Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
interessant van die schijven ... helaas geeft de link een 404-error.
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
Nee, dat is een doordachte aanbeveling. Je hoeft niet te octrooieren, het mag. Je kunt ook een octrooisysteem bedenken met standaard een lage royaltyafdracht per verkocht item van producent naar groothandel, tussenhandel of eindverbruiker. Dit maakt de instapdrempel veel lager en iedere concurrent heeft dezelfde kansen. Hij blijft zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van het product, de kleuren, de gebruikte materialen, reclamecampagnes er valt genoeg om je te onderscheiden. Is het noodzakelijk dat een octrooihouder overnacht miljonair wordt? Ik denk van niet. Op de geschetste manier heeft elke 'kleine man' dezelfde kansen als de 'big boys', en de bedenker krijg altijd centjes.hermank schreef:Nou, dat is wel een heel wilde en ondoordachte aanbeveling. Je denkt toch niet dat er dan nog iemand veel tijd en geld in nieuwe ontwikkelingen gaat stoppen? En "slimme" jongens er met je ideeën vandoor gaan ???? Lekker gemakkelijk geld verdienen. Jij de kosten, een ander de baten.Beter nog, hef het hele octrooisysteem op!
Een goed idee verdient het om gekopieerd en eventueel geperfectioneerd te worden. Daar wordt de wereld beter van. De bedenker hoeft er niet armer van te worden. Het huidige systeem werkt innovatie m.i. tegen. Er wordt van alles en nog wat bedacht en gedeponeerd, en dan maar wachten tot iemand het wil kopen. Net als die debiele handel in domeinnamen. "na-na-na-na-na-na-na lekker van mij, betaal maar". Te kinderachtig voor woorden.
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- 93Rookie
- Donateur (3x)
- Berichten: 749
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 13:04
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
Denk in Oplossingen !!!!
Een R kie in Milieu, maar wel een gezond verstand
https://nos.nl/artikel/2208479-eindhove ... ovend.htmlZodra het effect vast staat, is het zaak zo snel mogelijk op te schalen in de binnenstad om die fijnstof- en roetvrij te maken."
Een R kie in Milieu, maar wel een gezond verstand
- nastydrive
- Donateur (2x)
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 23:32
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto 17-3
http://milieuzonerotterdam.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
CO2 NEUTRALE ACTIE TEGEN DE MILIEUZONE IN ROTTERDAM.
Update: 16-03-18 - 16:43h
Op ZATERDAG 17 maart 2018 gaan we weer rijden met elkaar. Wij geven niet op!
Stichting Rotterdamse Klassiekers
Stichting Rotterdamse Klassiekers organiseert voor de derde maal een CO2 neutrale protestrit in Rotterdam. Net als op 12 maart vorig jaar worden er weer honderden liefhebbers met hun klassieke auto’s, brommers, kampeervoertuigen, oude vrachtauto's en andere youngtimers en oldtimers verwacht.
Organisator Stichting Rotterdamse Klassiekers is voor schone lucht maar zet zich in tegen de symbolische #milieuzone in havenstad Rotterdam (en de opkomende in andere steden in Nederland).
Wethouder Pex Langenberg (D66 Rotterdam) die de milieuzone in Rotterdam heeft ingevoerd, is inmiddels afgetreden in verband met chaos rond de Hoekse Lijn. (De trein die een metro moet zijn van Rotterdam naar Hoek van Holland). Ondanks zijn aftreden en de aankomende gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018, zet de Gemeente Rotterdam het Hoger Beroep door bij de Raad van State om ook Benzine/LPG auto's van voor 1992 te weren, alsmede Diesels en Campers. (zittingsdag is op 24 april 2018). Reden om weer eens goed van ons te laten horen met een symbolische meeting en rit. Tevens zal de Stichting Rotterdamse Klassiekers een visie presenteren waarin de ideeen verzameld zijn, voor een gezonde leefomgeving in de stad. Een visie zonder de symbolische maatregel die milieuzone heet.
