Hier ook sinds twee weken achter nieuwe HD veren (voor de estate) en nieuwe Bilstein B6 geplaatst. LPG en laaghangen achter was de reden om het originele sportonderstel (achterzijde dus) te verfrissen. Na montage staat een en ander wat hoger dan ik mooi vind. Komt natuurlijk doordat dit geen verlaagde veer is, mijn perceptie van standaard verlaging wat verlopen is (alsmede de vering zelf) en de veren nog supervers zijn. De garage zegt me dat daar nog tot een centimeter afgaat met een aantal weken gebruik. Met de auto afgeladen vol (4p, kofferbak vol, gastank gevuld) kan ik zeggen dat het een verademing is om je niet meer te hoeven schrap zetten bij drempels (de trekhaak raakte regelmatig onbeladen al de grond), maar ook het veer- en dempgedrag is mooi strak geworden. Zelfs aan de voorzijde is het gedrag rustiger geworden zo lijkt het.
Let op, voor de Estate zijn andere (sterkere) HD veren (ook origineel geleverd door Lesjofors voor oa de politie estates) leverbaar. Niet elke leverancier heeft deze. Soms wordt voor sedan en estate dezelfde veer geleverd (wat wel past maar voor estate belading volgens mij te slap is. Heb op mijn vorige exemplaar gehad waar ik minder tevreden over was. Ik denk dat ik nu wel de goede keuze heb gemaakt.
En ja Nivomat (zie andere actueel draadje) is mooi, maar kost je wel het dubbele. Ze zijn niet voor elke onderstel even makkelijk te krijgen (jaargang & sport v regulier).
Voor:
Na:
Bepakt (maar zonder inzittenden):