Rotterdam weert ook vervuilende personenauto

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto

Bericht door Robbert » ma 21 dec, 2015 19:16

Lekker plaatje zeg.

Afbeelding

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 21 dec, 2015 19:39

Dat is geen uitstoot, maar buienradar :D

Zoniet, ben ik ff blij waar ik woon

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » ma 21 dec, 2015 20:18

Blauw is goed, rood slecht en geel tja woestijn denk ik :wink:

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » di 22 dec, 2015 4:11

Hoe principieel kan je zijn wanneer het om de luchtkwaliteit in je stad gaat
qte...
De electriticiteit in de stad is voortaan afkomstig van kolencentrales.
Rotterdam koopt sinds 2003 groene stroom. Maar die stroom is duurder en het huidige stadsbestuur zegt nu voor de laagste prijs te gaan.
....unqte
en
qte...
"Als het de gemeente geld oplevert is het goed"
...unqte

de rest van het verhaal @
http://www.rijnmond.nl/nieuws/136483/Ro ... jze-stroom" onclick="window.open(this.href);return false;

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 22 dec, 2015 11:06

hastag ### quote
k.ut..
..unk.ut
qte..
..unqte
qte..
..uncute
qte..
..unqte
qwte..
..unqte
qte..
..unqte
qte..
..unqte
..unqte
..unqte
qte..
..unqte
#hashtag !!!1!11!one unquote.............
Juist, het gaat gewoon om geld, ze geven het zelfs ruiterlijk toe:
het huidige stadsbestuur zegt nu voor de laagste prijs te gaan. Die wordt geboden door E-On met haar nieuwe kolencentrale op de Maasvlakte.
Het levert luchtvervuiling op en gezondheidsproblemen voor de Rotterdammers. Kolencentrales zijn ook één van de belangrijkste oorzaken van klimaatsverandering.
Hoogwerf: "De centrale staat er toch. Als je ziet hoeveel Rotterdam afneemt, dan is dat peanuts. Mocht het zo zijn dat hij niet meer kan draaien, dan kost dat ook veel geld.
Dus we bouwen eerst zelf een nieuwe kolencentrale in onze eigen stad omdat groen stroom te duur is, ondanks we weten dat die centrale slecht is voor de luchtkwaliteit in de eigen stad, waarvan we de machteloze automobilist handig de schuld (en de rekening) kunnen geven, dat zal ze leren die stouteriken met die smerige oude auto's! Terwijl we best weten dat die centrales veel vervuilender zijn, maarja die helpen ons nou eenmaal om goedkoop uit te zijn en die automobilist kan ons toch niks maken, het enige wat die mag is nog meer geld in het laatje brengen terwijl we met de grijze stroom toch al lekker goedkoop uit zijn 8) Vervolgens voeren we het argument op: "De centrale staat er toch al!" (We hebben 'm immers zelf gebouwd en we hebben 'm zelf 'onmisbaar' gemaakt). Dus dan kunnen we die beter gewoon lekker laten walmen, want stilleggen kost geld en hij moet juist geld opleveren. Bovendien stookt de hele wereld kolen, dus dan is het niet erg als het kleine stadje Rotterdam dat ook doet. Als iedereen zo denkt wordt het vast rap een betere en schonere wereld :lol: Heerlijk die corruptie in het Rotterdamse gemeentebestuur. Ik weet in elk geval waar ik nooit ga wonen. Utrecht heeft z'n kansen ook vergooid.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 22 dec, 2015 12:04

Lennard. Dank voor je belangwekkend betoog.
Twee zaken ter correctie: de gemeente Rotterdam heeft de centrale niet gebouwd

"Dus we bouwen eerst zelf een nieuwe kolencentrale in onze eigen stad."
"We hebben 'm immers zelf gebouwd en we hebben 'm zelf 'onmisbaar' gemaakt."

Dat is E.On geweest.

Bovendien "Rotterdam" heeft de milieuvergunningen niet verleend. Dat heeft de provincie (i.c. Zuid-Holland samen met Rijkswaterstaat overigens) gedaan.Zonder milieuvergunningen (MER) geen centrale.

Ga je nu nooit in Zuid-Holland wonen?

Alleen "Rotterdam" heeft de bouwvergunning verleend omdat de Maasvlakte gemeente Rotterdam is.

van Dijck
Geregistreerd lid

Bericht door van Dijck » di 22 dec, 2015 15:50

Minister kamp en de staats secretaris formuleerde het al zo mooi, economische belangen wegen zwaarder iets wat gemeentes maar al te graag overnemen bij hun besluitvorming.
Waar de automobilist voor moet bloeden, evenals de Groninger met de aardbevingen. Kamp heeft er op zijn domicilie in de veluwe met al die frisse lucht geen last van.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 22 dec, 2015 18:00

Robbert, ik snap ook dat de ambtenaren van de burgerlijke stand de centrale niet eigenhandig hebben gebouwd. Echter zij hebben wel de bouwvergunning verstrekt (want Maasvlakte valt onder gemeente R'dam idd), nadat de milieuvergunningen waren verleend door het rijk en de provincie. Vervolgens stelt de gemeente Rotterdam een milieuzone in omdat hun burgers recht hebben op schone lucht (maar dan alleen in het centrum, dat dan weer wel). Als de gemeente echt zo begaan was met haar inwoners hadden ze die vergunning nooit moeten verstrekken / de bouw van een kolencentrale op de Maasvlakte moeten aanvechten. Maar zoals altijd maakt geld alles recht dat krom is.

