Vrijstelling wegenbelasting afgeschaft

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
GHIA
Geregistreerd lid

Re: Vrijstelling wegenbelasting afgeschaft

Bericht door GHIA » do 27 feb, 2014 13:32

Zo hebben wij een Volvo 440 1,7 gehad met kat met 150dkm.
Verbruik 1:8.
Kat was niet helemaal jofel meer, maar ja kosten tov economisch... etc.
Deed het niet veel beter dan de 760V6 280 zonder kat met 1:7 met
270dkm.
De Volvo 440 is verkocht en na 1,5 jaar al niet meer terug te vinden op
de RDW site.
De 760 knort 5 jaar later nu nog steeds rond.

Mooie cijfers halen met nieuwe auto's is ook niet zo moeilijk, al helemaal
als de testen maximaal gemanipuleerd worden.
Maar dan worden ze gebruikt en gaat het slijtage proces hard.
Hoeveel verbruiken die 1:18 autootjes over 20 jaar?

De vergelijkingen gaan dus allemaal niet zo makkelijk op.
De 440 in dit verhaal is dus heel milieuonvriendelijk geweest, zelfs de
30jaar + 99 kon er toen nog makkelijk aan tippen.
Tov de 760 had je dus eigenlijk al twee 440's moeten bouwen en de derde in de maak.

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » do 27 feb, 2014 15:02

The Devil's Own V4 schreef:Verbruik zegt weinig over uitstoot, een moderne SUV met hetzelfde verbruik is een stuk schoner dan jouw Volvo's..
Precies.

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » do 27 feb, 2014 15:57

Als je wat voor het milieu wilt doen, ga dan wat minder rijden, dat is het enige dat helpt.
.. beter nog: geen nieuwe auto kopen maar degene die je hebt tot op de draad toe oprijden. Minder rijden is vaak geen optie. Hoeveel belast je het milieu door grondstoffen te winnen en daarmee een nieuwe auto te bouwen en deze te vervoeren naar de consument?

Andere optie: auto's zijn consumptiegoederen. Maak het aantrekkelijk om meerdere auto's te kunnen hebben: bijvoorbeeld een 'gezins- of reisauto' (bij voorkeur je oude 'budgetsloep') naast een micro stadswagentje - zoiets als naast je sportschoenen heb je ook wandelschoenen, klompen, laarzen, etc.

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » do 27 feb, 2014 16:18

Onderschat niet de hoeveelheid mensen die bijvoorbeeld voor hun werk afhankelijk zijn van een auto. Vrijblijvend zeggen dat mensen minder moeten rijden is wellicht leuk tijdens het tafelen skål roepen.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » do 27 feb, 2014 17:35

En een kwestie van wat de baas wil. Ik wil best een dag of twee thuis werken. Ik kan dan ook meer doen, want ik wordt dan niet gestoord door (of van) collega's, maar dat wil hij nog niet echt.

verstuurd vanaf mijn GT1752 met tapatalk

Caramac
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Caramac » do 27 feb, 2014 18:18

Turbothom schreef:Goh, wat schattig altijd toch, die gefundeerde en tot in de puntjes beargumenteerde meningen ........

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » do 27 feb, 2014 19:11

Turbothom schreef: Een opmerking maken in een discussie is prima, maar wanneer je aan een discussie mee wilt doen is het wel een minimale vereiste dat men beargumenteren wil, anders kom je nergens (wordt het ook erg lastig om te weerleggen). Dus heb je een mening, beargumenteer die dan ook (in dit geval dus met gefundeerde cijfers

Beste Tom, het is niet aan jou om te bepalen op welke manier iemand reageren moet of mag op een topic. Het is niet aan jou om te bepalen dat iemand alleen inhoudelijk mag reageren of anders zijn mond zou moeten houden. Ik heb een mening, maar het is niet aan jou om mij of een ander alhier te verplichten die mening met cijfers te onderbouwen. Ik ventileer mijn mening op mijn manier. En als je dat niet zint heb je pech, want zolang ik niemand beledig met mijn mening kun jij daar niets aan doen behalve er over te zeuren.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 27 feb, 2014 19:57

ach, als ik achter een gemiddelde lease bak rij, komt daar meestal wat anders uit dan wat er in een folder wordt beweerd, laat staan dat die hetzelfde doet als waar ie op papier voor gekeurd is.

