Hoe tapijt te reinigen

1997-2010
Plaats reactie
René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Hoe tapijt te reinigen

Bericht door René Stoop » za 28 aug, 2010 19:56

Onze nieuwe aanwinst, 9-5 estate, begon binnenin steeds meer te ruiken naar olie. Na een inspectie tocht langs de verschillende plaatsen in de auto bleek het tapijt achterin op de bodem de oorzaak te zijn. Nu heb ik inmiddels het tapijt uit de auto, wel een halve auto daarvoor moeten slopen, en ligt deze nu in de schuur te geuren en volgens mij is de lucht in de auto nu minder. Dus al met al is dit tapijt de oorzaak er is waarschijnlijk olie opgekomen.

Nu is mijn vraag hoe dit het bestee schoongemaakt kan worden?
Warm water en zeep en vervolgens uitspoelen?
Heeft er misschien iemand een suggestie hoe dit aan te pakken met wat?

jarno93
Geregistreerd lid

Re: Hoe tapijt te reinigen

Bericht door jarno93 » za 28 aug, 2010 20:01

Tja, er zijn leute hier die dat met dasty een goede nagelborstel en daarna een schone emmer met warm water en een schone doek doen

black ie
Geregistreerd lid

Bericht door black ie » za 28 aug, 2010 21:46

tip van prof.
los tapijt of kofferbak mat kun je met hogedruk reiniger schoonspuiten
om te drogen gewoon uithangen droogt best snel

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » za 28 aug, 2010 21:52

Ik zeg Dasty! Heb het nu zelf in huis, ik had al lange tijd olie/smeer vlekken in mijn vloermat en dat is er nu uit, topspul.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 28 aug, 2010 23:11

Of gewoon een vacuum tapijtreiniger huren ;)

Daarmee heb ik de nare luchtjes uit mijn 9-5 weten te verdrijven.

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » za 28 aug, 2010 23:18

Dasty rules

Nog beter gaat het met Cabrio-dak reiniger trouwens (per toeval achter gekomen, flesje verwisseld :oops: )

Hans9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Hans9-5 » zo 29 aug, 2010 15:51

black ie schreef:tip van prof.
los tapijt of kofferbak mat kun je met hogedruk reiniger schoonspuiten
om te drogen gewoon uithangen droogt best snel
En even voordien dreft invrijven met een harde borstel, en ze verwachten zon volgende week :D

René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door René Stoop » zo 29 aug, 2010 19:54

Bedankt voor all reacties, jullie hebben me op het spoor van de tapijt reinigers gebracht

Ik heb gekeken of erbij Halfords Dasty te koop was, helaas :( .

Na wat ronndkijken zag ik dat ze van Meguiars "Carpet cleaner" verkochten, deze gekocht evenals een spuitbus Sonax extrem cleaner. Eerst met mequiars de plekken behandeld waar de ollielucht/parafinee lucht aanwezig was en daarna alles met sonax voor de verfrissende lucht. Naar het ernaar uitziet (ruikt) is de lucht verdwenen, maar dat weten we pas zeker als we een tijdje verder zijn.

Na alles weer teruggeplaats te hebben blijkt dat ik nu een airbag failure heb. Ik heb geprobeerd of deze te resetten is met een ELM327 maar helaas lukt dat niet. Is deze airbag fout, welke is onstaan door dat ik de voorstoelen had losgekoppeld en met de auto heb gereden, allen met een Tech2 te resetten of is er nog een andere truck? Ik weet dat bij een 9000 je een tech2 nodig hebt.

jarno93
Geregistreerd lid

Bericht door jarno93 » zo 29 aug, 2010 22:00

Dasty is alleen bij wibra te koop.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » zo 05 sep, 2010 8:12

...en veel goedkoper dan officiele automiddeltjes. En als je de tapijtjes uit de auto hebt, kan je met van alles in de weer. Er is weinig waar de losse vloerbedekking niet tegen kan. Tot en met een hogedrukreiniger aan toe.
Er is een Wibra om de hoek ;-)

René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door René Stoop » zo 05 sep, 2010 19:34

Zoals al eerder vermeld ben ik met Meguiars "Carpet cleaner" en een spuitbus Sonax extrem cleaner aann de gangg geweest, de lucht is wel minder maar zeker nog niet weg. Daar ik weet van welk gedeelte de lucht kom ga ik nog een keer aan de gang met Dasty in de auto. Ja de Dasty is al in huis :lol: nu nog de tijd vinden.

katja
Geregistreerd lid

Bericht door katja » zo 05 sep, 2010 22:02

Hier verkochten ze ooit "Proper Jetje" bij de drogist. Hebben we ooit de bekleding van een Scania mee gedaan. Werkte ook prima en koste ook vrij weinig.

Roger
Geregistreerd lid

Bericht door Roger » ma 06 sep, 2010 9:29

als de bekleding eruit ligt is het eenvoudigste en met het beste resultaat: nat maken, insproeien met dasty, met de schrobber erover, in laten werken, uitspoelen met de hoge drukreiniger en latenb drogen.
In de auto: vochtig/nat maken, reiniger insproeien, borstelen, in laten werken en uitspoelen met vloeistof-extractie apparaat. Dat laatste kun je vervangen door een plantenspuit met schoon water en een waterstofzuiger. Het enige nadeel daarvan is dat je niet ziet wanneer het water wat je eruit zuigt helder wordt en dus de bekleding schoon is. Vervolgens goed drogen.

Plaats reactie