Vrijstelling wegenbelasting afgeschaft
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Vrijstelling wegenbelasting afgeschaft
yep, in ieder geval een betere afspiegeling van de maatschappij 
-
vlietmansje
- Geregistreerd lid
En zo blijven we mobielturbopilot schreef:....de autolobby heeft toch wel een erg goed marketing apparaat....
Fijne Carnaval/vakantie iedereen!
-
Sander
- Forum Admin
Inmiddels te veel popcorn gegeten... 
Maar kunnen de termen milieuvriendelijk en milieubelastend in deze discussie misschien anders gebruikt worden?
Een youngtimer die 200 gr uitstoot heeft is minder milieuvriendelijk dan een auto die 100 gram uitstoot, maar minder milieubelastend als deze veel minder km's rijdt (lees: hier is een omslagpunt afhankelijk van de km's die beide rijden). Als een SUV met 350 gram uitstoot en 500km per jaar rijdt zou ik die nog steeds niet milieuvriendelijk willen noemen. Ook al zou het in de tweede kamer maar zo gezegd kunnen worden denk ik..
Sowieso een vreemde term, milieuvriendelijk.. Volgens mij wordt het milieu er nooit beter van.

Maar kunnen de termen milieuvriendelijk en milieubelastend in deze discussie misschien anders gebruikt worden?
Een youngtimer die 200 gr uitstoot heeft is minder milieuvriendelijk dan een auto die 100 gram uitstoot, maar minder milieubelastend als deze veel minder km's rijdt (lees: hier is een omslagpunt afhankelijk van de km's die beide rijden). Als een SUV met 350 gram uitstoot en 500km per jaar rijdt zou ik die nog steeds niet milieuvriendelijk willen noemen. Ook al zou het in de tweede kamer maar zo gezegd kunnen worden denk ik..
Sowieso een vreemde term, milieuvriendelijk.. Volgens mij wordt het milieu er nooit beter van.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

ik kom anders uit een heel goed milieu, alaaffff 
-
Alexander
- Geregistreerd lid
Belastingdienst heeft 95% van de Oldtimerbezitters nog geen rekening gestuurd.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/oldti ... ___.html
Ben dus niet de enige die niets heet ontvangen.........
Eens kijken wanneer ik de Saab weer uit staling trek.....als ik moet betalen ga ik rijden ook: "is het niet voor de lol, dan uit principe!"
http://www.telegraaf.nl/autovisie/oldti ... ___.html
Ben dus niet de enige die niets heet ontvangen.........
Eens kijken wanneer ik de Saab weer uit staling trek.....als ik moet betalen ga ik rijden ook: "is het niet voor de lol, dan uit principe!"
-
Robbert
- Donateur (6x)

turbopilot schreef:ik kom anders uit een heel goed milieu, alaaffff
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Dank, dank ....Blindstra schreef:
O ja, inderdaad. Op een gemiddeld forum zitten de kenners.

-
op
- Donateur (4x)

Een drogredenering van het zuiverste water!Maar het CBS ziet nog wat interessants, auto's worden steeds minder bereden naar mate ze ouder worden. Dat scheelt in een jaar of 10 al snel 50%. Een nieuwe auto moet dus eigenlijk 50% minder uitstoot genereren wil hij net zo milieuvriendelijk worden als een 10 jaar oude wagen.
En je zegt eigenlijk dat devils Own gelijk heeft, namelijk dat het enige wat helpt minder rijden is
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Al met al vind ik het wel amusant om nu eens te zien wie de echte liefhebbers nu zijn en wie puur voor het belastingvrij rijden gingen. De Saabmarktplaats geeft hiervan de laatste maanden een mooie afspiegeling
Willekeurig opvallend detail: de Saab 90 blijkt opeens weer een veel minder geliefd model dan vanaf eind 2009, toen de eerste belastingvrij werden en de populariteit opeens steeg (let wel: dit was geheel toevallig
).
-
turbopilot
- Donateur (7x)

gelukkig hoor ik bij beide Saab Kampen
overdag Knaken rijder op lpg
en voor de liefhebberij met mooi weer en uitjes op benzine
maar ja , ik maak dagelijks verhalen mee, vraag mij af waar daadwerkelijk de pijn zit bij de mensen?
staat het water daadwerkelijk tot aan de lippen,
is moeders het er niet meer mee eens
of gaan ze nu allemaal in een koop nu en betaal later gebakje rijden , ik begrijp er niets meer van
oja, het gaat niet alleen vreemd met de voormalige mrb vrije auto's , vraag maar eens rond bij collega en kennissen kring in welke bochten deze zich wringen en overgaan op andere aanschaf om de kosten laag te houden .
overdag Knaken rijder op lpg
en voor de liefhebberij met mooi weer en uitjes op benzine
maar ja , ik maak dagelijks verhalen mee, vraag mij af waar daadwerkelijk de pijn zit bij de mensen?
of gaan ze nu allemaal in een koop nu en betaal later gebakje rijden , ik begrijp er niets meer van
oja, het gaat niet alleen vreemd met de voormalige mrb vrije auto's , vraag maar eens rond bij collega en kennissen kring in welke bochten deze zich wringen en overgaan op andere aanschaf om de kosten laag te houden .
-
Oosthoek
- Donateur

