Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
-
levensnevel
- Donateur (3x)

Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
ja ja Tipo,
Wordt gebracht als een service onder het mom van bewustmaking.
Maar het zou mij helemaal niets verbazen wanneer ze (politie / douane / belasting / .... ) dan zo nu en dan aan de noordkant van de Zwaan klaar staan om je er uit te pikken wanneer blijkt dat de kentekenhouder bijv. nog uitstaande boetes of belasting aanslagen heeft / de apk verlopen is / de auto onverzekerd is / en meer van die ongein
"We scannen toch dus waarom alleen gebruiken voor die bewustmaking", dat is toch zonde.....
Andere vraag is natuurlijk wat er met die scangegevens gebeurd: is het scan & forget of scan & sla voor onbepaalde tijd op
Wordt gebracht als een service onder het mom van bewustmaking.
Maar het zou mij helemaal niets verbazen wanneer ze (politie / douane / belasting / .... ) dan zo nu en dan aan de noordkant van de Zwaan klaar staan om je er uit te pikken wanneer blijkt dat de kentekenhouder bijv. nog uitstaande boetes of belasting aanslagen heeft / de apk verlopen is / de auto onverzekerd is / en meer van die ongein
"We scannen toch dus waarom alleen gebruiken voor die bewustmaking", dat is toch zonde.....
Andere vraag is natuurlijk wat er met die scangegevens gebeurd: is het scan & forget of scan & sla voor onbepaalde tijd op
-
TIPO4
- Geregistreerd lid
[]
Dat vraag ik me ook wel een beetje af bij deze 'service', als het ding al ziet wat er rijdt dan ligt de verleiding wel op de loer in ieder geval. En de schande van de vuile auto wordt en plein public niet onder stoelen of banken gestoken me dunkt, valt me nog mee dat bij een NIET WELKOM er niet gelijk een luik in het brugdek opengaat en de zondaar zo de Maas in verdwijnt.
Dat vraag ik me ook wel een beetje af bij deze 'service', als het ding al ziet wat er rijdt dan ligt de verleiding wel op de loer in ieder geval. En de schande van de vuile auto wordt en plein public niet onder stoelen of banken gestoken me dunkt, valt me nog mee dat bij een NIET WELKOM er niet gelijk een luik in het brugdek opengaat en de zondaar zo de Maas in verdwijnt.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Dat is niet handig, want dan kun je hem niet plukken 
-
Robbert
- Donateur (6x)

Ik zie dit eerder als een voorbeeld van efficiënter werken.
Daar kan toch niemand tegen zijn.
Daar kan toch niemand tegen zijn.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

[quote="Niels83"]Je hebt een prachtig betoog Steve-O, maar wij weten beiden dat deze milieuzone niet op feitelijkheden, maar op symboolpolitiek plus Euro's gebaseerd is 
Ja, Niels. Mijn betoog is slechts om te laten zien hoe belachelijk alles is. Als politici er serieus werk van wilden maken, was zou de kluif te groot zijn en hadden ze al lang afgehaakt. Wit voetje halen in Brussel, symboolpolitiek, carriere maken. Eigenlijk is het niet ver van dictatuur.
Ja, Niels. Mijn betoog is slechts om te laten zien hoe belachelijk alles is. Als politici er serieus werk van wilden maken, was zou de kluif te groot zijn en hadden ze al lang afgehaakt. Wit voetje halen in Brussel, symboolpolitiek, carriere maken. Eigenlijk is het niet ver van dictatuur.
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Ik voel weer een prijsstijging aankomen .....TIPO4 schreef:Voor oldtimers van minimaal 40 jaar oud wordt een uitzondering gemaakt; die mogen de milieuzone wel in.

Steve-O schreef: Eigenlijk is het niet ver van dictatuur.
Naast 'positieve discriminatie' kent ons land dus nu ook de 'positieve dictatuur',
wat een geweldige cultuur heeft ons 'ex' VOC landje toch.
Had die Balkende toch weer een puntje...
En zo geschiedde.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Kan iemand mij uitleggen wat "positieve dictatuur is"?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Ik kan dit alleen maar vertalen in;
Het lijkt erop dat je een stem hebt en mee mag beslissen in het kader, we worden er allemaal beter van, maar uiteindelijk wordt je toch genaaid
Het lijkt erop dat je een stem hebt en mee mag beslissen in het kader, we worden er allemaal beter van, maar uiteindelijk wordt je toch genaaid
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik vermoed dat met 'positieve dictatuur' gedoeld wordt op de >=40 jaar eigenaren. (maar ja, voorheen waren dat alle >=25 jaar eigenaren. Net hoe de wind in Den Haag waait ...
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Kan het niet beter verwoorden:
https://www.youtube.com/watch?v=-PLTZxLNTUk

