9-5 Aero MY01 van Koppelbaas
-
Xantoz
- Geregistreerd lid
Re: 9-5 Aero MY01 van Koppelbaas
Die ziet er inderdaad uit als een "plaatje". Gefeliciteerd met de aankoop.
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Trouwens wel heel duur geworden om een auto uit Zwitserland te halen met de huidige koers 
-
Barboer
- Donateur (6x)

Heel mooi, en dan ook zo smetteloos.
Paar maandjes knutselen tot hij perfect is, en dan...

Paar maandjes knutselen tot hij perfect is, en dan...
-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

Hoezo? Waar baseer je dat op?gårdarket schreef:Trouwens wel heel duur geworden om een auto uit Zwitserland te halen met de huidige koers
Door de wisselkoers?
Die is inderdaad 20% gestegen. Maar heb je er wel eens rondgekeken?
Mooie oude auto's daar uit de gratie en betaalbaar daardoor ligt de marktwaarde er ver onder die van NL. Zelfs met transport, douane, BTW, BPM en kenteken kun je scherp inkopen. Plus vaak betere kwaliteit en minder hoge km standen. Kijk hier maar eens op: http://www.comparis.ch
In mijn geval vond ik in NL gewoon niet wat ik zocht.
-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

Wat ik nou aan de hand heb: fietste ik vanochtend naar mijn werk, stond de 9-5 er niet meer. Ik politie gebeld: blijkt in beslag genomen, omdat men vermoedde dat het voertuig gestolen was.
Ik naar bureau met alle importpapieren (auto staat nog niet op kenteken), konden ze me niet verder helpen. Ik moet het onderzoek afwachten.....
En ja hij stond op een parkeerplaatsje bij ons in de straat, niemand in de weg. Ik heb geen eigen parkeerplaats...
Ik naar bureau met alle importpapieren (auto staat nog niet op kenteken), konden ze me niet verder helpen. Ik moet het onderzoek afwachten.....
En ja hij stond op een parkeerplaatsje bij ons in de straat, niemand in de weg. Ik heb geen eigen parkeerplaats...
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: Re: 9-5 Aero MY01 van Koppelbaas
Ai, dat is vervelend. Wel goed dat ze hem mee namen in principe, want stel je voor dat hij echt gestolen was....
Vervelend dat je nu eerst het onderzoek moet afwachten. Krijg net als in een ander topic weer een paarse krokodil gevoel......
Officieel mag hij natuurlijk nog niet op straat staan dus wat dat betreft trek je aan het kortste eind ben ik bang als ze echt een starre houding aanhouden.....
Benieuwd naar de afloop
Vervelend dat je nu eerst het onderzoek moet afwachten. Krijg net als in een ander topic weer een paarse krokodil gevoel......
Officieel mag hij natuurlijk nog niet op straat staan dus wat dat betreft trek je aan het kortste eind ben ik bang als ze echt een starre houding aanhouden.....
Benieuwd naar de afloop
-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

Auto is weer terug. Gebeld door de wijkagent dat ik hem op het depot kon ophalen. Dus een autoambulance geregeld en de auto bij het depot opgehaald.
Gelukkig geen boete gekregen. Was anders flink in de aap gelogeerd: onverzekerd op de openbare weg, vals kenteken (van mijn andere Saab),etc. Was dan meer dan 1000 euro kwijt geweest.
Ik heb mijn lesje geleerd, hij staat nu op de parkeerplaats bij mijn werk, en niet meer op de openbare weg.
Gelukkig geen boete gekregen. Was anders flink in de aap gelogeerd: onverzekerd op de openbare weg, vals kenteken (van mijn andere Saab),etc. Was dan meer dan 1000 euro kwijt geweest.
Ik heb mijn lesje geleerd, hij staat nu op de parkeerplaats bij mijn werk, en niet meer op de openbare weg.
-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

Re: 9-5 Aero MY01 van Koppelbaas, vraag over gewicht
Zo, mijn 9-5 is bij Van Leenen voor een check / onderhoud / APK geweest en alleen wat remblokjes die vervangen moesten worden
Komende vrijdag op kenteken laten zetten. Daarbij nog wel een vraag:
Op de Zwitserse papieren staat een leeggewicht van 1720 kg. In Nederland hebben alle Aero's een leeggewicht van 1580 kg.
Hoe krijg ik het RDW zover dat ik ook 1580 kg op het papiertje krijg?
Scheelt me weer belasting! Zeker als ik later nog LPG ga inbouwen.
Komende vrijdag op kenteken laten zetten. Daarbij nog wel een vraag:
Op de Zwitserse papieren staat een leeggewicht van 1720 kg. In Nederland hebben alle Aero's een leeggewicht van 1580 kg.
Hoe krijg ik het RDW zover dat ik ook 1580 kg op het papiertje krijg?
Scheelt me weer belasting! Zeker als ik later nog LPG ga inbouwen.
-
Mariacci
- Donateur (2x)

Re: 9-5 Aero MY01 van Koppelbaas, vraag over gewicht
Mijn Aero had een leeggewicht van 1620 welke werd verhoogd bij inbouw naar 1674.
Geen 1580 dus, maar 1720 is wel erg hoog inderdaad.
Geen 1580 dus, maar 1720 is wel erg hoog inderdaad.
-
BMWillem
- Geregistreerd lid
Voor zover ik kan beoordelen hebben wij een nagenoeg identieke Zwitserse 9-5 Aero Estate.
Op kentekenbewijs staat een rijklaargewicht van 1736kg vermeld. (volgens instructieboekje voor Estate 1585-1740kg)
Massa ledig voertuig volgens RDW is 1636kg (> staat NIET op kentekenbewijs vermeld).
Wellicht heb je hier iets aan.
Op kentekenbewijs staat een rijklaargewicht van 1736kg vermeld. (volgens instructieboekje voor Estate 1585-1740kg)
Massa ledig voertuig volgens RDW is 1636kg (> staat NIET op kentekenbewijs vermeld).
Wellicht heb je hier iets aan.
-
Olle 2.1
- Donateur (8x)

"Massa ledig voertuig" van mijn Nederlandse aero estate is volgens de RDW 1610 kg.
Rijklaar 1710 kg.
Rijklaar 1710 kg.
-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

Vanochtend bij het RDW geweest. Had geen COC dus werd massa rijklaar van de Zwitserse papieren aangehouden: 1720 kg. Massa leeg zal dus 1620 worden. De man van het RDW bood aan om de auto nog even te wegen. Had reservewiel er al van te voren uit gehaald en tank was 60% vol. Gewicht was 1713 kg.
Moet nu nog BPM aangifte doen, maar struikel over het woud aan websites. Hoe kom ik (betrouwbaar) aan de catalogusprijs van destijds, de bpm, etc? En wat waren de prijzen destijds van opties?
Wordt dit weekend even in verdiepen, maar ga het anders maar uitbesteden.
Moet nu nog BPM aangifte doen, maar struikel over het woud aan websites. Hoe kom ik (betrouwbaar) aan de catalogusprijs van destijds, de bpm, etc? En wat waren de prijzen destijds van opties?
Wordt dit weekend even in verdiepen, maar ga het anders maar uitbesteden.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

bel anders es met Saabpartners in Meppel, die doen niet anders
-
Xantoz
- Geregistreerd lid
Heb jij een automaat?Olle 2.1 schreef:"Massa ledig voertuig" van mijn Nederlandse aero estate is volgens de RDW 1610 kg.
Rijklaar 1710 kg.
Mijn handbak is 1545 ledig gewicht.