Beste Saab collega's,
De problemen met het valse alarm van onze Saabs zijn bekend en er is uitvoerig over geschreven. Het grootste probleem is niet zozeer dat dat we niet weten wat de oorzaak is, maar dat de juiste batterijen (die vaak de boosdoeners zijn) niet leverbaar zijn.
Recent kwam ik op internet dit type (google op: 1877578-6215201013-battery-lithium-cr2-3ah-1500mah-3v-varta ) VARTA batterijen tegen. Als je even zoekt vindt je leveranciers die ze leveren compleet met soldeeraansluitingen. Mijn indruk is dat ze in deze uitvoering nog niet zo lang op de markt zijn. Volgens de vervangingstabel is dit één van de weinige juiste vervangers. Ik heb dit type, in een andere uitvoering qua soldeerlippen, al eens eerder ingezet. Dat heeft ca.6/7 jaar goed gewerkt, totdat ze op waren. Maar nu zijn ze weer verkrijgbaar.
Aan de plus-kant moet je de soldeerlipjes ca. 1 mm naar elkaar buigen. Doe dat door ze eerst een kwart slag te draaien en er vervolgens een klein zig-zagje in te buigen. Als je dat strak doet blijven de lipjes net lang genoeg om te solderen.
De eerste paar koude nachten heeft het alarm goed overleefd, geen valse meldingen. Pas over een paar maanden weten we of het ook echt betrouwbaar is, de vervanging met deze batterijen. Maar ik wilde dit toch snel met jullie delen, omdat ik denk dat een goed autoalarm weer belangrijk wordt, vooral voor inbraken.
Een goede video over het alarm vinden jullie hier:
https://www.youtube.com/watch?v=ibEWHXE3fSI" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes, Flybert
Batterijen voor diefstal alarm
-
woes
- Donateur

Re: Batterijen voor diefstal alarm
Bij mij zijn de batterijen ook aan vervanging toe. Ik hoor graag hoe het over een paar maanden is.
-
Flybert
- Geregistreerd lid
Vast even een tussenbericht. Tot nu toe (na 14 dagen) geen problemen gehad
. De eerste week hebben we een aantal behoorlijk koude dagen gehad. Maar geen probleem gelukkig. De tijd moet het leren, maar het begin lijkt goed.
-
meerkoet
- Donateur (12x)

Ook maar eens aan de slag gegaan met de sirene module van het alarm. Ik had geen melding op de SID, maar het alarm ging wel willekeurig, vooral tijdens koude nachten af. Richtingaanwijzers knipperden niet gelukkig, zodat buren niet konden zien wie z'n auto de halve straat wakker maakte
Eerst rondom een stukje inzagen

Resterend randje openbreken

Hoppa, open!

Batterijen lijken goed, althans bij kamertemperatuur. Merk op: J2 jumper in onderbroken positie gezet en luidsprekers ook losgekoppeld.

Eens kijken wat een nachtje koelkast voor effect heeft

Best netjes gedaan

Ook 6 mooie gaatjes (3 mm) gemaakt (4 zichtbaar op foto). Module lijkt uit 2010 te zijn, auto is van 2004.

Rubberen afdichtingsrand geplaatst

Eerst rondom een stukje inzagen

Resterend randje openbreken

Hoppa, open!

Batterijen lijken goed, althans bij kamertemperatuur. Merk op: J2 jumper in onderbroken positie gezet en luidsprekers ook losgekoppeld.

Eens kijken wat een nachtje koelkast voor effect heeft

Best netjes gedaan

Ook 6 mooie gaatjes (3 mm) gemaakt (4 zichtbaar op foto). Module lijkt uit 2010 te zijn, auto is van 2004.

Rubberen afdichtingsrand geplaatst