Ha, als ik t goed zie heeft de auto een dashboard van zwart vinyl. Betekent dat t my 2004 moet zijn. Oudere exemplaren hebben een grijs dashboard.Motolab schreef:Voor de TS lijkt me dat een hele interessante, zeker!9323 schreef:@TS: dit kan wat voor je zijn. Nette kmstand, nette prijs en met het type motor dat minder gevoelig is voor black sludge: https://link.marktplaats.nl/m1195881257" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar of deze motor tot de categorie "minder gevoelig voor BS" behoort is maar de vraag.
Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 24 sep, 2017 17:38
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
Bedankt nogmaals voor alle reacties. Ik ben voorzien van boordevol waardevolle info mbt de kosten, technische zaken en andere bijzonderheden. De voorkeur gaat uit naar een coupe overigens. Ik ben toch ook aan het kijken naar kleinere modellen zoals de 9-4 en 900. Al met al is het zaak dat ik bij aanschaf een kenner laat kijken naar de status van de auto bij aanschaf en te verwachten kosten. Ik ga kijken of ik een deskundig iemand kan strikken om me verder te helpen. Afgaande op online berekeningen zullen de maandlasten verdubbelen vergeleken tot de Twingo. Dit is op papier haalbaar (70€ tov 150€ JA ik rij weinig!) Ik ga het nog verder onderzoeken in ieder geval.
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
Jansse is een kenner in ne buurt en ook Martin cc zit vlakbij je.
mochten ze willen helpen natuurlijk.
mochten ze willen helpen natuurlijk.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- Motolab
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1312
- Lid geworden op: vr 01 jul, 2011 11:44
- Regio: NL - Provincie Drenthe
- Contacteer:
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
Ah! Ok.. weet niet waar je dat leest maar de aanduiding op MP is toch echt 2.3T Wat de rdw schrijft heb je niet zoveel aan.. Die schrijven wel vaker qua aanduiding eea verkeerd op...Marc_B204 schreef: Als je even verder leest in de gegevens staat er:
"turbo: nee"......
Overigens als ze jou €102 laten betalen voor 4 bougie's te wisselen, snap ik dat je enorme bedragen moet reserveren...
Dat is afzetterij als het alleen gaat om 4 bougie's... Die dingen kosten incl prima marge en btw rond de €5 pst.
Het werk is max 10 minuten wat bij een uurtarief van €65 ex btw neerkomt op €13,11 incl btw..
Maak er een kwartier van.. Dat is afgerond €20 + €20 = €40 Das toch vreemd dat jij €102 betaald?
Saab 9-5 2.3T estate Aero M02 (stage 3) verkocht
2 x Saab 9-3 2.0T Coupe M00 T5 (aero ECU + T7 APC + Viggen intercooler) verkocht
Reliant Scimitar 3.0 V6 '77
Land Rover Discovery 3 TDV6 HSE 240pk 500Nm (Vantuner tune)
& een rij Europese motorfietsen. http://motolab.nl
2 x Saab 9-3 2.0T Coupe M00 T5 (aero ECU + T7 APC + Viggen intercooler) verkocht
Reliant Scimitar 3.0 V6 '77
Land Rover Discovery 3 TDV6 HSE 240pk 500Nm (Vantuner tune)
& een rij Europese motorfietsen. http://motolab.nl
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 24 sep, 2017 17:38
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
Na nader inzien denk ik dat het beter is als ik mijn Saab avontuur start met de kleinere 9-3 (zoals geadviseerd).
Ik ga er vanuit dat dat een geheel andere auto is dan de 9-5 (los van de omvang). Qua technische kosten/risico's kan ik zeker rekenen op een soortgelijke situatie als de 9-5. Of is de 9-3 echt andere koek (los van verschijning en rijbeleving)??
Ik ga er vanuit dat dat een geheel andere auto is dan de 9-5 (los van de omvang). Qua technische kosten/risico's kan ik zeker rekenen op een soortgelijke situatie als de 9-5. Of is de 9-3 echt andere koek (los van verschijning en rijbeleving)??
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
De 9-3 is een heel andere auto maar ook een ander kostenplaatje. Goed om te weten is dat de 9-3 de eerste jaren is geleverd met de T5 motor, die op bepaalde punten veel degelijker is dan de latere T7 motor (die altijd in de 9-5 zit).
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 24 sep, 2017 17:38
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
Oke kijk eens aan. Is de 9-3 vergeleken tot de 9-5 een auto met meer 'mankementen' (bv. door populariteit en lagere prijs ivt de 9-5)?