volgens mij kan een klein kind dit nog zien

btw de gemiddelde lease bak wordt ook niet zo bereden als bij een meeting.

http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/593 ... organgers/" onclick="window.open(this.href);return false;

mijn moto; drive a hybrid i need your gas :wow:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 28 feb, 2014 0:32

en toen werden er allerlei vieze oude mercedes lijken van 40 jaar en ouder uit tuinen en schuren van hun laatste rustplaats getrokken want die er eigenlijk al stonden om weg te rotten toch maar weer klaar gemaakt om terug op de Nederlandse wegen te komen! :sick:

dit alles werd mede mogelijk gemaakt daar de Nederlandse overheid en de lokale knakenrijders die nog liever dood vallen als dat ze een euro uitgeven! :-P+

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 28 feb, 2014 1:04

Afbeelding

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » vr 28 feb, 2014 5:46

Graag zou ik voor de discussie de uitstoot per kilometer in het nu willen vergelijken. Iemand die dagelijks 100 km rijdt in een 17 jaar of 3 jaar oude auto. Ervan uitgaande van zelfde massa, motorinhoud en rij gedrag. Waarbij beide motoren volgens het boekje zijn onderhouden.

Wat vervuild meer: A 17 jarige auto of B 3 jarige auto?

Uitsluiten;
-Gaat niet over het gemiddelde van 17 jaar want daarvoor moet je aannames gaan doen voor de komende 14 jaarvan de nieuwe auto.
-Of de cbs stelling dat auto doordat ze ouder zijn minder gebruikt worden. Eigenaar koopt voor zijn specifieke behoefte bv in het nu voor 5000 e een 17 jaar oude auto. Dat had ook een 3 jaar oude kunnen zijn.
-Hobby auto zoals waar de oldtimer wet eigenlijk voor bedoelt was.

Caramac
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Caramac » vr 28 feb, 2014 9:45

Cliffhanger ...
The Devil's Own V4 schreef:Ik geef het op. :wink:
..... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » vr 28 feb, 2014 10:05

Ben ik het een keertje eens met Devil.... :wink:

De vraag A of B was voor Tom..

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 28 feb, 2014 10:35

ZSR schreef:Graag zou ik voor de discussie de uitstoot per kilometer in het nu willen vergelijken. Iemand die dagelijks 100 km rijdt in een 17 jaar of 3 jaar oude auto. Ervan uitgaande van zelfde massa, motorinhoud en rij gedrag. Waarbij beide motoren volgens het boekje zijn onderhouden.

Wat vervuild meer: A 17 jarige auto of B 3 jarige auto?.

Dat zou ik ook wel eens willen weten en dan voor
diesel
benzine
lpg
en dan ook nog eens een klein, middel en groot model en dan ook nog het liefste. met een aantal verschillende merken.

oja , gezien de reputatie, het liefst niet door de ADAC

EN NIET EERDER DAN DAT HIER EEN FATSOENLIJK ONDERZOEK NAAR GEDAAN IS, GELOOF IK NIEMAND :mrgreen:

in 1 ding blijf ik toch stellig, de milieu print van mijn oude 99 met meer dan 500 K op de teller die gemiddeld bijna 1 op 11 haalt op lpg ligt erg gunstig.

voorbeeld
kijk we kunnen ook van die mitsubishi outlander phev http://mitsubishiaanbieding.nl/outlande ... ve-edition" onclick="window.open(this.href);return false;
in de maatschappij zetten met een bak subsidie :shock: (schijnt dat de samenleving dit ongeveer €360.miljoen gaat kosten) maar ik heb maar 2 conclusies
of die mafkezen in de haag hebben echt het verstand van een kikker :-S+
of de autolobby heeft toch wel een erg goed marketing apparaat. :-S+

oja die €360.000000 heb ik van internet, dus het is waar :wow:
http://www.mth.nl/content/files/Files/L ... der_LR.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

nog ff een ongenuanceerd tekstje, koop made in Frankrijk of Japan, daar hebben ze minder uitstoot, die draaien op kenrncentrales ;-|+

succes met de volgende 10 pagina's :wink:

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » vr 28 feb, 2014 10:56

GHIA schreef: Nogmaals, niet zo maar de overheid napraten, die zitten er d'r steeds vaker naast.
O ja, inderdaad. Op een gemiddeld forum zitten de kenners. :mrgreen:

Plaats reactie