Co2 neutrale protestrit Klik hier om de route te openen
Ook dit jaar zal speciaal voor deze rit symbolisch de CO2 uitstoot afgekocht door de Stichting Rotterdamse Klassiekers voor alle deelnemers. Wij begrijpen dat onze auto's iets uitstoten. Maar naar goed voorbeeld van de gemeente Rotterdam en andere instellingen kopen wij onze Co2 uitstoot wederom af. Daarom kunnen wij zoals vorig jaar een CO2 neutraal evenement aanbieden. De afkoop heeft plaatsgevonden bij een grote gecertificeerde Nederlandse instelling.
Stichting Rotterdamse Klassiekers is niet domweg pro autorijden. Ze oppert ideeën hoe de luchtkwaliteit in Rotterdam beter zou kunnen worden. Ook geeft zij de gemeente Rotterdam gegronde kritiek op de oneerlijke en kostbare onlogica van haar huidige milieuzonebeleid. Op de protestrit op 12 maart 2016 waren er bijna 900 voertuigen aanwezig. Op de protestrit 12 maart 2017 waren er bijna 600 voertuigen aanwezig verdeeld over de locaties. Het was een groot succes en de zonnige dag verliep zonder problemen. Vele Rotterdammers stonden met hun duimen in de lucht langs de route.
Stichting Rotterdamse Klassiekers hoopt gemeenten die een milieuzone overwegen er op een positieve manier van te overtuigen dat er veel zinvollere maatregelen bestaan om de lucht in Nederland schoner te krijgen. Stichting Rotterdamse Klassiekers staat open voor deze discussie en deelt graag haar opgedane expertise op dit gebied om zo een wild groei aan verschillende milieuzones in Nederland te voorkomen met ieder zijn eigen regels.
De deelnemers van de protestrit laten zien hoe prachtig hun geliefde klassiekers zijn. Het is rijdend cultureel erfgoed waar de overheid meer waardering voor zou moeten hebben. De deelnemende voertuigen verzamelen zich vanaf 10:00 uur in Rotterdam. Om 12:00u vertrekt de groep voor een symbolische pitoreske rit door de havens, over de dijken, langs de Maas naar het eindpunt.
We maken er net zo’n geweldige dag van als vorig jaar op 12 maart. Absoluut!
Jij komt toch ook?
wie waren er allemaal ik in ieder geval niet helaas
CO2 NEUTRALE ACTIE TEGEN DE MILIEUZONE IN ROTTERDAM.
Update: 16-03-18 - 16:43h
Op ZATERDAG 17 maart 2018 gaan we weer rijden met elkaar. Wij geven niet op!
Stichting Rotterdamse Klassiekers
Stichting Rotterdamse Klassiekers organiseert voor de derde maal een CO2 neutrale protestrit in Rotterdam. Net als op 12 maart vorig jaar worden er weer honderden liefhebbers met hun klassieke auto’s, brommers, kampeervoertuigen, oude vrachtauto's en andere youngtimers en oldtimers verwacht.
Organisator Stichting Rotterdamse Klassiekers is voor schone lucht maar zet zich in tegen de symbolische #milieuzone in havenstad Rotterdam (en de opkomende in andere steden in Nederland).
Wethouder Pex Langenberg (D66 Rotterdam) die de milieuzone in Rotterdam heeft ingevoerd, is inmiddels afgetreden in verband met chaos rond de Hoekse Lijn. (De trein die een metro moet zijn van Rotterdam naar Hoek van Holland). Ondanks zijn aftreden en de aankomende gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018, zet de Gemeente Rotterdam het Hoger Beroep door bij de Raad van State om ook Benzine/LPG auto's van voor 1992 te weren, alsmede Diesels en Campers. (zittingsdag is op 24 april 2018). Reden om weer eens goed van ons te laten horen met een symbolische meeting en rit. Tevens zal de Stichting Rotterdamse Klassiekers een visie presenteren waarin de ideeen verzameld zijn, voor een gezonde leefomgeving in de stad. Een visie zonder de symbolische maatregel die milieuzone heet.
