Tuv afgekeurd (hulp gevraagd)

1997-2010
Gebruikersavatar
Bullus
Geregistreerd lid
Berichten: 145
Lid geworden op: di 04 dec, 2018 19:23

Re: Tuv afgekeurd (hulp gevraagd)

Bericht door Bullus » do 09 mei, 2019 22:21

Vandaag de stekkerdoos ontvangen en gemonteerd. Weer 1 van de lijst af.

Wbt de gasinstallatie wordt wat lastig omdat ze in Duitsland een r115 certificaat nodig hebben en die is er niet voor mijn wagen...(had het nagevraagd bij vogels autogas) :cry: grote kans dat ik hem moet verkopen/exporteren, zo zonde vind ik dat omdat ik van plan was om hem nog langer te houden...
9-5 2.0T Lineair Estate 2002 B205E
Landi Gasinstallatie

Omgeving Nijmegen

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 5193
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Tuv afgekeurd (hulp gevraagd)

Bericht door Steve-O » vr 10 mei, 2019 8:55

Als ik de informatie van Prins lees, geldt c.q. beschikbaar is R115 pas voor auto's met een DET van na 31 december 2014. Ik zie niet in hoe de Duitsers dan voor jouw oude SAAB R115 kunnen eisen. Wellicht even dubbelchecken bij een Duitse inbouwfirma?

zie: https://www.prins-afs.com/g3-gasinstallatie-en-r115

Gebruikersavatar
Bullus
Geregistreerd lid
Berichten: 145
Lid geworden op: di 04 dec, 2018 19:23

Re: Tuv afgekeurd (hulp gevraagd)

Bericht door Bullus » vr 10 mei, 2019 11:13

Duitsland heeft weer andere regels
https://www.abgasgutachten.com

Als ik zo lees val ik misschien wel in de uitzondering
Bij code 2.2 staat ook in mijn fahrzeugschein 00000

Maar vogels autogasnl is bezig met de duitse collegas.
9-5 2.0T Lineair Estate 2002 B205E
Landi Gasinstallatie

Omgeving Nijmegen

Gebruikersavatar
timo
Geregistreerd lid
Berichten: 913
Lid geworden op: za 19 nov, 2005 12:36

Re: Tuv afgekeurd (hulp gevraagd)

Bericht door timo » vr 10 mei, 2019 19:36

Maar waarom geldt dan niet als een ander eu land de auto heeft goedgekeurd dan moet het ontvangende land dat overnemen! Is dit niet vergelijkbaar met de kvd saabs die eerst niet in zweden konden worden geregistreerd, maar na de duitse goedkeuring moest de zweedse rdw dit overnemen, weliswaar na een europese rechtspraak, maar toch. Duitsland kan zich toch niet boven de europese wet stellen!
Anders de auto uitvoeren naar nederland en daarna herinvoeren naar duitsland met de nederlandse lpg specificaties!
Saab 96 '77, 1700 v4, Rood
Saab 99CC '74, Groen
Saab 99 T16 '83, Jub Rood
Saab 900 Aero, '91 Le mans blue
Saab 9000 Turbo, 04-85 Qúartz roze M
Saab 9000 2,3T aut, '97 LPG Am. violet
Saab 9-5 aero, ´2001 Combi Zilver M

paso
Geregistreerd lid
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 30 jun, 2017 23:12
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Tuv afgekeurd (hulp gevraagd)

Bericht door paso » zo 12 mei, 2019 16:01

Ik heb alle bussen van mijn achteras vervangen, met een werkplaatspers.
Kostprijs in stukken valt nog mee maar er zit veel werk aan omdat je de as moet laten zakken om ze compleet aan te pakken.
Saab 9-5 2.0 SE estate bj 2000 403500km
Porsche 944 type 1 te restaureren
Renault Avantime 2.2 Dci privilege te restau.....
Honda Jazz 1.4 DSI 2004
Honda Transalp Xl600V 1987

Gebruikersavatar
edwardk
Geregistreerd lid
Berichten: 10343
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:49

Re: Tuv afgekeurd

Bericht door edwardk » ma 13 mei, 2019 23:40

op schreef:
za 04 mei, 2019 12:07
lekker streng die Tüv
Ja ja, zweten is in Duitsland gewoon lekkage :!:
Saab always has been for someone who wants something safe, solid and a little different

"Why drive a car when you can pilot " a Saab 9⁵ SS 2.0 t 185Pk /270Nm // 9⁵ SC Vector 2.3 t
+SSHC
(Saab Self Healing Capability)

De saab 9000 is toch mooi de beste saab ooit gemaakt.

Gebruikersavatar
op
Donateur 2014 + 2016 + 2019
Donateur 2014 + 2016 + 2019
Berichten: 3813
Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18

Re: Tuv afgekeurd (hulp gevraagd)

Bericht door op » di 14 mei, 2019 9:30

Volgens mij moeten ze als er een gasinstallatie die door de RDW is geregistreerd, bij invoer ook die installatie op het Fahrzeugschein zetten. Dat is niet goed gegaan hier. Lijkt mij een fout van de duitse Behörde...

In het ergste geval weer invoeren in NL, en dan nog een keer invoeren in D.. Kosten verhalen op de Duitse overheid als het dan wel lukt met LPG op Duits kenteken.
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi
9-5 estate vector 2.0t 2002

Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog

Gebruikersavatar
Bullus
Geregistreerd lid
Berichten: 145
Lid geworden op: di 04 dec, 2018 19:23

Re: Tuv afgekeurd (hulp gevraagd)

Bericht door Bullus » di 14 mei, 2019 10:19

Dat is idd niet goed gedaan. Kwam er eigenlijk pas achter bij de tüv dat er geen lpg in de fahrzeugschein stond.

De nl gasbouwers zeggen allemaal dat je r115 certificaat nodig hebt maar is er niet voor mijn auto.
De tüv zegt weer r67 certificaat.

Uitvoeren en invoeren heeft geen nut denk ik omdat je een r115 certificaat nodig hebt.

Enige wat ik nog kan proberen is een r67 bemachtigen en daarmee naar de tuv gaan. En vragen wat er nu mis is gegaan bij de strassenverkehr, denk omdat ik geen lpg certificaat had toendertijd. Ik had ook gegekeken op de coc en exportdocumenten maar daar kon ik niets vinden over de gasinstallatie.
9-5 2.0T Lineair Estate 2002 B205E
Landi Gasinstallatie

Omgeving Nijmegen

Plaats reactie