Remlichten Renault slecht???.

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16527
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Remlichten Renault slecht???.

Bericht door turbopilot » di 28 nov, 2017 19:43

Heeft iemand dat ook wel eens meegemaakt dat de remlichten van een Renault ruk zijn?

Vanochtend op de snelweg, komt een renaultje invoegen remlichten gaan aan, maar branden fel en blijven veeeeel te lang aan. (Terwijl hij normaal invoegt)
Gevolg: dikke paniek iedereen vol in de ankers, tja dan kan je wel nagaan hoe hagelijkmomenten er ontstaan.

Meer mensen met zo'n ervaring?
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Gebruikersavatar
John
Geregistreerd lid
Berichten: 1412
Lid geworden op: wo 27 aug, 2003 16:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Remlichten Renault slecht???.

Bericht door John » di 28 nov, 2017 19:46

turbopilot schreef:Meer mensen met zo'n ervaring?
De vraag stellen is hem beantwoorden :wink:
Bij Renault blijft (of bleef) de remschakelaar nogal eens hangen; zelf ook meegemaakt met een Renault die we eens hadden. Dat niet alleen, onze Grand Espace heeft niets dan elektrische storingen. Alleen motor (3.5 v6) is prima, maar de motor is dan ook van Nissan.
9000 Aero aut.
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen

Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid
Berichten: 7966
Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Remlichten Renault slecht???.

Bericht door Jungleman » di 28 nov, 2017 22:15

ik heb 2x een Renault met sores gehad. de eerste was een Mégane van 2003, gekocht van de dealer na 3 maanden als demo te hebben rondgereden. na 3 maanden begon het...piefjes in sloten die afbreken, waardoor de achterklep niet in het slot kan, waardoor de auto niet op slot kan en ook niet handsfree wil starten. sluitknopjes op handgrepen die vastgeplakt raken, ramen van achterportieren die spontaan open gaan, lichtsensoren die je dimlicht aanzetten als je een rechter achterportier opent, waardoor tot 2x toe je accu leegloopt.

recent een Scenic uit 2013: rijd je enthousiast over een klinkerweg in Hilversum, gaat je radio spontaan uit. sta je bij je werk, je opent je raam om met je pasje het hek te openen, en je wil je raam sluiten...bzzz, raam omhoog, halverwege: *tik*, bzzz, raam weer naar beneden. terwijl er niks klem tussen zit. tel daarbij een 6 weken lang lopend conflict met een collega (waarbij hij uiteindelijk dacht te mogen melden dat hij er geen verantwoording voor wenste te dragen) over het vervangen van een afgebroken handgreepkapje, en ik was hem snel zat en na 4 maanden ingeruild voor een Volvo V60 uit 2015.

tegenwoordig zie ik nog wel eens een Mégane rijden met brandende remlichten, terwijl ze niet remmen...Renault en electronica: ze hebben het nog steeds niet onder de knie :-S+
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i

mosiac
Geregistreerd lid
Berichten: 36
Lid geworden op: di 17 mar, 2009 15:33
Regio: - kies een regio

Re: Remlichten Renault slecht???.

Bericht door mosiac » wo 29 nov, 2017 20:43

R oest
E n
N arigheid
A chtervolgen
U
L ange
T ijd

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid
Berichten: 7966
Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Remlichten Renault slecht???.

Bericht door Jungleman » wo 29 nov, 2017 22:24

de roest hebben ze inmiddels wel aardig onder de knie. maar de rest... :?
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i

Hertog
Geregistreerd lid
Berichten: 342
Lid geworden op: ma 15 aug, 2011 16:17
Regio: - kies een regio

Re: Remlichten Renault slecht???.

Bericht door Hertog » do 30 nov, 2017 16:22

R emlichten
E n
N arigheid
A chtervolgen
U
L ange
T ijd

:P

Vorige week had ik toevallig ook een Renault voor me die heel veel leek te remmen, leek me maar een vreemd defect. Je denkt toch meestal dat iets òf stuk is, òf niet en bij deze bleven de remmen denk ik driekwart van de tijd aan.
Mazda MX-5 2001 (momenteel helaas Saabloos)
Saab 9-3 SS 2.0t Vector 2004 LPG (ingeruild)
Saab 900 NG 2.3 SE 1996 (verkocht)
Lada 2107 1.5 (achtergelaten in Letland)

Gebruikersavatar
blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 2954
Lid geworden op: za 11 jun, 2011 21:09
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Remlichten Renault slecht???.

Bericht door blue city » do 30 nov, 2017 16:54

:D

Haha, mijn vrouw had vroeger een Renault 4 met kapstok. Als je daar mee remde had je geen ruitenwissers meer werkend. Dus als het regende moest ze kiezen. Niet remmen of geen ruitenwissers. Motorisch was het een superding.

:O:
Elkenaine proat over het zoep'n van mien Saab, moar gain aine proat over zien dörst

9-3 SS Aero 2.0T automaat 2004 Zwart 247PK BSR
9-3 SC 1.8t Vector Chili Red Hirsch 195 pk
90 MY '87 Ambassador blue Sold

gewoonikke
Geregistreerd lid
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 18 aug, 2017 21:09
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Remlichten Renault slecht???.

Bericht door gewoonikke » do 30 nov, 2017 21:18

helaas zijn het niet alleen Renauls met dergelijke storingen
Hier in de buurt rijd helaas een 9-5 rond met altijd brandend 3de remlicht, Botte sigaarrokende eigenaar is helaas van het type waardeloze #@$, is er al meermaals door verschillende mensen op aangesproken maar toch gaat er ondanks het continu brandende 3de remlicht geen lichtje branden bij hem...

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid
Berichten: 7966
Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Remlichten Renault slecht???.

