Achterruitverwarming en antenne versterker

1997-2010
Plaats reactie
blafwoef
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Utrecht

Achterruitverwarming en antenne versterker

Bericht door blafwoef » di 23 jul, 2019 14:01

Bij mijn 9-5 (2.3 t van 1999) heb ik ene vreemde ervaring. De ontvangst van de radio was heel slecht, dus ik vermoedde een defecte antenne versterker. Ik wilde op zoek gaan naar een andere, toen ik plots vorige week verrast werd met het volgende:
De achterruit was beslagen, dus ik dacht: ik doe de achterruit verwarming even aan. Direct werd de ontvangst van de radio prima, dus zoals ik altijd had bij alle Saab's, maar het icoontje van de achterruit verwarming ging niet branden op de display. Nog een paar keer aan/uit geprobeerd, maar geen icoontje. Initieel viel de ontvangst van de radio niet heel erg op, later legde ik de relatie en die avond onderweg naar huis weer geprobeerd. ik vertok vanaf mijn werk in Amsterdam en slechte ontvangst, zet de achterruit verwarming aan en prima ontvangst..
Geen idee hoe dit werkt of aangesloten zit, maar het klinkt alsof er iets niet helemaal goed zit. Iemand dit toevallig al een keer mee gemaakt of een idee hoe dit zo kan zitten? Lijkt erop alsof de schakelaar de antenne versterker aan zet, terwijl ik zou verwachten dat die niet op een geschekelde draad zit, maar stroom krijgt zodra contact aan gaat.. Ik heb helaas nog niet goed kunnen testen of de achterruit verwarming het wel doet.
9-5 2.3 T SE Midnight Blue
9-5 2.2 TiD Estate Linear, Smoke Beige
9³ 2.0 T SE Embassy Bleu (Sold)
9³ 2.2. TiD S...Black (Sold)
9-5 2.3 T Aero, Midnightblue.(Sold)
9³ 2.2 TiD Black Performance Edition (Sold)

Injectie
Moderator
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Achterruitverwarming en antenne versterker

Bericht door Injectie » wo 20 nov, 2019 12:46

Vervang je antennen versterker maar. Hier zit ook de schakeling in naar je achterruitvervwarming. Dit omdat de bovenste 4 draden bij een sedan je antenne zijn. en niet de verwarming.

https://www.jendvandenbosch.nl/antennev ... 70309.html
Huisregels van Saabforum.nl.Lees ze aub.
9000 2.3 LPG powered Na 7 jaar verkocht. Sinds februari 2015 een 9-5 estate

blafwoef
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Achterruitverwarming en antenne versterker

Bericht door blafwoef » di 26 nov, 2019 14:15

Oplossing bleek toch effe anders. De achterruit verwarming heeft een kapot draadje, wat net een beetje “vonkt”. Zodra de achterruit verwarming aan gaat, begint de storing. Dus effe bij kleuren met zilver verf of gaatje net iets groter maken. De meeste verwarring werd veroorzaakt door de haperende ACC display, waar het symbool van de achterruit verwarming dus niet altijd aan gaat...
9-5 2.3 T SE Midnight Blue
9-5 2.2 TiD Estate Linear, Smoke Beige
9³ 2.0 T SE Embassy Bleu (Sold)
9³ 2.2. TiD S...Black (Sold)
9-5 2.3 T Aero, Midnightblue.(Sold)
9³ 2.2 TiD Black Performance Edition (Sold)

Plaats reactie