Klopt het nu dat de stalling, voor het verkrijgen van het verlaagde tarief, pas per 2015 ingaat?? Ik las dit op het motor forum, maar kan het nergens terug vinden. Weten jullie dit mss? Anders staat die van mij al 3 maanden te lang lekker droog 
-
esalet
- Donateur (8x)

Ik begreep het zo: in 2014 mag je, als je voor het kwarttarief, bij wijze van uitzondering ook nog in jan en feb rondrijden (inmiddels voorbij uiteraard). Dit omdat het invoeren van de maatregel zoals bekend langer duurde.
Maar 1 dec 2014 moet ie wel uit de vaart en van de weg als je voor kwarttarief 2014 hebt gekozen.
en voor 2015 weet ik niet beter of het wordt een "normaal" jaar dus als je voor kwarttarief 2015 kiest, dan moet ie jan, feb en dec 2015 van de weg.
Maar 1 dec 2014 moet ie wel uit de vaart en van de weg als je voor kwarttarief 2014 hebt gekozen.
en voor 2015 weet ik niet beter of het wordt een "normaal" jaar dus als je voor kwarttarief 2015 kiest, dan moet ie jan, feb en dec 2015 van de weg.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
in de loop van 2014 krijg je een voorstel tot betaling van 120 euro. betaal je die, dan zit je in het schip dat 'overgangsregeling' heet. dat houdt in dat je tot aan december 2014 mag blijven rijden, en dan de maanden dec. 2014 en jan/feb 2015 van de weg af moet zijn, TENZIJ de auto in die maanden APK gekeurd moet worden. dan mag je die ene dag naar de APK-boer en terug.
betaal je het voorstel van 120 euro nou niet.....dan krijg je een naheffing voor de reguliere wegenbelasting, met terugwerkende kracht tot 1 januari 2014.
zo begrijp ik het.
MAAR:
is de regeling er al eigenlijk door? wie heeft daar meer/de laatste info over?
betaal je het voorstel van 120 euro nou niet.....dan krijg je een naheffing voor de reguliere wegenbelasting, met terugwerkende kracht tot 1 januari 2014.
zo begrijp ik het.
MAAR:
is de regeling er al eigenlijk door? wie heeft daar meer/de laatste info over?
-
Robbert
- Donateur (6x)

De regeling is toch aangenomen door eerste en tweede kamer?
Dan lijkt me dat de regeling er al door is.
Dan lijkt me dat de regeling er al door is.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Heb het idee dat het meestal gewoon roestige "principes" zijn. Opeens moeten betalen wordt door velen gezien als onrecht, terwijl het jarenlang niet hoeven betalen van MRB geen recht maar een gunst was. Maarja, men trekt dat soort dingen al snel naar zich toe als een recht. Niets is echter minder waar.turbopilot schreef:vraag mij af waar daadwerkelijk de pijn zit bij de mensen?
of gaan ze nu allemaal in een koop nu en betaal later gebakje rijden , ik begrijp er niets meer van![]()
Het grappigste is inderdaad al die mensen die vervolgens een auto kopen waar de lasten alleen maar hoger van zijn of zelfs zo'n nieuw koop nu betaal later gebakje. Kennelijk allemaal mensen die niet kunnen rekenen want je moet behoorlijk lang met zo'n ding doorrijden wil je ook maar iets goedkoper uit zijn. Ik concludeer dat de kink in de kabel hem blijkbaar zit in het vermeende onrecht en niet het niet kunnen betalen. Er zullen vast wel wat mensen zijn die genoodzaakt zijn tot verkoop oid maar veel mensen willen ook doen lijken alsof ze het meest schrijnende geval denkbaar zijn.
Ohja en dan heb je nog de mensen die nu 'massaal' voorzover je daar van kunt spreken ouwe lijken vanaf '74 en ouder overal vandaan trekken en koste wat het kost oplappen om maar MRB vrij te rijden. Dat het klaarmaken van zo'n auto vaak al gauw 5 jaar mrb kost doet er kennelijk niet toe