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
Nee. Alles staat of valt met de staat van onderhoud. De 9 5 is wel stiller luxer en groter, qua rammels en bijgeluid idem dito.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
Zoals Sapphire al zegt: een wat vroegere 9-3 (met b204-motor dus) is een betrekkelijk fool-proof manier van kennismaken met Saab. Onderhoud is nog steeds belangrijk, maar dat type motor kan beter tegen (eventuele) eerdere verwaarlozing. Componenten als turbo gaan ook langer mee. En het is niet zo'n luxe auto als een 9-5, maar nog steeds een onderscheidende, praktische, fijne kar.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
De echte kenner kiest ondertussen natuurlijk een 9000, zoals Jungleman al zei Deze bv:
http://link.marktplaats.nl/m1205952519? ... ialbuttons" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/m1205952519? ... ialbuttons" onclick="window.open(this.href);return false;
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- John
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: wo 27 aug, 2003 16:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
Mooie spot met zoals het lijkt een eerlijke advertentie. Ook de eerder gespotte 9-5 lijkt me niet verkeerd.9323 schreef:De echte kenner kiest ondertussen natuurlijk een 9000, zoals Jungleman al zei Deze bv:
http://link.marktplaats.nl/m1205952519? ... ialbuttons" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb beiden gehad (9000 nog steeds in bezit, een Aero). De 9000 was bij mij probleemlozer (wat een woord) dan de 9-5 (ik had de 3 liter estate).
9000 Aero aut.
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen
Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen
Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
Elke auto heeft z'n specifieke probleempjes. Saabs zijn niet anders, zoals je hier wel gelezen hebt. Ik denk wel dat een 9-3 een enorm fool proof manier kan zijn om in Saabs in te stappen. Kijk vooral ook naar ongeblazen uitvoeringen, die motoren gaan gigantisch lang mee en krijgen over het algemeen minder 'getrap' voor de kiezen dan snellere versies. In mijn ervaring is zo'n ongeblazen 9-3 stikbetrouwbaar. Het enige waar die van mijn moeder (waar ik zelf ook redelijk wat kilometers mee gemaakt heb) 'last' van heeft gehad is wat onderhoudsdingetjes aan het onderstel (draagarmen voor vervangen) en een aircopomp die er na 17 jaar en 185k km genoeg van had gehad. Verder is het maar net hoe OCD je bent met het tip-top houden van je auto. Dingen als schokdempers en dergelijke zijn eigenlijk standaard aan vervanging toe op de leeftijd die de auto's nu bereikt hebben, maar over het algemeen kun je prima (hoewel wat zompig soms) doorkachelen op het oude spul als het niet lek is. Ik zou zeggen; bekijk er een paar, rijd met een paar uitvoeringen en bepaal zelf of het iets voor je is. Een coupé (driedeurs) is net een paar kilo lichter waardoor 'ie een mrb klasse lager valt dan een vijfdeurs als ik het goed onthouden heb, al vind ik zelf die gigantische deuren dan weer erg onhandig. Allemaal persoonlijke voorkeur.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- Motolab
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1312
- Lid geworden op: vr 01 jul, 2011 11:44
- Regio: NL - Provincie Drenthe
- Contacteer:
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
Nope.. Zeker niet, neem je een 5T eerder andersom als het gaat om de motor.. De rest is op hoofdlijnen "gelijkwaardig in kwaliteit en zwakheden... Je moet het meer zien als het verschil zoals tussen een Audi A4 en een A6, verschillende klasse, gelijke kwaliteit. Met dit verschil dat de 5T laatste echt degelijke blok van Saab is geweest (niet de modernste wel de degelijkste) en dat heeft de 9-3 nog wel gehad (tot/met 1e maanden van 2000) en de 9-5 nooit..Can schreef:Oke kijk eens aan. Is de 9-3 vergeleken tot de 9-5 een auto met meer 'mankementen' (bv. door populariteit en lagere prijs ivt de 9-5)?
Saab 9-5 2.3T estate Aero M02 (stage 3) verkocht
2 x Saab 9-3 2.0T Coupe M00 T5 (aero ECU + T7 APC + Viggen intercooler) verkocht
Reliant Scimitar 3.0 V6 '77
Land Rover Discovery 3 TDV6 HSE 240pk 500Nm (Vantuner tune)
& een rij Europese motorfietsen. http://motolab.nl
2 x Saab 9-3 2.0T Coupe M00 T5 (aero ECU + T7 APC + Viggen intercooler) verkocht
Reliant Scimitar 3.0 V6 '77
Land Rover Discovery 3 TDV6 HSE 240pk 500Nm (Vantuner tune)
& een rij Europese motorfietsen. http://motolab.nl
- jaap noord
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3115
- Lid geworden op: za 10 sep, 2011 13:34
- Regio: - kies een regio
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
Dan wordt het dus een late 900NG?!
Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk
SAAB 900Si 2.3 Talladega.
CAAB 900SE 2.0T
CAAB 900SE 2.0T
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Overstap van kleine auto naar Saab 9-5
Kijk, nu hoor ik eindelijk verstandige dingen Maar een 9-3 of 9-5 is ook leuk.9323 schreef:De echte kenner kiest natuurlijk een 9000