Goed om te lezen dat jullie het niet zomaar slikken. Ik bezit zelf geen voertuig uit de hun huidige doelgrope meer, maar vermoed dat de intentie is in de toekomst dergelijke beleidsplannen gewoon met een simpele DET-wijziging aan te kunnen passen. Het is dus zeker ook een principekwestie die gewoon door jullie gewonnen zou moeten worden.
Als het het college werkelijk om de uitstoot is te doen, dan ook de feitelijke uitstoot en geen virtuele. Zodat mensen die extra pecunia aan de RDW betalen om LPG te mogen stoken en daarmee een kans maken om aan een norm te voldoen, ook een eerlijke kans krijgen.
Daarnaast blijf ik het gewoon een druppel op een gloeiende plaat vinden in verhouding tot de totale luchtverontreiniging in en rondom Rotterdam. Wellicht dat men daar ook nog eens over na wil denken. evenals het natuurlijk verloop van vervanging van dat "handjevol" voertuigen in de betreffende zone.
Ik ken nog wel een geaffecteerde Opel Kadett coupe rijder (jaren '70). Kan hij zich ook bij ullie aansluiten? Of gaan jullie alleen maar het DET-principe aanvechten?
Landelijk gezien zouden er best potjes kunnen worden aangelegd om TNO-keuringen te bekostigen. Daarnaast is het principe van TNO-erkenning mijns inziens dubieus. Immers, voor de controle op de naleving van exact dezelfde normwaarden, volstaat een simpele momentopname tijdens de APK!!! Absurd
De RDW maakt zich er zo wel erg makkelijk vanaf.