Co2 neutrale protestrit Klik hier om de route te openen
Ook dit jaar zal speciaal voor deze rit symbolisch de CO2 uitstoot afgekocht door de Stichting Rotterdamse Klassiekers voor alle deelnemers. Wij begrijpen dat onze auto's iets uitstoten. Maar naar goed voorbeeld van de gemeente Rotterdam en andere instellingen kopen wij onze Co2 uitstoot wederom af. Daarom kunnen wij zoals vorig jaar een CO2 neutraal evenement aanbieden. De afkoop heeft plaatsgevonden bij een grote gecertificeerde Nederlandse instelling.
Stichting Rotterdamse Klassiekers is niet domweg pro autorijden. Ze oppert ideeën hoe de luchtkwaliteit in Rotterdam beter zou kunnen worden. Ook geeft zij de gemeente Rotterdam gegronde kritiek op de oneerlijke en kostbare onlogica van haar huidige milieuzonebeleid. Op de protestrit op 12 maart 2016 waren er bijna 900 voertuigen aanwezig. Op de protestrit 12 maart 2017 waren er bijna 600 voertuigen aanwezig verdeeld over de locaties. Het was een groot succes en de zonnige dag verliep zonder problemen. Vele Rotterdammers stonden met hun duimen in de lucht langs de route.
Stichting Rotterdamse Klassiekers hoopt gemeenten die een milieuzone overwegen er op een positieve manier van te overtuigen dat er veel zinvollere maatregelen bestaan om de lucht in Nederland schoner te krijgen. Stichting Rotterdamse Klassiekers staat open voor deze discussie en deelt graag haar opgedane expertise op dit gebied om zo een wild groei aan verschillende milieuzones in Nederland te voorkomen met ieder zijn eigen regels.
De deelnemers van de protestrit laten zien hoe prachtig hun geliefde klassiekers zijn. Het is rijdend cultureel erfgoed waar de overheid meer waardering voor zou moeten hebben. De deelnemende voertuigen verzamelen zich vanaf 10:00 uur in Rotterdam. Om 12:00u vertrekt de groep voor een symbolische pitoreske rit door de havens, over de dijken, langs de Maas naar het eindpunt.
We maken er net zo’n geweldige dag van als vorig jaar op 12 maart. Absoluut!
Jij komt toch ook?
wie waren er allemaal ik in ieder geval niet helaas
900 16T classic carlsson cabrio 1989 ( airflow kit 185 PK zonder kat met gekietelde APC)
mercedes B 200 turbo 193 Pk
mercedes B 200 turbo 193 Pk
- web
- Donateur (2x)
- Berichten: 316
- Lid geworden op: wo 05 feb, 2014 12:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
Ook fijn dat een Euro4 diesel van oktober 2004 de stad straks niet meer in mag, en exact dezelfde auto van 1 januari 2005 wel. Wanneer gaan ze nu eens daadwerkelijk op emissiecodering filteren ipv op een stomme bouwjaar grens die ongeveer overeenkomt met een bepaalde euro-norm?
- 93Rookie
- Donateur (3x)
- Berichten: 749
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 13:04
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
Niet lullen maar poetsen:
https://youtu.be/ypf8gxRFw8E
Alleen de maatregelen voor de Industrie worden in dit korte You Tube filmpje niet aan gegeven.
Daar veranderen de wolkjes zonder uitleg keurig in mooi blauw.
https://youtu.be/22ieWlqLnic
En die maatregelen voor zeeschepen, walstroom ? Varen die dingen op zee en de Nieuwe Waterweg niet meer, worden ze gesleept?
En die Sleepboten, puffen die niet ?
Maar waar: Er zijn al een paar LNG aangedreven schepen.!
Met onderstaande URL kun je scheepsbewegingen volgen,
https://www.vesselfinder.com/
In Nederland hebben we veel al een zuid - westelijke wind en komen die schepen dan in het kanaal aan roeien ?
