Zoals al eerder te lezen was heb ik een 9-5 gekocht. Als gezinswagen heb ik nu nog een Citroen C4 Grand Picasso, maar mis de pit (vermogen en koppel) en de looks. Dus besloten dat naast de cabrio er ook maar een station moest komen. Maar ik had zo mijn wensen en speurde al een half jaar de meest uiteenlopende auto sites door Europa af op zoek naar een 9-5 aero uit 2000 in Steel grey met een beige interieur en automaat. Het lastige was dat mijn favoriete kleur Steel grey pas vanaf MY01 geleverd is, terwijl ik de auto als youngtimer in de bijtelling doe. Dat kan pas als de auto 15 jaar oud. Daarnaast is hij zelden met beige interieurs geleverd. Maar deze vond ik vorige week in Zwitserland en besloot vanaf foto tot koop over te gaan. Dit is hem:

Hij heeft de belangrijkste eisen die ik wilde: aero, bouwjaar aug 2000, automaat, steel grey, beige interieur, AS3, geventileerde en verwarmde stoelen. Is natuurlijk een beetje een gokje en ook niet goedkoper dan in NL maar ook niet duurder. Op dit moment is hij onderweg naar NL en hij wordt binnenkort afgeleverd. Firma Zandwijk transporteert hem voor een schappelijke prijs naar NL.
Binnenkort dus een update. Eerst auto ophalen bij tramsporteur, langs RDW en APK laten doen.