Volgens mij is het model discontinued sinds 2012...Mr.Polaroid schreef:Wat leuk om te horen dat de wankelmotor nog steeds door Mazda wordt toegepast
Mazda RX-8 met wankelmotor krijgt Saab turbo engine b204..
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Mazda RX-8 met wankelmotor krijgt Saab turbo engine b20
-
rudolphw
- Geregistreerd lid
Is helaas juist.Sapphire schreef:Volgens mij is het model discontinued sinds 2012...Mr.Polaroid schreef:Wat leuk om te horen dat de wankelmotor nog steeds door Mazda wordt toegepast
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Mazda RX-8 met wankelmotor krijgt Saab turbo engine b204..
De rotor is geniaal, zoveel vermogen uit z'n compact blok. Met een super kleine inhoud.
Respect voor zulke swaps, al zou ik denk ik eerder een rotor in een saab willen bouwen.
In mijn ogen zou je z'n auto niet gaan rijden omdat het zo goedkoop is.. Ik rijd met mijn 9-5 9,5l per 100 KM. En dan BP 98. Maakt het niet goedkoop. Maar wel iedere kilometer met een grijns op m'n gezicht!
Respect voor zulke swaps, al zou ik denk ik eerder een rotor in een saab willen bouwen.
In mijn ogen zou je z'n auto niet gaan rijden omdat het zo goedkoop is.. Ik rijd met mijn 9-5 9,5l per 100 KM. En dan BP 98. Maakt het niet goedkoop. Maar wel iedere kilometer met een grijns op m'n gezicht!
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Heb eens in zo'n RX-8 gereden, leuke motor, is net een naaimachine en maakt graag hele hoge toerentallen.
Misschien ook interessant om een Saab B204 motor in een NSU RO80 te leggen
-
Tool
- Geregistreerd lid
+1maxmink93 schreef:Respect voor zulke swaps, al zou ik denk ik eerder een rotor in een saab willen bouwen.
Qua betrouwbaarheid is er op elke blok wel wat te zeiken denk ik, maar als ik zie wat de S2000 van een maat van mij aan olie verbruikt sinds nieuw, dan zou ik dat bij een RX-8 ook wel voor lief nemen.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

ben jaren 80 net eens andersom bezig willen gegaan, een RO80 blok in een 96. ja ja die stond toen gewoon op een achteraf sloopjecarlsson schreef:Heb eens in zo'n RX-8 gereden, leuke motor, is net een naaimachine en maakt graag hele hoge toerentallen.
en toch vindt ik dat wel wat hebben, saab blokken in andere auto's, kun je toch veel mensen de mond snoeren
eigenlijk moet er een topic van komen, er komen er regelmatig bijzondere exemplaren voorbij. onlangs nog 2x in een boot
@ joep97, niks voor jouw
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Niet +1 maar +10. Beste opmerking van je Max.maxmink93 schreef:
Persoonlijk vind ik dit project dood zonde....
Ooit een RX-8 een dagje mee gehad, en wat een geweldige auto was dat zeg!!! Ik hoop dat Mazda de rotatiemotor weer ergens in gaat toepassen, en eigenlijk hoop ik dat andere merken dat ook nog eens doen.
Een hoop negatieve verhalen doen zich de ronde, waarschijnlijk vanuit het verleden, maar wat wil je nou, als 100 merken met z'n allen de Otto-motor onwikkelen en 2 merken de Wankelmotor...... welke zou zich dan het snelste en beste ontwikkelen? En daarnaast, voor een concept als de otto-motor, gaat er ook nog verrassend veel fout bij verschillende merken.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

daarom bouwen ze er ook een saab blok inThieuke schreef:schreef:En daarnaast, voor een concept als de otto-motor, gaat er ook nog verrassend veel fout bij verschillende merken.
-
rudolphw
- Geregistreerd lid
Het project vordert gestaag..........het complete interieur (tot op het plaatwerk) is er uit geweest en wordt weer langzamerhand gemonteerd.......

Best knap hoor om bovenstaand Saab-blok in de onderstaande lage auto (tot. hoogte 1340 mm) te bouwen...........

Best knap hoor om bovenstaand Saab-blok in de onderstaande lage auto (tot. hoogte 1340 mm) te bouwen...........