'Group buy'? Stekker voor aftermarket Versterker en Speaker Systeem

1997-2010
Plaats reactie
Maarten-s
Donateur 2019
Donateur 2019
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

'Group buy'? Stekker voor aftermarket Versterker en Speaker Systeem

Bericht door Maarten-s » di 21 mei, 2019 18:38

Zoals ik in het begin van mijn project topic (wordt binnenkort geupdate) heb aangegeven ben ik bezig met het bouwen van een audiosysteem in de 9-5.

Iets wat mij vanaf het begin heet bezig gehouden is zo veel mogelijk te doen zonder aanpassingen te hoeven doen aan de auto.
Dit brengt mij tot het volgende:

Zoals jullie weten zit in het AS2/AS3 systeem een versterker. Naar deze versterker gaan o.a.: Voeding (30a), Signaal in, Signaal uit en een remote. Er zijn nog meer functies maar die zijn nu niet relevant. De versterker wordt aangesloten via een stekker de TE 828771-1.
Afbeelding

Om gebruik te maken van deze aansluitingen zou je natuurlijk de stekker er af kunnen knippen of kunnen 'inprikken' in de bestaande draden.
Ik ben opzoek gegaan naar een andere oplossing dat is namelijk een de stekker vinden die aan de andere kant hoort van deze stekker.
Na wat zoeken en mailen heb ik de stekker gevonden en het gaat hier om de TE 828773-1.
Afbeelding
Deze stekker kan je dus de mogelijkheid geven een aftermarket amp te monteren zonder dat je dus ingrijpende aanpassingen moet doen aan je originele kabelboom en daarnaast dus ook gemakkelijk weer in de volgende Saab kan installeren.

Ik wil graag deze stekker voor mezelf bestellen. Echter moet ik er minimaal 5 bestellen, de stekker kost €9,55 perstuk en hier komen nog 12,50 orderkosten bij.
Nu is mijn vraag of meer mensen interesse hebben in deze stekker. Je betaald gewoon de stukprijs voor de stekker en ik zal de orderkosten betalen. Verzendkosten naar je thuis zijn dan wel weer voor eigen rekening.

Mocht je nog meer vragen hebben of interesse hoor ik het graag!

Marty__Mouse
Donateur 2019
Donateur 2019
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: 'Group buy'? Stekker voor aftermarket Versterker en Speaker Systeem

Bericht door Marty__Mouse » di 21 mei, 2019 19:02

Ik heb zelf geen stekker nodig maar zakelijk doen wij regelmatig zaken met Mouser, RSComponents en Farnell.

Ook Conrad heeft nog weleens dit stekkers. En via Ebay of Amazon zou je ook nog kunnen kijken om de stekker daar te kopen.

Dan hoef je er wellicht geen 5 stuks af te nemen.

combinedforces
Geregistreerd lid

Bericht door combinedforces » di 21 mei, 2019 20:36

Hi, leuk idee!

Is het niet handiger om met deze stekker aan een andere headunit naar je originele amp te gaan?
Dat hier een omvormer nodig is naar gebalanceerd begrijp ik maar dat zou een boel gezeur schelen qua speakers e.d. Je zou dan een additionele amp (voor sub o.i.d.) erbij kunnen prikken.

Just a brain fart, want met een andere head unit en andere amp is het opnieuw bedraden nog niet het ergste... Of gaat het enkel om een andere amp?

Maarten-s
Donateur 2019
Donateur 2019
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Bericht door Maarten-s » di 21 mei, 2019 22:12

Marty__Mouse schreef:
di 21 mei, 2019 19:02
Ik heb zelf geen stekker nodig maar zakelijk doen wij regelmatig zaken met Mouser, RSComponents en Farnell.

Ook Conrad heeft nog weleens dit stekkers. En via Ebay of Amazon zou je ook nog kunnen kijken om de stekker daar te kopen.

Dan hoef je er wellicht geen 5 stuks af te nemen.
Voor Conrad en Amazon heb ik al eens gekeken. Dit is jammer genoeg zo een specifieke stekker dat die het niet hebben.
De boven genoemde leveranciers zijn alle drie leveranciers die de stekker zouden moeten kunnen leveren.
Zelf heb ik nu via Brandsma gekeken.
Hier een lijstje met leveranciers.
https://www.te.com/usa-en/customer-supp ... tml?f1=153
combinedforces schreef:
di 21 mei, 2019 20:36
Hi, leuk idee!

Is het niet handiger om met deze stekker aan een andere headunit naar je originele amp te gaan?
Dat hier een omvormer nodig is naar gebalanceerd begrijp ik maar dat zou een boel gezeur schelen qua speakers e.d. Je zou dan een additionele amp (voor sub o.i.d.) erbij kunnen prikken.

Just a brain fart, want met een andere head unit en andere amp is het opnieuw bedraden nog niet het ergste... Of gaat het enkel om een andere amp?
In mijn geval blijft de originele head unit. Wordt er eerst een Dsp tussen gezet en dan pas de rest (2 andere amps) aangestuurd dus een iets uitgebreider verhaal.
Het probleem van de originele amp is dat hij met zijn impedanties eigenlijk geen andere speakers kan gebruiken en als je dat wel doet kloppen vervolgens ook de cross overs etc niet.
Als je nu zowel amp als hu vervangt dan heb je inderdaad al een groot gedeelte niet nodig van de stekker. Maar dan houd je het probleem dat je op de speakers moet dan zal je altijd moeten knippen.

Plaats reactie