Nu afwachten wie de volgende is die gaat 'weren' ?
Utrecht Quiz
https://www.youtube.com/watch?v=-PLTZxLNTUk
Nu afwachten wie de volgende is die gaat 'weren' ?
Utrecht Quiz
-
LaurensPJ
- Geregistreerd lid
Gisteren met de classic door mijn studie-stad. Terug vanaf Zuid op de Erasmus brug ineens een rood flikkerend bord. "Kenteken ZK-xx-xx mag vanaf 1 januari de stad niet meer in"!
Dat was een behoorlijk gekke gewaarwording, moet ik zeggen. Idee wordt dus dat men bij het opsturen van de bon nog eens kijkt of er sprake is van Euro1 norm? Of moeten de camera's en de daaraan gekoppelde database nog iets slimmer worden?
Dat was een behoorlijk gekke gewaarwording, moet ik zeggen. Idee wordt dus dat men bij het opsturen van de bon nog eens kijkt of er sprake is van Euro1 norm? Of moeten de camera's en de daaraan gekoppelde database nog iets slimmer worden?
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Da's wel denigrerend. Andere weggebruikers erop attenderen dat jij "vies" bent. Grens dit aan discriminatie, of is het dat zelfs?
Het is weliswaar een boodschap aan de bestuurder, maar ten overstaan van derden, waarbij een mening over bepaalde bestuurders wordt gekweekt.
Een 0-euro bon met foto en toelichting per post achteraf, zou een stuk gepaster zijn. (ja, ik weet dat dat geld kost)
Het is weliswaar een boodschap aan de bestuurder, maar ten overstaan van derden, waarbij een mening over bepaalde bestuurders wordt gekweekt.
Een 0-euro bon met foto en toelichting per post achteraf, zou een stuk gepaster zijn. (ja, ik weet dat dat geld kost)
-
levensnevel
- Donateur (3x)

LaurensPJ schreef o.a.
qte...
"Kenteken xx-xx-xx mag vanaf 1 januari de stad niet meer in"
...unqte
Wanneer dat echt de tekst is dan is deze natuurlijk feitelijk onjuist.
Want de 'stad' Rotterdam is vele malen groter dan die paar wijken welke vanaf 1 januari a.s. tot milieuzone uitgeroepen zijn.
In de overige wijken van de 'stad' Rotterdam is iedere personenauto, ongeacht leeftijd, ook na 1 januari a.s. meer dan welkom.
Laten we de tekst, onder het motto conditionering van de weggebruiker, maar op een dichterlijke vrijheid van heer Pex, verantwoordelijk wethouder te Rotterdam, houden.
Voor de rest: zie mijn post van do 01 okt, 2015 15:33
qte...
"Kenteken xx-xx-xx mag vanaf 1 januari de stad niet meer in"
...unqte
Wanneer dat echt de tekst is dan is deze natuurlijk feitelijk onjuist.
Want de 'stad' Rotterdam is vele malen groter dan die paar wijken welke vanaf 1 januari a.s. tot milieuzone uitgeroepen zijn.
In de overige wijken van de 'stad' Rotterdam is iedere personenauto, ongeacht leeftijd, ook na 1 januari a.s. meer dan welkom.
Laten we de tekst, onder het motto conditionering van de weggebruiker, maar op een dichterlijke vrijheid van heer Pex, verantwoordelijk wethouder te Rotterdam, houden.
Voor de rest: zie mijn post van do 01 okt, 2015 15:33
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Iemand met een 40 plusser daar al eens gereden, ben benieuwd wat hij dan doet.
-
Niels83
- Donateur (3x)

Nee, je moet per 1 januari vragen om een uitzonderingspositie, jij moet bij je aanvraag aantonen dat je auto schoon is (euro1 of hoger) en € 178,50 per jaar bijleggen zodat de gemeente dan hun database kan aanpassen op jouw uitzondering. Ja... Het wordt lachen. Het is dat ik vorig jaar een duur huis gekocht heb en op mijn vorige al een nieuwe 9³ Aero aan verlies gedraagd heb, maar mijn volgende woning is niet meer in Rotterdam. Ik zit er de laatste maanden erg dichtbij, bij die politiek hier, en werkelijk wat een niveau. Ondertussen weet ik dat bepaalde raadsleden al overwegen om een rechtszaak aan te spannen tegen de wethouder voor onbehoorlijk bestuur in deze. En ik hoorde van een jurist in mijn straat dat ze in Utrecht geen boetes meer opleggen, vanwege enkele rechtszaken en omdat het er naar uit ziet dat die door de burger gewonnen gaan worden willen ze niet te veel geld moeten restituerenLaurensPJ schreef:Idee wordt dus dat men bij het opsturen van de bon nog eens kijkt of er sprake is van Euro1 norm? Of moeten de camera's en de daaraan gekoppelde database nog iets slimmer worden?