Nu bij mij waren ze dof uitgeslagen door het weer en de tijd wat ten koste gaat van de lichtopbrengst.
Vandaag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en eens kijken of ik wat licht in de duisternis kan creeren.
Op het Internet zijn voldoende topics te vinden, maar ik vond dat ik mijn ervaring hier moest delen.
Ik heb het geheel van foto's en commentaar voorzien, ready, set, go!

De spullen die ik gebruikt heb:
Waterproof schuurpapier korrels 1200/1500/2000 en 2500
Afplakband (ik had geen masking tape)
Schuurblokje
Schroeftol met poetsschijf
Water met een sopje en badstof handdoeken
Een fles PlastX
Eerst maar eens de vellen schuurpapier in het water gedaan (30 minuten) en maar eens gaan kijken wat er gedaan moest worden:

Zoals je ziet een doffe boel, met name in de rechter bovenhoek.

Een close-up van de patient, ongelofelijk dat ze nog kon zien
Oke, eerst de koplampen goed gewassen en afgedroogd, zodat alle vuil en vet van de oogjes verdwenen zijn.
Dan maar eens goed aan de gang met een rolletje schilderstape.

Dan op volgorde van grof naar fijn schuren die handel, met flink veel water en tussendoor goed spoelen.
Ik ben ongeveer 5 minuten per korrel aan het schuren (dus een totaal van 20 minuten).
Dat levert dan het volgende plaatje:

Even afspoelen, afdrogen en de schilderstape verwijderen en madam stond er zo bij:

Daarna dik in de PlastiX gezet met een schone doek en uitwrijven met de schroeftol, de reden voor de schroeftol ten opzichte van een boormachine is dat de schroeftol minder toeren maakt dus er geen smeltplekken in het plastic kunnen komen.
Even nawrijven met een zachte badstof handdoek et voila, zie het resultaat!

En nog eentje waarbij het andere oogje nog gedaan moest worden:

Succes mocht je er zelf ook aan willen beginnen.