Kortom, volgens mij blijft mijn volledig betoog overeind.

:wink:

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » di 22 dec, 2015 18:08

:D

Vergeet hierbij ook de EMO niet. EMO is de grootste kolen en ijzerertsoverslag van Europa. Iedere keer weer blij dat ik daar niet meer kom. Ook die hebben een vergunning van de Gemeente, rijk en provincie.
Bij de, in NL, heersende WZW en W wind ook een leuke opsteker voor Rotterdam.

:O:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 22 dec, 2015 18:32

Ik wil er niet op door gaan maar:
Robbert, ik snap ook dat de ambtenaren van de burgerlijke stand de centrale niet eigenhandig hebben gebouwd. Echter zij hebben wel de bouwvergunning verstrekt
is niet juist. De burgerlijke stand maakt akten op van geboorte, huwelijk, partnerschapsregistratie, echtscheiding, beëindiging partnerschapsregistratie en overlijden.
Een andere afdeling houdt zich bezig met bouwvergunningen/omgevingsvergunningen.
Correct me if I am wrong.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 22 dec, 2015 19:39

Ok ok een andere afdeling dan, puntje voor jou :bluethumb:

Blijft dat de gemeente Rotterdam de bouw tegen had moeten (proberen te) houden als het niet om het geld te doen was maar om hun burgers die naar eigen zeggen recht hebben op schone lucht. Dan was het doel van de milieuzone ook wat geloofwaardiger.

Het is natuurlijk zonneklaar dat het - zoals altijd bij dit soort zaken - puur een centenkwestie is.

P.S. ik hou het voorlopig bij Noord-Holland, daar is de mrb het goedkoopst van NL, in Zuid-Holland het duurst :P

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 22 dec, 2015 21:37

Sapphire schreef:Ok ok een andere afdeling dan, puntje voor jou :bluethumb::P
:? Wat is dit nu :shock:

Overigens bij die afdeling is de fout wel begonnen. Iemand bij de burgerlijke stand moet deze ongelofelijke sukkels ooit in hebben geschreven bij de geboorte.

Hadden ze dit nu maar niet gedaan, dan had de persoon niet bestaan :mrgreen:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 22 dec, 2015 21:41

turbopilot schreef:
Sapphire schreef:Ok ok een andere afdeling dan, puntje voor jou :bluethumb::P
:? Wat is dit nu :shock:

Overigens bij die afdeling is de fout wel begonnen. Iemand bij de burgerlijke stand moet deze ongelofelijke sukkels ooit in hebben geschreven bij de geboorte.

Hadden ze dit nu maar niet gedaan, dan had de persoon niet bestaan :mrgreen:
Niet noodzakelijkerwijs in Rotterdam toch? :D

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 22 dec, 2015 23:43

Grotere gemeenten zoals Rotterdam hebben een Ingenieursbureau en een Bureau Milieu en Vergunningen welke ondergeschikt zijn aan de dienstdoende wethouder. Welgemeende adviezen van medewerkers met hersens en een geweten worden ten gunste van het pijpendansen naar hogergeplaatsten weggemoffeld als deze niet stroken met budgetten, wensbeleid of het publieke ego van een wethouder die de kiezer iets heeft verkocht of dat nog van plan is.
Als je je baan niet wilt verliezen, dien je je hieraan te conformeren. Sommigen die hier moeite mee hebben worden weggepest, anderen weggepromoveerd of ontslagen. Het kamerdebat van vorige week heeft weer eens bevestigd dat de posities van bepaalde personen beter beschermd worden dan de waarheid en personen die zich inzetten voor het algemeen belang.

De televisieserie 'Yes Minister' is zo komisch omdat men de werkelijkheid er in herkent. Maar eigenlijk is het niet grappig.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 23 dec, 2015 10:51

Alleen Grotere gemeenten?

Volgens mij wordt er voor elk vraagstuk een raadvragend advies buro ingehuurd, zelfs nog als iemand toestemming zou vragen om een scheet te laten op de afdeling :mrgreen:

Vervuilende auto's , heeft iemand wel eens uitgerekend wat de willekeur aan verkeersdrempels teweeg brengt.
we hebben er weer eentje bij in ons gehucht op een plek waar ik mij vanaf vraag, wie heeft dit bedacht en waarom :-S+

Komt nog even bij, we maken eerst de weg af en 3 maanden later halen we het kruispunt er weer uit om de verhoging aan te leggen.

Oh wacht even er wordt een eikenlaan aan de overzijde van de weg aangelegd.
Hallo heren onder de boompjes liggen nu de gasleiding, telefoonkabel en de waterleiding. Klik, schijnbaar nog nooit van gehoord.
En bomen worden in NL toch niet meer groot.

Plaats reactie