkaar samen.

Die SAAB-dealer zou waarschijnlijk nu ook minder bereikbaar zijn geworden. Maar daar was ook wel een logistieke oplossing aan te passen. Je SAAB zou je na de spits in kunnen leveren na een paar uurtjes thuiswerken.

Gebruikersavatar
vanderzanden
Geregistreerd lid
Berichten: 1816
Lid geworden op: di 30 jan, 2007 19:41
Regio: Kies een regio:

Re: Help... de dealer verzuipt!

Bericht door vanderzanden » zo 05 mei, 2019 16:11

Theun49 schreef:
vr 03 mei, 2019 17:54

Ik begrijp de noodkreet van de BOVAG heel goed.

In reactie op het plan van wethouder Dijksma van Amsterdam om de lucht in de stad met ingang van 2030 schoon te krijgen,
kwam de voorman van de BOVAG in Nieuwsuur van gisteren of eergisteren met een aantal zeer realistische scenario's.
Argumenten winnen aan kracht wanneer de onderbouwing feitelijk juist is.
Niet de voorzitter van de BOVAG kwam zijn zegje doen bij Nieuwsuur maar de voorman van de RAI, Steven van Eijck.

Overigens heb ik hem precies het tegenovergestelde horen zeggen, samengevat:
- dat het niet reëel is te stellen dat een nieuwe EV voor Jan Modaal betaalbaar is of wordt,
- dat er bij lange na niet voldoende goede gebruikte EV's beschikbaar zijn,
- dat nu gemiddeld een personenwagen 11 jaar meegaat,
- en dat de industrie niet in staat is voldoende nieuwe EV's te leveren.

Vergeet niet dat in de Amsterdamse droom ook hybride auto's buiten de poort moeten blijven.

Nu invoeren dat in Amsterdam geen auto's met verbrandingsmotor mogen rondtuffen vanaf 2030 betekent dus niets anders dan dat voor iedereen die in Amsterdam wil blijven rijden er vanaf nu een EV gekocht moet worden.
Over de verkoop van EV's voor de rest Nederland of de EU of .. zullen we het dan maar niet hebben.

Droompolitiek voor de bühne dus, waarop terecht de regering heeft laten weten dat niet de gemeenteraad maar het rijk over climaatzone's gaat.
Saab bouwde voor petrollheads, NEVS is voor wattjes.
90, brons, (2000 -), my1987
900s, scarabee, (2006 -), my1993, met ruilhart
9000, 2.3i, citrin, (1998 -), my1991, met ruilhart
9.3, nocturneblauw, 1.8t estate (2018 -), my 2005
en een altijd werkende niet-Saab

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 7691
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: Kies een regio:

Re: Help... de dealer verzuipt!

Bericht door RoelandV » ma 01 jul, 2019 21:15

En het gemiddelde dealerrendement is in het eerste kwartaal van 2019 gedaald naar 0,67%:
Bron: https://www.automobielmanagement.nl/aut ... taal-2019/

En de verkoop van nieuwe personenauto's is in het eerste halfjaar gedaald met 10% tov dezelfde periode vorig jaar.
Max Erich, sectoreconoom automotive bij ING wijt de afname aan de zakelijke markt, die wacht op elektrische auto's.
"Iedereen die een leaseauto heeft zal willen overstappen naar een elektrische auto, omdat je dan minder bijtelling hoeft te betalen.
Maar elektrische auto's zijn er nu eigenlijk nog niet genoeg."
Bron: https://www.nu.nl/auto/5958789/verkoop- ... -2019.html
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 7691
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: Kies een regio:

Re: Help... de dealer verzuipt!

Bericht door RoelandV » do 01 aug, 2019 22:18

Vandaag viel me onderweg in midden nederland op hoeveel nieuwe en gebruikte
auto's op het bedrijfsterrein van de dealers staan. Het lijkt erop dat de aanvoer van nieuwe
auto's - als gevolg van ogelegde doelstellingen van de importeurs - veel groter is dan
het aantal verkochte nieuwe auto's.

Je zou toch bijna denken dat de dealers aan het hamsteren zijn.... :D
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
web
Donateur 2018 + 2019
Donateur 2018 + 2019
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 05 feb, 2014 12:03
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: Help... de dealer verzuipt!

