Tapedeck loopt te snel

1997-2010
A3
Geregistreerd lid

Re: Tapedeck loopt te snel

Bericht door A3 » vr 22 jun, 2018 13:31

Je bent zowaar niet eens de enige met dit probleem: https://www.circuitsonline.net/forum/view/139842/2
Veel succes!
Saab 9-5 2.3t Linear Business Estate 2006

John Doe
Geregistreerd lid

Bericht door John Doe » vr 22 jun, 2018 22:50

Als je de headunit eruit hebt, kom je vrij eenvoudig bij de cassettedeck. Dan kun je op zoek naar de genoemde potmeter. Ook kun je de cassettedeck-module vrij eenvoudig demonteren en uitwisselen met een donor. Ik vermoed dat je dan niet hoeft te pairen. Let op, er zijn twee types.
Toevallig heb ik onlangs m'n cassettedeck omgebouwd naar MP3 (en cassette mechanisme weggegooid).

Als je deze link volgt en naar beneden scrollt, vindt je een Installation manual waar je wellicht iets wijzer van wordt:
https://www.ittgroup.ee/en/car-electron ... o-v11.html

irix
Geregistreerd lid

Bericht door irix » di 26 jun, 2018 9:51

Tof, ik ga met bovenstaande 2 posts aan de slag binnenkort, even zien of ik die ejectbeugeltjes nog heb of dat ik nieuwe moet zoeken ;)
2003 9-5 2.0 t Vector

Liefhebber
Donateur 2017
Donateur 2017

Bericht door Liefhebber » za 11 aug, 2018 21:12

Hi Irix,

Ben je al wat wijzer geworden? Ik luister in mijn 9-5 naar cassette bandjes en vroeg mij twee dingen af:

1) Als de A-kant van de cassette wordt afgespeeld dan staat er 'B' in de display en andersom, is dit een instelling die nog te wijzigen is?
2) Op al mijn cassettes lijkt de ene kant veel slechter afgespeeld te worden dan de andere. Nu ben ik niet helemaal thuis in de techniek van de cassette speler, maar kan het zijn dat de kop die de tape afleest aan één kant slecht(er) is.

Tips zijn welkom en ik ben benieuwd Irix of je al verder bent gekomen.

Motolab
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door Motolab » wo 15 aug, 2018 9:17

Heb alleen een mogelijk antwoord op vr 2:

Grote kans op vuil, schoonmaken met wattenstaafjes en alcohol, (caapstander, kop en drukrol) (schoonmaak cassettes met een schoonmaak lint.... ik heb nog nooit eentje meegemaakt welke werkte)
Met wattenstaafjes wel..
In een auto unit wellicht erg lastig te doen in gemonteerde hoedanigheid maar tape laat veel vuil achter en cassettedecks moeten in relatief hoge frequentie ff schoongemaakt....

Jarenlang in de audiohande gewerkt (jaren '80 en '90) veel "gezien" op dat vlak.

Tevens kan het een uitlijnprobleem zijn, welke beetje of niet op te lossen is, nl de spleet in de kop is heel smal, daar moeten meerdere sporen mee uitgelezen worden...als dat de ene kant op goed gaat betekend dat niet dat het de anderekant op ook goedgaat, o.a door afwijkingen in Bv cassette huis, tape, mechaniek...Autoreverse met deze techniek kan nooit 100% zijn
Saab 9-5 2.3T estate Aero M02 (stage 3) daily driver
2 x Saab 9-3 2.0T Coupe M00 T5 (aero ECU + T7 APC + Viggen intercooler) verkocht
Ford Transit '08 115 3T 140 &156pk (vantuner tune)
& een rij Europese motorfietsen. http://motolab.nl

Dikketrip
Donateur 2018
Donateur 2018

Bericht door Dikketrip » wo 17 okt, 2018 15:21

Vaak heeft een cassettespeler een potmeter om de snelheid aan te passen. En ook een cassette kop kon je nog wel eens verstellen. Gewoon met kruiskop stel schroefjes.

Maar goed, wil niet zeggen dat deze radio dat ook heeft.

Good luck!

Plaats reactie