Ooit eens gelezen dat als die grote zeevaart schepen buitengaats komen er overgeschakeld wordt op goedkope sterk vervuilde stookolie.
Op Milieu gebied een R kie
https://youtu.be/ypf8gxRFw8E
Alleen de maatregelen voor de Industrie worden in dit korte You Tube filmpje niet aan gegeven.
Daar veranderen de wolkjes zonder uitleg keurig in mooi blauw.
https://youtu.be/22ieWlqLnic
Quote uit het AD: De beheerder van de grootste haven van Europa hield woensdag een conferentie over milieumaatregelen in het gebied dat,
onder meer, vijf olieraffinaderijen huisvest. De Rotterdamse haven is verantwoordelijk voor een vijfde van de CO-uitstoot in Nederland.
En die maatregelen voor zeeschepen, walstroom ? Varen die dingen op zee en de Nieuwe Waterweg niet meer, worden ze gesleept?
En die Sleepboten, puffen die niet ?
Maar waar: Er zijn al een paar LNG aangedreven schepen.!
https://www.ad.nl/auto/cruiseschepen-no ... ac0b0afd/AidaNova
De AidaNova, het eerste volledig op gas varende cruiseschip, komt 21 november naar Rotterdam. Goed nieuws voor omwonenden van de cruiseterminal op de Wilhelminapier, die nu vaak in de scheepswalm zitten.
De Duitse rederij Aida heeft al schepen die stationair draaien op Liquid Natural Gas (Lng), vloeibaar gas.
De AidaNova is het eerste in de rij van nieuwbouwschepen die van stapel lopen die volledig op Lng varen.
Met onderstaande URL kun je scheepsbewegingen volgen,
https://www.vesselfinder.com/
In Nederland hebben we veel al een zuid - westelijke wind en komen die schepen dan in het kanaal aan roeien ?
Ooit eens gelezen dat als die grote zeevaart schepen buitengaats komen er overgeschakeld wordt op goedkope sterk vervuilde stookolie.
Op Milieu gebied een R kie
Laatst gewijzigd door 93Rookie op vr 31 aug, 2018 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joopyboy
- Donateur (4x)
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: wo 16 feb, 2011 14:51
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
Laatste update: Raad van State bepaalt dat Rotterdam toch ook oudere benzineauto's mag weren
Het opschorten van de milieuzone voor benzineauto's ouder dan '92 (en jonger dan 40 jaar) moet dus weer worden teruggedraaid. Levert niks op, maar we doen lekker toch alsof dat wel zo is
Het opschorten van de milieuzone voor benzineauto's ouder dan '92 (en jonger dan 40 jaar) moet dus weer worden teruggedraaid. Levert niks op, maar we doen lekker toch alsof dat wel zo is
95 V4 ('73), toreador rood (R2-B): sinds 2018
900 T8 sedan (‘87), ambassadeurs blauw: sinds 2023
900i 16v ('92), nocturne blauw metallic: 2011-2024
900 T8 sedan (‘87), ambassadeurs blauw: sinds 2023
- Robbert
- Donateur (6x)
- Berichten: 24480
- Lid geworden op: zo 30 jan, 2005 18:00
- Regio: - kies een regio
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
Even een nuancering (en ik zal wel een minderheid zijn hier op het forum)
De Raad van State zei :
De Raad van State oordeelt dat het gemeentebestuur de belangenafweging goed heeft gemaakt. En dat “de nadelige gevolgen van de milieuzone niet onevenredig zijn in verhouding met de daarmee te dienen doelen”. Daarmee komt zij tot een ander oordeel dan de rechtbank. Dat de milieueffecten van het weren van de oudste, meest vervuilende benzineauto’s uit het centrum mogelijk niet “in absolute termen significant groot” zijn, doet er niet toe. Voldoende is dat deze maatregel deel uitmaakt van een groter pakket aan maatregelen die de luchtkwaliteit in Rotterdam moeten verbeteren.
in feite zegt de RvS: alle kleine beetjes helpen.
