Robbert schreef:Ik begreep dat zwaardere schraapveren en iets dikkere zuigers de oplossing zouden zijn.
Maar dat zou leiden tot meer wrijving en dus minder vermogen en meer uitstoot.
Ja om aan de (veelal) rare normen te kunnen voldoen worden motoren aangepast.
Daarbij wordt vaak 100 jaar van kennis over boord gegooid.
Immers een auto moet het tot aan de (invoer) keuring goed doen en (hopelijk) volhouden tot de tweede eigenaar.
Dat de derde eigenaar (met grote kans) dan met een hoop ellende blijft zitten heeft tegenwoordig
nauwelijks nog van waarde.
Niet gek dat veel Nederlanders al meer betalen aan hun auto dan aan hun eigen huis.
Audi is dat zelfs niet gelukt aangezien ze de weerstand in de motor via de schaapveren zover hebben
vermindert dat de constructie op de lange termijn totaal niet meer deugde.
Voor 6 mille kun je de motor dan volgens weer laten ombouwen naar betere specs.
Ik krijg het gevoel dat men straks auto's van 10 jaar en ouder gaat zien als 'de' vervuilers en deze met alle
geweld geweerd dienen te worden.
Dat deze manier globaal een ramp is interesseert niemand, als mijn stoepje maar schoon is.
Vroeger werden auto's meestal weggedaan omdat de babyboomers steeds meer geld gingen verdienen.
De periode van de verdubbeling van het salaris, dus uitgeven die hap en je buurman weer overtroeven met
weer wat nieuws blinkend voor de deur.
Tweede en derde wereldlanden wilden de 'afdankertjes' maar al te graag hebben.
Auto's werden nauwelijks gesloopt, maar gewoon hergebruikt.
Tegenwoordig willen ze voor de export bepaalde types (merken) niet eens hebben omdat ze technisch zo
slecht in elkaar zitten.
Maar ja, veel technisch inzicht kunnen (mogen) we ook niet meer verwachten van de overheid.
Hoeveel jaar heeft het geduurd om dezelfde opladers op mobile telefoons te krijgen...
Laat staan dat de techniek in een auto wat universeler wordt ...