saab 9-5 met miljoen kilometers .

1997-2010
Christiaan94
Donateur
Donateur

Re: saab 9-5 met miljoen kilometers .

Bericht door Christiaan94 » do 24 mar, 2016 1:15

Eerste voorruit zelfs? Dat is wel een pluimpje waard..

rdebets
Geregistreerd lid

Bericht door rdebets » do 24 mar, 2016 9:15

jwaterink schreef:Heeft die 9-5 flashlube ofzo? Kan nl domweg niet geloven dat een T7 kop dat op lpg heeft volgehouden zonder hulp.
Als je rustig rijdt dan heb je geen flash lube nodig. Weggegooid geld. Ik ben er al 500.000 km geleden mee gestopt. Bovendien als je kijkt wat flashlube over de jaren kost dan kun je daar ook een andere kop voor laten monteren. Al dit natuurlijk wel onder de voorwaarde dat je rustig rijdt.

Door alle verhalen over LPG en problemen met de kleppen heb ik mijn kop bij 500.000 maar eens laten vervangen door een kop met heel weinig Km die ik nog had liggen. Bleek niet nodig te zijn geweest. Een klep was een heel klein beetje ingedaald, de rest was als nieuw.

Ik vraag mij net af hoe iedereen zijn kop op LPG kapot krijgt.

Planken en 200Km/h rijden in Duitsland?

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » do 24 mar, 2016 9:32

Ik ben hier aan mijn 3e kop bezig op LPG
Eigenlijk 4e kop, maar 1 telt niet mee.

originele kop is weggegaan --> BS door vorige eigenaar
2e kop (van vervangingsmotor (had ook op gas gelopen)) --> geen compressie cilinder 3, kleppen cilinder stukjes afgebroken
3e kop (gereviseerde kop) --> compressie verlies cilinder 2 --> ingeslagen kleppen

4e kop (kop van sloper die op gas liep, vermoedelijk hardere kleppen) --> loopt nog met goede compressie.

Mariacci
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Mariacci » do 24 mar, 2016 16:19

Gerrit-Jan schreef:Deze kilometermilionaire staat bij de Saabdealer in Lochem in de showroom. Gewoon als demo hoe degelijk een 9-5 bij normaal onderhoud kan zijn. Auto lijkt in goede staat (gebruikssporen daargelaten).

Actuele kilometerstand is ca. 1.136.000 km. Dit alles met het eerste motorblok en n.b. op LPG.
Ik dacht ergens gezien te hebben dat de stand niet verder doorliep maar op 999.999 is blijven staan?

rdebets
Geregistreerd lid

Bericht door rdebets » do 24 mar, 2016 17:06

Thieuke schreef:Ik ben hier aan mijn 3e kop bezig op LPG
Eigenlijk 4e kop, maar 1 telt niet mee.

originele kop is weggegaan --> BS door vorige eigenaar
2e kop (van vervangingsmotor (had ook op gas gelopen)) --> geen compressie cilinder 3, kleppen cilinder stukjes afgebroken
3e kop (gereviseerde kop) --> compressie verlies cilinder 2 --> ingeslagen kleppen

4e kop (kop van sloper die op gas liep, vermoedelijk hardere kleppen) --> loopt nog met goede compressie.
Op hoeveel Km is dat dan? Mijn kop was op 1 klep een beetje ingeslagen en de anderen echt nog mooi in orde.
Niets verbrand of stukjes van af of zo.

En voor de statistiek: rustige rijder of eerder pittig?

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

saab 9-5 met miljoen kilometers .

Bericht door Tubbe » do 24 mar, 2016 19:06

Origineel blok zegt niet per se iets over de kop toch?

En voor de statistiek:
Na 100k benzine en 125k op lpg was mijn kopje krom en lekte ie tussen cilinder 2 en 3. Nu 150k verder had ik een ingeslagen klepzitting op m'n gereviseerde kop.
Weliswaar bijna 200 pk maar heel rustige rijder met veel snelheidskilometers tot max125 op CC.
Vind het wel bijzonder dat jij er zo ver me komt! Wellicht ben jij de uitzondering, en niet wij :-)

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » do 24 mar, 2016 19:25

Km standen weet ik niet, ik geloof dat de gereviseerde kop het misschien een ton heeft uitgehouden voor hij al ging. Op zich niet leuk maar kan de kop gelukkig zelf wisselen, dat scheelt.

Hoe ik rij? Overwegend normaal tot stevig, soms een beetje sprinten bij het stoplicht, of tussensprint. Nooit echt hard, ik ga zerken boven de 150 km/u. Laatst in Duitsland met een zonder dakkoffer niet harder gereden dan 130 (met twee kinderen in de auto leek me dat niet heel goed voor mijn gevoel).

rdebets
Geregistreerd lid

Bericht door rdebets » vr 25 mar, 2016 1:13

Ja, toch gek die verschillen. Omdat ik bij 650.000 Km dacht dat mijn balansasketting een probleem had is mijn tweede kop er even af geweest. Die had er toen 150.000 Km op gas op zitten en was als nieuw. Absoluut geen klep problemen en tamelijk perfecte compressie. En ook die 150.000 Km zonder flash lube.

Zou de afstelling van de LPG installatie (Vialle bij mij) gewoon iets anders zijn?

Dat de kettingen 1.000.000 Km mee kunnen geloof ik wel. Bij 650.000Km stonden zowel distributie als balansas ketting spanner halverwege tussen min en max, dus 1.000.000 is wel reeel maar dan zou je toch wel door pure slijtage aan de grens zitten als je extrapoleert.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 25 mar, 2016 5:06

rdebets schreef:
Zou de afstelling van de LPG installatie (Vialle bij mij) gewoon iets anders zijn?.
Dat zal best, maar ik weet dat mijn installatie altijd wat rijk staat (altijd negatieve Amul-waarde op lpg). Dat is juist eigenlijk beter voor de kleppen (meer lpg-inspuiting is kouder voor de kleppen)

Plaats reactie