Je kan het er mee eens zijn maar dat is de uitspraak.
De Raad van State zei :
De Raad van State oordeelt dat het gemeentebestuur de belangenafweging goed heeft gemaakt. En dat “de nadelige gevolgen van de milieuzone niet onevenredig zijn in verhouding met de daarmee te dienen doelen”. Daarmee komt zij tot een ander oordeel dan de rechtbank. Dat de milieueffecten van het weren van de oudste, meest vervuilende benzineauto’s uit het centrum mogelijk niet “in absolute termen significant groot” zijn, doet er niet toe. Voldoende is dat deze maatregel deel uitmaakt van een groter pakket aan maatregelen die de luchtkwaliteit in Rotterdam moeten verbeteren.
in feite zegt de RvS: alle kleine beetjes helpen.
Je kan het er mee eens zijn maar dat is de uitspraak.
900ng cabrio. (verkocht)
9-5 Aero BSR (2000).
Te koop: Ronal worstenvelgen nieuwe steek. Saab 105122709. 6J*15H2 ET33
9-5 Aero BSR (2000).
Te koop: Ronal worstenvelgen nieuwe steek. Saab 105122709. 6J*15H2 ET33
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
Kun je nagaan wat die container schepen en vliegtuigen veroorzaken
Als ik dit zo lees zijn moeten alle Amsterdammers en rotterdammer zo ongeveer dood zijn
Als ik dit zo lees zijn moeten alle Amsterdammers en rotterdammer zo ongeveer dood zijn
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- web
- Donateur (2x)
- Berichten: 316
- Lid geworden op: wo 05 feb, 2014 12:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
Kom jij nog wel eens een echte Amsterdammer tegen in Amsterdam dan?
Tussen de expats, toeristen enz.
Tussen de expats, toeristen enz.
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
Nu je het zegt
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 3117
- Lid geworden op: za 18 okt, 2008 15:06
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
nieuw stadsbestuur Rotterdam schaft milieuzone (autos) af:
https://www.rijnmond.nl/nieuws/170073/C ... achtwagens
https://www.rijnmond.nl/nieuws/170073/C ... achtwagens
- 93Rookie
- Donateur (3x)
- Berichten: 749
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 13:04
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
Een oplossing:
https://www.autoweek.nl/nieuws/frieslan ... e-diesel/
Blauwe 100 % BIO Diesel met 89% Co2 Reductie en nog meer milieu voordelen.
https://www.autoweek.nl/nieuws/frieslan ... e-diesel/
Blauwe 100 % BIO Diesel met 89% Co2 Reductie en nog meer milieu voordelen.
- web
- Donateur (2x)
- Berichten: 316
- Lid geworden op: wo 05 feb, 2014 12:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
Leuk initiatief om een beetje afval te hergebruiken, maar lost verder niets op. Fijnstof en stikstof oxide uitstoot zijn bijna hetzelfde en er is natuurlijk lang niet genoeg afval (grondstof) om een substantieel deel van de diesel door dit spul te vervangen.93Rookie schreef: ↑za 07 jul, 2018 22:21Een oplossing:
https://www.autoweek.nl/nieuws/frieslan ... e-diesel/
Blauwe 100 % BIO Diesel met 89% Co2 Reductie en nog meer milieu voordelen.
Kortom blauwe diesel gaat nooit een echte oplossing zijn behalve voor één klein afvalprobleem. (Afval wat je trouwens ook ergens centraal zou kunnen opstoken om aan een andere energie behoefte te voldoen dan autorijden. Is waarschijnlijk nóg een stuk CO2 zuiniger)
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
We kunnen ook kijken wat het kost om tata steel dicht te gooien, wat het bespaard weten we al.
Probleem is alleen, iemand anders gaat de productie overnemen
Probleem is alleen, iemand anders gaat de productie overnemen
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee