9-5 Aero MY01 van Koppelbaas
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: 9-5 Aero MY01 van Koppelbaas
Wat een mooie Mk1.
Ga hem a.j.b niet verkloten met nieuwe bumpers etc.
Ga hem a.j.b niet verkloten met nieuwe bumpers etc.
-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

Re: 9-5 Aero MY01 van Koppelbaas, vraag over BPM bij import
Ik had al ALu 52 gekocht maar twijfel nu ernstig of ik deze er onder ga zetten. Vind de hamerheads ook wel wat hebben.Barboer schreef:Wat een mooie Mk1. Ga hem a.j.b niet verkloten met nieuwe bumpers etc.
Ik heb inderdaad even een berichtje naar Dirk gestuurd, hopelijk weet hij meer.Style&Co schreef:bel anders es met Saabpartners in Meppel, die doen niet anders
Heeft iemand anders nog kennis hier van? Ik ben nu bezig met de BPM berekening maar loop daarbij vast op de prijzen van destijds. Hoe kom ik (betrouwbaar) aan de netto catalogusprijs in 2000, BPM, optie prijzen, etc? Ook weet ik niet wat de extra's waren en wat standaard tot de uitrusting van de auto behoorde en wat opties zijn.
Ik wil dit weekend aangifte doen, zodat ik over een week eindelijk kan rijden. Hij staat nu al 4 maanden op me te wachten
-
TeamOmega
- Geregistreerd lid
Beste Koppelbaas,
Ik heb niet het hele verhaal doorgelezen, maar misschien kun je hier iets mee: http://www.autoweek.nl/auto/19514/saab- ... 3-t-s-aero
Check het tabje "prijzen" voor alle opties. Zakjapanner erbij en dan kun je waarschijnlijk wel een eindje komen lijkt me.
Groetnis!
Edit: ik weet niet of ik precies het juiste model + uitvoering heb geselecteerd, maar dat kun je evt. aanpassen.
Ik heb niet het hele verhaal doorgelezen, maar misschien kun je hier iets mee: http://www.autoweek.nl/auto/19514/saab- ... 3-t-s-aero
Check het tabje "prijzen" voor alle opties. Zakjapanner erbij en dan kun je waarschijnlijk wel een eindje komen lijkt me.
Groetnis!
Edit: ik weet niet of ik precies het juiste model + uitvoering heb geselecteerd, maar dat kun je evt. aanpassen.
-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

Bedankt voor alle tips, ik heb de BPM aangifte op de bus gedaan. Heb inderdaad maar de autoweek gegevens gebruikt maar die leken me niet heel betrouwbaar omdat alle uitvoeringen dezelfde uitrusting en optieprijzen hebben
Hopelijk snel uitsluitsel en dan rijden.
Hopelijk snel uitsluitsel en dan rijden.
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Heb je niet de site gebruikt die ik je had doorgegeven? Reuze handig. Aanvraag met opties en bsn en naam en alle verdere invulverplichtingen zo uitgedraaid. Voor de prijs hoef je dat niet te laten. Hertaxatie is duurder.......
-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

Ik had net de aangifte al op de bus gedaan, had het helemaal gehad met die berekeningen 
-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

APK gedaan bij samen met BS controle en onderhoud. Carter helemaal schoon en oliefilter ook. Vers kenteken en APK
Na 4 maanden wachten vandaag eindelijk rondrijden!

Na 4 maanden wachten vandaag eindelijk rondrijden!

-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

Rijdt heerlijk! Wat een machtige cruise wagen. En fenomenaal geluid uit de AS3, echt een genot. Had nog iets meer versnelling bij optrekken verwacht maar is natuurlijk zware wagen. Daarnaast maakt hij stationair ook meer geluid dan verwacht. Stoelen zitten (na wat verstellen) als gegoten.
De bluetooth pairen ging ook gemakkelijk. Kwam wel wat water uit de achterklep lopen vanuit de bekleding dus vermoed dat het via de achterlichten naar binnen loopt. Nog even naar kijken, maar het heeft natuurlijk abnormaal veel geregend afgelopen dagen.
De bluetooth pairen ging ook gemakkelijk. Kwam wel wat water uit de achterklep lopen vanuit de bekleding dus vermoed dat het via de achterlichten naar binnen loopt. Nog even naar kijken, maar het heeft natuurlijk abnormaal veel geregend afgelopen dagen.
-
Pleeboy
- Geregistreerd lid
Stationair hoor je de mijne amper draaien, tenminste :sinds de gebroken bout van het uitlaatspruitstuk vervangen is...
Nu de turbo zijn beste tijd gehad heeft hoor je de koude motor ook iets meer...
Nu de turbo zijn beste tijd gehad heeft hoor je de koude motor ook iets meer...
-
hsl
- Geregistreerd lid
Mooie bak!
Ik sta op het punt om een MY02 uit 2001 te gaan importeren, ook om hem uiteindelijk zakelijk te gaan rijden. In eerste instantie kopen we hem privé en tot hij 15 jaar oud is gaan we gewoon de km's declareren á €0,18 per kilometer en daarna verkopen we hem aan de VOF voor de lage bijtelling.
Ik sta op het punt om een MY02 uit 2001 te gaan importeren, ook om hem uiteindelijk zakelijk te gaan rijden. In eerste instantie kopen we hem privé en tot hij 15 jaar oud is gaan we gewoon de km's declareren á €0,18 per kilometer en daarna verkopen we hem aan de VOF voor de lage bijtelling.
-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

Even een tip: zorg voor een cvo (in goed nl: een certificate of conformity). Dat maakt het veel makkelijker bij het RDW en scheelt je gewicht op de kentekenbewijs.
-
hsl
- Geregistreerd lid
Thanks, heb je ook nog een tip waar ik dat kan regelen? gewoon bij de dealer waar ik hem ga kopen?
-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

Moet bij de autopapieren zitten en anders de verkoper laten regelen, maar achteraf gaat heel lastig worden.
-
remels75
- Geregistreerd lid
Bij het recent importeren van mijn 9-3 uit Duitsland heeft de RDW niet eens gevraagd naar een CVO. Alles werd zo van het duitse kentekenbewijs overgenomen. Werkt dat voor een auto uit Zwitserland anders ?