Vrijstelling wegenbelasting afgeschaft

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Vrijstelling wegenbelasting afgeschaft

Bericht door Robbert » do 03 apr, 2014 8:51

Doet mij denken aan de uitspraak van Vespasianus: pecunia non olet.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » do 03 apr, 2014 12:58

en hoe kwam hij tot die uitspraak?

wel:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pecunia_non_olet" onclick="window.open(this.href);return false;

en wij maar zeuren over herinvoering van de belasting voor de klassieker...

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 03 apr, 2014 22:37

360 miljoen in 5 jaar kost dit geintje de belastingbetaler ;-|+

http://www.mth.nl/content/files/Files/L ... der_LR.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 04 apr, 2014 1:28

tanisha schreef:ouderwets wordt weer nieuwerwets en dat voor een prijs waar je niet eens een fatsoenlijke saab sloper voor koopt! :green_many:
Ik dacht dat jij een tijdje geleden nog zo fanatiek riep dat men gewoon niet moest zeuren en gewoon maar mrb betalen. Vanwaar dat je standpunt opeens gewijzigd is?
tanisha schreef:het lijkt mij vrij makkelijk gewoon iedereen belasting laten betalen is wel zo eerlijk

oldtimer regeling er uit hobby regeling terug waarbij er gewoon betaald betaald wordt voor 1 2 of 3 maanden weg gebruik en via een dagenkaart door het hele jaar op te maken zijn (net als vroeger) en dit keer geen leeftijdgrens en een keuze voor alle auto's

zo betaald iedereen en hou je dat in stand wat het waard is in stand te houden en wordt precies dat uitgeroeid waar iedereen zich aan ergert

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 04 apr, 2014 16:44

niks standpunt gewijzigd mijn dagelijkse auto de 9-5 betaal ik gewoon belasting voor de trabi heb ik er bij voor de hobby dus ik gebruik de regeling zoals die ook bedoelt is!

had iedereen dat gedaan dan hadden we nu nog oldtimers gehad van 25 jaar i.p.v 40 jaar!

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 04 apr, 2014 19:07

mariov55 schreef:
turbopilot schreef:360 miljoen in 5 jaar kost dit geintje de belastingbetaler ;-|+

http://www.mth.nl/content/files/Files/L ... der_LR.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Het kost de belastingbetaler niks, alleen krijgt de overheid minder. PS zou jij dan trouwens liever 500-700 netto per mnd betalen of gratis in deze auto rijden? Alleen maar jaloerse reacties krijg je namelijk.

nee, in den haag staat een boom, waar ze al het geld vanaf plukken :-S+

jaloers, nee ik vindt het gewoon een belachelijke regeling die ze bedacht hebben.
met 1800 kg rond gaan rijden en dan denken dat het beter is voor het milieu.
bij ons rijden de vertegenwoordigers rond met 220 PK hybrid, ook al zo,'n zuinig systeem

uiteindelijk komt er minder binnen of blijft er minder over voor andere zaken .

overigens ik rij met mijn privé auto met km vergoeding, hou ik een leuk bedrag van over :-P+

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 04 apr, 2014 21:01

turbopilot schreef:jaloers, nee ik vindt het gewoon een belachelijke regeling die ze bedacht hebben.
Den Haag heeft dit niet bedacht hoor, de auto lobby heeft het onder allerlei vage voorwendselen voor elkaar gekregen, deze subsidie. Den Haag heeft er allemaal toch geen idee van hoe de vork in de steel zit met elektrische auto's, die hebben daar gewoon te weinig kennis van.

Overigens kijk ik niemand met een PHEV er op aan hoor, zou er zelf ook een nemen als dat me uitkwam. Degenen die ik erop aankijk zijn degenen die verantwoordelijk zijn voor deze belachelijke subsidie..

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » vr 04 apr, 2014 21:37

Heh, 1800 kilo... :shock:
Klinkt toch best wel wegen belastend!
Oh wacht, het heet natuurlijk motorrijtuigen belasting tegenwoordig.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 05 apr, 2014 9:15

Het is je gegund.

Ach je moet het maar zo zien. De regeling bestaat en jij maakt er gebruik van.

In dat opzicht lijkt hij sterk op de belastingvrijstelling van oldtimers zoals die vroeger was.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 05 apr, 2014 9:28

en ook daar was het de helft niet mee eens , zelf hier op dit forum niet :wink:

overigens het is je gegund, normaal ben ik er niet van, maar nu zit er zelfs een aanmoedigings sticker achterop!

drive a hybrid, i need the gas :-P+

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » za 05 apr, 2014 11:45

Lelijk vind ik die Mitsu en V60 PHEV zeker niet. Veel beter dan de Priussen en Honda's.
Hoe meer elektrische auto's hoe langer de voorraad benzine is wel een goed argument idd :lol:
Kunnen de klassiekers een stuk langer door.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 05 apr, 2014 18:47

zo, hij is binnen: de rekening voor de 9000 à 120 euro, waarvan 17euro-nogwat aan provinciale opcenten

te betalen voor de 20e dezer

overigens is 1 op 10 voor een Misdiebusnie mastodont heel niet gek. denk dat een Q5 dat niet redt

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » zo 06 apr, 2014 12:02

2 vrienden van mij rijden zo'n ding, woon werk utrecht-zeist en bunnik -utrecht, zij rijden door de weeks helemaal elektrisch en alleen de lange ritten gaan op benzine. 1 op 10 is dan wel netjes.

Ik moet zeggen dat ik het mooie techniek vind en dat het in de stad geweldig rijdt. Het is heel stil en je geniet enorm van de prachtige muziekinstallatie. Alleen de stoelen..... ... die zijn kl*te :evil:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 06 apr, 2014 12:49

iluvsanela schreef:Hoe meer elektrische auto's hoe langer de voorraad benzine ...
Nee, alleen als de elektriciteit uit bio-, kern- of zonne- of windenergie komt.
mariov55 schreef:... hoe zo milieuvriendelijk? al die kolencentrales waar de stroom moet worden opgewekt
Als de aardolie niet via benzine in auto´s opgestookt wordt, wordt het wel in centrales opgestookt om de auto´s elektrisch te laten rijden.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 06 apr, 2014 13:22

er staat kolencentrale :wink:

vroeger Renault 4 en cv2 rijders, grote sticker achterop, KERNENERGIE NEE BEDANKT

oh, u bent het er niet mee eens
nee
maar weet u wel waar uw auto is gemaakt :fight_headbang:

Plaats reactie