Bericht door web » do 01 aug, 2019 23:27

Importeurs helpen aan de lopende band dealers om zeep, dat is niks nieuws. Met exorbitante eisen aan de glazen paleizen, afname enzovoort.

Om vervolgens de prachtige doch failliete glazen kastelen op te kopen en zelf te exploiteren.
Tactiek van Pon, Louwman etcetera...
MY00 9-3 2.0t SE Cabrio - B204E Stage 1, vialle lpi
MY01 9-3 2.0T SE - Aero look, Aero power - TE KOOP, nieuwe APK !
MY04 9-5 2.0 Estate Linear - B205E, TD04, Vialle LPI, Stage 1 @ 205pk.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 7691
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: Kies een regio:

Re: Help... de dealer verzuipt!

Bericht door RoelandV » za 03 aug, 2019 9:37

Geen cent te verdienen aan elektrische auto voor autobedrijf

De opmars van de elektrische auto lijkt niet meer te stuiten.
Autobedrijven breken zich het hoofd over de vraag waaraan ze in de toekomst
nog kunnen verdienen, want elektrische auto’s zijn nagenoeg onderhoudsvrij.

‘Over tien jaar bestaan de autoboulevards niet meer.’
Bron: https://www.ad.nl/auto/geen-cent-te-ver ... ~a396188f/
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Geregistreerd lid
Berichten: 12993
Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
Regio: Outside Europe

Re: Help... de dealer verzuipt!

Bericht door Henk-Jan » za 03 aug, 2019 9:59

Daarnaast worden met electrische auto's ook steeds meer directe verkoopmodellen uitgewerkt, waardoor ook de verkoop niet meer de benodigde marge oplevert. Als ze dan ook nog het autonome rijden onder de knie krijgen, blijft zelfs van het weinig onderhoud niet veel meer over, gezien dit dan net zo goed gecentraliseerd uitgevoerd kan worden.
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab-rijden ook zo fijn...

Heden: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Te koop in NL(?): Toyota Celica Liftback AT160 (MY87) 2014 - ...
Het begin: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013

J.vandermeulen
Geregistreerd lid
Berichten: 1317
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Help... de dealer verzuipt!

Bericht door J.vandermeulen » za 03 aug, 2019 13:13

Een niet nader te noemen merk werkt voor zijn zakelijk markt aan een exclusief leasesysteem. Je kunt dan geen auto meer kopen maar betaalt voor een gebruiksmodel waar alle elementen inclusief energie in zitten.
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T biopower

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Geregistreerd lid
Berichten: 12993
Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
Regio: Outside Europe

Re: Help... de dealer verzuipt!

Bericht door Henk-Jan » za 03 aug, 2019 13:37

Uiteindelijk denk ik sowieso dat we vervoer meer en meer als een dienst gaan zien waarbij de eigendom van een vervoersmiddel als iets ouderwets beschouwd wordt, net als tegenwoordig het gebruik van een chauffeur ouderwets (of decadent) is. Een platform als Über leent zich natuurlijk fantastisch voor autonome auto's en het combineren van zowel weg- als spoorinfrastructuur zou veel voordelen kunnen brengen wat landgebruik en snel, betaalbaar transport van personen en goederen betreft.
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab-rijden ook zo fijn...

Heden: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Te koop in NL(?): Toyota Celica Liftback AT160 (MY87) 2014 - ...
Het begin: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 7691
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: Kies een regio:

Re: Help... de dealer verzuipt!

Bericht door RoelandV » za 03 aug, 2019 14:40

Bij Uber speelt ook een specifiek bedrijfsbelang: Uber wil graag af van de "dure" menselijke bestuurders.
Het bedrijf, dat in het eerste kwartaal van 2019 maar liefst 1 miljard dollar verlies leed, wil af
van dure menselijke bestuurders. Niet voor niets kondigde het deze week de eerste universele blauwdruk aan
voor de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s, in de hoop dat de rest van de industrie volgt.
Bron: https://www.automobielmanagement.nl/zel ... ende-auto/
Keep on smiling!

Plaats reactie