G2 LPG op een Carburateurblok?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
op
Donateur 2014 + 2016 + 2019
Donateur 2014 + 2016 + 2019
Berichten: 4021
Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
Regio: NL - Provincie Utrecht

G2 LPG op een Carburateurblok?

Bericht door op » za 24 nov, 2018 15:21

Ik kom klassieke Volvo's (Amazon, katterug) tegen met oudere G2 installaties. Die starten starten op benzine en schakelen zelf over op gas. Dat snap ik niet goed, want deze auto's zijn verder volledig analoog, tot en met de handchoke toe.
Zelf zou ik dan denken aan een G1 installatie, waar je zelf mag overschakelen en waar de auto ook gewoon op gas start. Lekker simpel en betrouwbaar.

Waarom zou je G2 in je auto willen? Er zit niet eens een automatische choke in! Het gaat hier dus om klassiekers die toen ze belastingvrij waren op lpg zijn gezet.

Mijn een na laatste 96 heb ik 4 of vijf jaar gehad en die startte altijd op LPG en met de automatische choke. Reed perfect. En het stonk niet naar koude start op benzine 8)
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi
9-5 V6 SE Estate 1999 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)

Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog

Gebruikersavatar
op
Donateur 2014 + 2016 + 2019
Donateur 2014 + 2016 + 2019
Berichten: 4021
Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: G2 LPG op een Carburateurblok?

Bericht door op » za 24 nov, 2018 23:24

Dat is inderdaad een verklaring. Zelf heb nooit backfire gehad in al die jaren dat ik LPG rijdt.
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi
9-5 V6 SE Estate 1999 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)

Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog

Plaats reactie