9-5 Aero MY01 van Koppelbaas

1997-2010
Plaats reactie
Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

9-5 Aero MY01 van Koppelbaas

Bericht door Koppelbaas » zo 10 mei, 2015 21:00

Zoals al eerder te lezen was heb ik een 9-5 gekocht. Als gezinswagen heb ik nu nog een Citroen C4 Grand Picasso, maar mis de pit (vermogen en koppel) en de looks. Dus besloten dat naast de cabrio er ook maar een station moest komen. Maar ik had zo mijn wensen en speurde al een half jaar de meest uiteenlopende auto sites door Europa af op zoek naar een 9-5 aero uit 2000 in Steel grey met een beige interieur en automaat. Het lastige was dat mijn favoriete kleur Steel grey pas vanaf MY01 geleverd is, terwijl ik de auto als youngtimer in de bijtelling doe. Dat kan pas als de auto 15 jaar oud. Daarnaast is hij zelden met beige interieurs geleverd. Maar deze vond ik vorige week in Zwitserland en besloot vanaf foto tot koop over te gaan. Dit is hem:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij heeft de belangrijkste eisen die ik wilde: aero, bouwjaar aug 2000, automaat, steel grey, beige interieur, AS3, geventileerde en verwarmde stoelen. Is natuurlijk een beetje een gokje en ook niet goedkoper dan in NL maar ook niet duurder. Op dit moment is hij onderweg naar NL en hij wordt binnenkort afgeleverd. Firma Zandwijk transporteert hem voor een schappelijke prijs naar NL.
Afbeelding

Binnenkort dus een update. Eerst auto ophalen bij tramsporteur, langs RDW en APK laten doen.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 9-5 Aero MY01 gekocht

Bericht door ReinO » zo 10 mei, 2015 21:20

Mooi avontuur, en idd prachtige kleur weer.
Ga je de velgen nog ton-sur-ton doen?

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Koppelbaas » zo 10 mei, 2015 21:39

eigenlijk wil ik haar een 2004 look gaan geven, dus met bumpers voor en achter en de ALU52. Deze laatste heb ik al gekocht in Zweden maar zoek nog naar transport (viewtopic.php?f=57&t=145725" onclick="window.open(this.href);return false;)
Afbeelding

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 10 mei, 2015 21:54

Hoe vindt je die kleur van alexj zijn velgen? Past perfect maar over smaak enz.
Binnenkort veel lol gewenst, nog even langs rdw, nog even beertje, het duurt ff maar dat is snel vergeten als je 1maal rijdt.

remels75
Geregistreerd lid

Bericht door remels75 » zo 10 mei, 2015 22:21

Mooie actie, ga dit topic zeker volgen. Ben ook benieuwd naar het verhaal rond de import uit Zwitserland, daar staan echt mooie auto's.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 10 mei, 2015 22:23

Mooie wagen hoor!

Ga je er ook nog een Aero interieur inzetten?

Succes met ombouw naar 'my04 specs!

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 11 mei, 2015 12:33

Mooi werk! Full options. En de mooiste kleur voor een 9-5 :wink:

Groet,

Hannes

ps: ga je inderdaad voor de my 04 look, dan heb ik wel interesse in wat van de "oude" Aero dingen. Bumperlip, velgen enz.

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Koppelbaas » di 12 mei, 2015 11:03

Ik heb uitgebreid met AlexJ gepraat en zijn auto bewonderd bij de meeting in Rotterdam, en staat nog steeds een afspraak om een keer bij hem langs te gaan, woont vlakbij. Toen niet op zijn velgen gelet. Eerst mijn eigen auto maar eens live zien :o

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 12 mei, 2015 11:19

"deze vond ik vorige week in Zwitserland en besloot vanaf foto tot koop over te gaan"

Kijk, dat zijn de echte dare-devils. Dat mag ik wel :headbang2:

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » di 12 mei, 2015 14:26

:medal: Gaaf hoor, gewoon je ideale SAAB vinden en importeren die hap. Had een paar jaar geleden bijna hetzelfde gedaan, maar toch in NL eentje gevonden. Ziet er op het oog goed uit en over Zwitserse auto's hoor ik alleen maar goede verhalen.

Wanneer verwacht je hem op de stoep te hebben staan?

timo
Geregistreerd lid

Bericht door timo » di 12 mei, 2015 17:02

Ik zou de auto in de mooie originele staat laten, maar dat is mijn bescheiden mening. Die mk1 uitvoeringen zijn erg mooi vooral in aero uitvoering en je hebt ook nog eens de juiste kleur.
Succes!

Robert67
Donateur
Donateur

Bericht door Robert67 » di 12 mei, 2015 19:33

Die mk1 aero velgen zijn toch veel mooier.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 12 mei, 2015 20:47

Hannes schreef:Mooi werk! Full options. En de mooiste kleur voor een 9-5 :wink:

Groet,

Hannes

ps: ga je inderdaad voor de my 04 look, dan heb ik wel interesse in wat van de "oude" Aero dingen. Bumperlip, velgen enz.

Vind ik zelf ook, heb juist mijn dame edna ingeruild voor een "echte" Saab. ;)

Parallel
Geregistreerd lid

Bericht door Parallel » di 12 mei, 2015 20:48

Mooie auto in de goede kleur!

heb je naast rest-bpm ook rekening gehouden met invoerrechten en btw? Of kom je in aanmerking voor vrijstelling hiervan?

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » di 12 mei, 2015 21:03

prachtige auto met dito actie!

Plaats reactie