Sapphire schreef:...de tere longen van de linkse milieulobby en andere deugmensen

Ik blijf nogal verward over het feit dat het streven naar een goed leefmilieu een linkse hobby zou zijn. Geen idee waarom die connotatie eraan wordt gehangen maar het zal wel iets te maken hebben met de naamgeving van zekere politieke partijen, maar dat terzijde.
Ik denk dat dit beleid allesbehalve links (sociaal, verheffen van de arbeidersklasse) is. Veel particulieren en ondernemers met een niet al te dikke bankrekening rijden/reden juist oudere auto's omdat dat financieel het meest aantrekkelijk was. Die worden nu gedwongen afstand te doen van hun oude hoestbuien.
Neemt overigens niet weg dat er in de Nederlandse binnensteden eigenlijk geen plek is voor zoveel blik. Ik zou zeggen: alle binnensteden autoluw, gelijke monniken gelijke kappen. Werkt in Groningen ook al jaren goed. (dat is pas écht links!)
Maar voor wat betreft de Milieuzones: da's vooral symboolpolitiek. Je komt er met een Dodge Ram 5.7HEMI gewoon in maar met een Saab 900 Classic niet...