Oei Oei Toyota

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
verde900
Donateur
Donateur

Re: Oei Oei Toyota

Bericht door verde900 » wo 01 jun, 2011 22:33

het er naast rijden is waarschijnlijk mislukt
jelger schreef:Reden in mijn tijd in SF veel in overheidsdienst.
hoelang zit je al op het SF? :lol:

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » wo 01 jun, 2011 22:39

verde900 schreef: betrouwbaar zou je natuurlijk ook gewoon kunnen worden door nauwelijks echt gebruikt te worden
Touché!
Al blijf ik erbij dat het natuurlijk niet voor niets is, dat Toyota jarenlang diverse ranglijsten van meest betrouwbare auto's heeft aangevoerd, of tenminste hoog in die ranglijsten stond.
En daarom verbaast het me dat er in het afgelopen jaar zoveel, relatief gezien, Toyota's terug moesten naar de dealer.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 01 jun, 2011 22:47

verde900 schreef:hoelang zit je al op het SF? :lol:
sinds mijn tijd in SF begon :-P+

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 jun, 2011 22:49

Even terug naar http://www.gaspedaal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, er staan op dit moment 1560 stuks SAAB te koop met > 250.000km met als topper een 9000 met 450.000km.
Daar staat dan tegenover de grootste autofabrikant te wereld met 1240 stuks, daar zit dan wel in het hele gamma van klein tot groot in.... ( maar ook incl iets van 100 grijze kentekens) de topper bij Toyota is een hi lux met 383.000km.
De conclusie is dus gewoon te trekken dat (ondanks alles) een SAAB een erg duurzaam product is

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 01 jun, 2011 22:51

Reub schreef:
verde900 schreef:Het is wel een redelijk hard gegeven dat een Prius een tamelijk probleemloos ding is
En zo wel meer Toyota modellen in het algemeen. Kijk naar de Corolla, de LandCruiser en de Crown. En dan verbaast het me toch dat er zoveel van hun wagens terug moeten naar de dealers.
Toegegven, de ' 98 Corolla 2.0D hier heeft in 5 jaar en 200.000km gebruik letterlijk nooit een grote reparatie nodig gehad of voor exorbitante garagerekeningen gezorgd.
Grootste incident was een kapotte multiriemspanner en een losgeschoten stekker.

Slechts beurten, banden en de obligate distributie-riem. (nu 2 keer voorbij zien komen)

Het rijdt verder als een krant, met het comfort van een doos tissues, maar hij blijft wel gaan.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 jun, 2011 22:53

JanWessel schreef:Het rijdt verder als een krant, met het comfort van een doos tissues, maar hij blijft wel gaan.
hou hem dus weg bij nattigheid...

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 01 jun, 2011 23:03

verde900 schreef:Even terug naar http://www.gaspedaal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, er staan op dit moment 1560 stuks SAAB te koop met > 250.000km met als topper een 9000 met 450.000km.
Daar staat dan tegenover de grootste autofabrikant te wereld met 1240 stuks, daar zit dan wel in het hele gamma van klein tot groot in.... ( maar ook incl iets van 100 grijze kentekens) de topper bij Toyota is een hi lux met 383.000km.
De conclusie is dus gewoon te trekken dat (ondanks alles) een SAAB een erg duurzaam product is
Het verschil zit ook in de bestuurders denk ik. Een Toyota vind ik over het algemeen geen auto, maar een vervoermiddel. Hij brengt je van A naar B, maar je koopt hem niet om te rijden. Zo wordt er dan ook mee omgesprongen. Dat zie ik bij een Saab net wat anders.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 jun, 2011 23:06

Nog even voor de statistieken, een andere serieuze speler, te weten VW, heeft 3970 stuks VW met > 250.000km te koop staan op gaspedaal, waarvan +/- 1.000 stuks bedrijfswagens, dus 2960 VW's tegen 1560 stuks SAAB, dan slaat SAAB zelfs een uitstekend figuur

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » wo 01 jun, 2011 23:13

Grote Toyotas met een hoge stand ga je niet op autotrader vinden, die gaan linea recta naar afrika als de nl eigenaar er genoeg van heeft

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 jun, 2011 23:15

ivanzon schreef:Grote Toyotas met een hoge stand ga je niet op autotrader vinden, die gaan linea recta naar afrika als de nl eigenaar er genoeg van heeft
:? die zet je dan gewoon met de sleutels erin buiten?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 01 jun, 2011 23:26

Evebn terug naar mijn SF tijd :-P+ Heb toen in een Toyota Harrier (hier te lande Lexus RX 300) gereden, en ook die reed als een krant over Californische highways, maar het reed wel, en best comfortabel ook, misschien voor de sportieve rijder wat teveel rechtuit... Geen rare dingen, altijd starten lopen etc etc.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 jun, 2011 23:32

jelger schreef:Evebn terug naar mijn SF tijd :-P+ Heb toen in een Toyota Harrier (hier te lande Lexus RX 300) gereden, en ook die reed als een krant over Californische highways, maar het reed wel, en best comfortabel ook, misschien voor de sportieve rijder wat teveel rechtuit... Geen rare dingen, altijd starten lopen etc etc.
op gaspedaal staan +/- 100 stuks Lexy te koop met > 250.000km, best een goede score

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » do 02 jun, 2011 13:09

ivanzon schreef:Grote Toyotas met een hoge stand ga je niet op autotrader vinden, die gaan linea recta naar afrika als de nl eigenaar er genoeg van heeft
En die mensen zijn daar maar al te gelukkig dat in Europa mode belangrijker is dan een goede auto ... :mrgreen:

Wel leuk trouwens dat liefhebbers van een minimerkje zo tegen een autogrootmacht trappen... :wow:

De japanners maakte vroeger al prima spul (kijk ook maar eens naar het begin van bv Mitsubishi, daar konden de meeste hier in de Eu landjes nog een puntje aan zuigen).
Maar ja het is een andere cultuur en in de jaren 70tig hebben ze binnen een paar seconden de hele motorfietswereld even overgenomen en 30 jaar vooruitgeschoven, beter was er gewoon niet.

Tja hun automarkt lag wat stiller en daar hebben ze gewoon de techniek even wat vaker gekopieerd en 'even' verbeterd.
Hoe zou de wereld er uit gezien hebben als ze de constructie technieken van de Zweden ook hadden overgenomen!!!!!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 02 jun, 2011 17:22

willeme 1 schreef:huh een saab met 3 ton op de teller heeft drie keer zoveel onderhoudsosten gehad ls een toyota met die km stand
er is ook geen afrikan die een saab wil

dam kom je wel aan die kul statitieken
ik ben je volkomen kwijt, lees eerst eens wat je schrijft voor je op enter drukt

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 02 jun, 2011 18:37

GHIA schreef:
ivanzon schreef:
De japanners maakte vroeger al prima spul (kijk ook maar eens naar het begin van bv Mitsubishi, daar konden de meeste hier in de Eu landjes nog een puntje aan zuigen).

Hoe zou de wereld er uit gezien hebben als ze de constructie technieken van de Zweden ook hadden overgenomen!!!!!
had Mitsubishi niet voor tig miljard aan terugroepactie verzwegen ;-(+
als wij in de jaren 70 niet massaal van die jappen hadden gekocht, om het leuke autoradiootje, dan zat saab nu ook niet in de problemen :wink:

Plaats reactie