Rotterdam weert ook vervuilende personenauto

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto

Bericht door Steve-O » ma 26 jun, 2017 11:32

Steve-O schreef:...
Lekker die vrijheid van meningsuiting ... geldt deze niet op SAABforum.nl? Men had eventueel nog de tekst aan kunnen passen of mij vragen dat te doen ...

Ik zet deze in ieder geval weer terug voor wethouder PEX:

Als hij zo erg op de kleintjes wil letten, moet hij eens nadenken over zijn eigen uitstoot. :farter.

(dan is het netjes, toch?)

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » za 05 aug, 2017 8:56

Wordt dit de laatste stuiptrekking van wethouder Pex ?

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 06 aug, 2017 23:50

:wtf:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 07 aug, 2017 0:18

Rotterdam maar in het geheel mijden dan, nog beter voor de tere longen van de linkse milieulobby en andere deugmensen :roll:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 07 aug, 2017 0:36

Om eerlijk te zijn, afgelopen maand was ik er weer eens en er waren nog wat andere redenen om Rotterdam te mijden. Ik ben blij er niet meer te wonen in ieder geval.

De huren en huizenprijzen lijken er overigens ook behoorlijk te stijgen, maar dat terzijde.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 07 aug, 2017 9:27

Sapphire schreef:...de tere longen van de linkse milieulobby en andere deugmensen :roll:
Ik blijf nogal verward over het feit dat het streven naar een goed leefmilieu een linkse hobby zou zijn. Geen idee waarom die connotatie eraan wordt gehangen maar het zal wel iets te maken hebben met de naamgeving van zekere politieke partijen, maar dat terzijde.

Ik denk dat dit beleid allesbehalve links (sociaal, verheffen van de arbeidersklasse) is. Veel particulieren en ondernemers met een niet al te dikke bankrekening rijden/reden juist oudere auto's omdat dat financieel het meest aantrekkelijk was. Die worden nu gedwongen afstand te doen van hun oude hoestbuien.

Neemt overigens niet weg dat er in de Nederlandse binnensteden eigenlijk geen plek is voor zoveel blik. Ik zou zeggen: alle binnensteden autoluw, gelijke monniken gelijke kappen. Werkt in Groningen ook al jaren goed. (dat is pas écht links!)

Maar voor wat betreft de Milieuzones: da's vooral symboolpolitiek. Je komt er met een Dodge Ram 5.7HEMI gewoon in maar met een Saab 900 Classic niet...

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » ma 07 aug, 2017 16:32

... en met een Citroën DS of Traction Avant weer wel. Ook Saab's 96 tweetakt is volgens deze D66 wethoudmeneer van harte welkom :D

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 07 aug, 2017 17:09

Ik bedoel maar. Geen touw aan vast te knopen.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 07 aug, 2017 17:50

Ach die paar auto's, nee dan al die lekkere vliegtuigvluchten.
Iedereen moet tegenwoordig ergens heen omdat het aangeboden wordt voor een paar knikkers en een stuiver. :-S+

Omdat Schiphol het niet meer aankan gaan ze maar op Lelystad vliegen, krijg ik ineens naar het schijnt 100000 vluchten bovenlangs.

Let wel; ik Gun iedereen zijn vakantie en of vrijetijds besteding, maar ik heb er liever geen last van.
En als je al zo nodig ergens heen moet vliegen, val mij dan niet lastig dat ik in een oude auto rij. :wink:

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » ma 18 sep, 2017 9:17

Ik hoor net dat ik mijn 2 zaken tegen de gemeente Rotterdam heb gewonnen :mrgreen:

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » ma 18 sep, 2017 13:48

panhead schreef:Ik hoor net dat ik mijn 2 zaken tegen de gemeente Rotterdam heb gewonnen :mrgreen:

goed bezig. Zie ook dit bericht:
https://www.metronieuws.nl/nieuws/rotte ... milieuzone" onclick="window.open(this.href);return false;

De keutel wordt ingetrokken, omdat Pexje geen boetes mag uitschrijven. Wat een gepruts.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 20 sep, 2017 10:52

Nou, zoals ik het lees wordt de keutel niet ingetrokken, maar zit 'ie vast. Dhr. Langenberg heeft gewoon last van obstipatie in het rechtssysteem. De grote vraag is of de Raad van State hem straks verzoekt de keutel in te trekken of dat hij toch zijn zin mag blijven 'doorpersen'.

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » wo 20 sep, 2017 12:21

Op grond van deze argumentatie heb ik gelijk gekregen, ik kan me niet voorstellen dat Rotterdam het beleid vol kan houden:

Afbeelding

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » wo 20 sep, 2017 13:30

Steve-O schreef: ... De grote vraag is of de Raad van State hem straks verzoekt de keutel in te trekken of dat hij toch zijn zin mag blijven 'doorpersen'...
Keutel is lijkt me (standaard) op verzoek van Raad van State opgeschort hangende de procedure. Lijkt me dat deze procedure niet afgerond is voor de 2018 gemeenteraadsverkiezingen. D66-er Pex L. kan daardoor blijven trompetteren dat hij 'aan het milieu werkt ... (Iets met 'eigen carrière eerst'). Wat dit hele gedoe de gemeente Rotterdam kost laat zich raden.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 20 sep, 2017 20:57

Ik hoop dat de goocheldoos van Pex is uitgeput voor de verkiezingen (dat lijkt er getuige de brief van Panhead wel op) en dat andere partijen de moeite nemen om eens te becijferen hoevel geld die man bij benadering heeft verspild. Hij mag van mij zijn dagen slijten bij de plantsoenendienst. Dan doet 'ie tenminste iets nuttigs.

Plaats reactie