Bericht door Jungleman » vr 01 dec, 2017 0:01

ach, hij valt vanzelf een keer door de mand, hetzij door de Pliesie, hetzij bij APK.
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i

Gebruikersavatar
K Plop
Geregistreerd lid
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 29 dec, 2004 9:40
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Remlichten Renault slecht???.

Bericht door K Plop » wo 06 dec, 2017 9:51

Ik ben ruim 2 jaar geleden ook een Reanault avontuur begonnen, moest er een keer van komen, vroeger reden mijn ouders altijd Renault tot de APK werd uitgevonden, is toen tijdelijk Saab geworden en nu Engels (ook een zwak van mij).
Eigenlijk een soort sport, samen met een vriend eens kijken of je een serieuze sportauto kan kopen voor niet meer dan 10.000 Euro. Hij kocht een Porsche 944 (160 pk...), tevens vonden we een Reanault Alpine V6 Turbo (200 pk, dat lijkt er al meer op!). Auto stond echter in de buurt van Den Helder bij een garagebedrijf en was al 3 jaar niet meer gekeurd.....Afspraak gemaakt over de prijs en als de auto beviel dat we hem meteen mee zouden nemen, met APK.
De auto werd goed genoeg bevonden en wij op weg naar het zuiden (ca 200km), na 25 km lichtsignalen van mijn achterligger (die vriend dus), vreemde geur van koppelingsplaten dacht hij, bleek een aanlopende rem te zijn omdat de handrem niet goed was gelost. Had ik niet gezien omdat het lampje niet brandde.
Verder in de rit ging het alarmlampje branden van de koelwater temperatuur meter (meter zelf bleef netjes op de juiste temp staan), tevens gaat dan een behoorlijke rode lamp midden op het dashboard branden met STOP. Besloten om door te rijden aangezien de meter een normale waarde aan gaf.
In het voorjaar van 2016 zo veel mogelijk km's gereden met die auto, ook met het gezin en ook onder hele warme omstadigheden (koelproblemen staan ze bekend om), problemen bleven beperkt tot het uitvallen van de secundaire meters (oliedruk en temperatuur) wanneer het licht aan ging, richtingaanwijzer links continu aan bij richting aangeven wanneer de motor draaid (met alleen contact aan wel goed), electrisch slot van de rechter deur uitgevallen (je krijgt het niet verzonnen maar het deurslot ongrendeld van binnen uit electrisch, zit ook een noodsysteem met een kabel op, slot zit nl in de B stijl en niet in de deur) en het uitvallen van de snelheidsmeter als het erg warm werd. Auto rijdt verder super, geen olieverbrijk etc. Ondanks deze bekende defecten besloten om de auto mee te nemen naar zijn geboorteland, op naar de Le Mans Classic. Met minimale hoeveelheid kampeerspullen onderweg (bagageruimte kent de auto niet) onder behoorlijk zomerse omstandigheid (25-30 graden). Onderweg natuurlijk wat file bij Antwerpen en bij de Franse grens, verder verliep de reis voospoedig. Paar mooie dagen in Le Mans en op weg naar huis, tot op ongeveer 300 km van huis na een tolpoort diezelfde vriend bij het opschakelen naar 6 (zit er niet op) het schakelstangmechanisme met de bak los trekt.... Een bekende kwaal maar niet preventief vervangen. Versnellingsbak stond dus in de 5e versnelling.....Aangezien we alleen nog maar snelweg hoefden te rijden en daarna een heel klein stukje 80 km weg naar mijn huis het avontuur aangegeaan om met alleen de 5 versnelling verder te gaan. We hadden net getankt dus dat zouden we wel halen tot thuis. Echter, na 150 km ging het brandstoplampje aan, had ik nooit eerder gezien. Blijkt die te werken op gereden afstand in de trip computer, die kan ik dus alleen maar resetten door de stroom van de auto te halen en dat had ik die keer niet gedaan. Ook nu maar deze waarschuwing voor lief genomen en niet meer gestopt. Eind van het avontuur was op de oprit thuis met mnimaal oponthoud. Daarna de meeste problemen gefixed, schakelstangrubber was 5 Euro bij de Renault dealer! Blijft een fantastische auto met wat (electrische) dingetjes.....
Zal echter niet snel een daily cruiser van dit merk kiezen, het is soms wel fijn dat je niet met samengeknepen billen moet rijden!
Gehad:
1986 900i 4 deurs
1992 900EP cabrio
2001 9-5 sedan 2.3t SE Sports Edition
2003 9-5 Aero Estate
2004 9-3 Vector 2.0 Cabriolet
Nu:
2007 Aston Martin V8 Vantage (grigio titanio)
2008 BMW 125i coupe (sedona red)
2016 Jaguar XE 25t (storm grey)

Gebruikersavatar
93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 749
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 13:04
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Remlichten Renault slecht???.

Bericht door 93Rookie » di 26 dec, 2017 22:58

Renault Megane Cabrio,

Mijn dochter wilde een gebruikte Renault Megane Cabrio kopen.
Ik ben voor haar maar eens gaan Googlen
Het is met oudere Renaults oppassen met de achterassen en daardoor het verkeerd afslijten van de achterbanden.
Dit was een productie fout die zelfs nog bij nieuwere modellen opspeelt, ligt aan de torsie-as.
Ook staan de Renaults bekent om het defect gaan van de "staaf-bobines" die direct op de bougies geplaatst zijn.
Je moet er altijd één voor onderweg in voorraad bij je hebben.

Maar ook VAG en zelfs MB kennen zo hun structurele motor problemen.
Dus gewoon Saab blijven rijden, met een goed forum blijft het overzichtelijk.

Groet R :wow: :wow: kie

Plaats reactie