1.9TiD. Max 999,9km

1997-2010
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: 1.9TiD. Raamrol

Bericht door Sapphire » wo 14 okt, 2015 14:49

Ah handy! Volgens mij heeft mijn 9-5 hier ook last van. Heb 'm pas enkele weken, maar het bestuurdersraam is vastgezet. Echter de bediening werkt wel en rolt op en neer door de deur zonder dat het raam beweegt. Dacht al dat het zoiets zou zijn. Maar eens de boel openmaken van het weekend...

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 14 okt, 2015 15:13

Dit filmpje had ik niet helemaal af gekeken... op het einde (14m.20s) hoor je echt hoe hard die dingen ingeklikt moeten worden :shifty:

http://youtu.be/QVu8bTBbYoM" onclick="window.open(this.href);return false;

wkoolhaas
Donateur
Donateur

Bericht door wkoolhaas » wo 09 mar, 2016 18:44

Hee Vyv, hoe is het clockveerverhaal tot nu toe, ik kom nu ook op dezelfde route als jij ;-(+ en heb maar een kabeltje besteld voor een nieuwe clockveer die hier klaarlicht maar dus niet past grrr ;-|+
Willem

ps heb nu langzaam maar zeker de indruk dat een clockveer alarm vaak veroorzaakt wordt door het gele female stekkertje van het kabeltje in het stuur. Zou saab daarom dit stekkertje veranderd hebben?? :?

gijsmondria
Geregistreerd lid

Bericht door gijsmondria » wo 09 mar, 2016 21:11

Ik heb een waterpomptang gebruikt om de pen in de rol te klikken. Als je het raam in de goede stand hebt is daar voldoende ruimte voor.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » wo 09 mar, 2016 23:47

En vervang ze bij voorkeur direct allebei. Is weinig moeite meer en die andere in dezelfde deur komt ook er achteraan een keertje aan de beurt...been there

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 11 mar, 2016 12:05

Hee Vyv, hoe is het clockveerverhaal tot nu toe, ik kom nu ook op dezelfde route als jij ;-(+ en heb maar een kabeltje besteld voor een nieuwe clockveer die hier klaarlicht maar dus niet past grrr...
PS. heb nu langzaam maar zeker de indruk dat een clockveer alarm vaak veroorzaakt wordt door het gele female stekkertje van het kabeltje in het stuur. Zou saab daarom dit stekkertje veranderd hebben??
Ik heb beide nu nieuw zitten; nieuwe klokveer en nieuw kabeltje en nu al 6maanden (12.000 km) geen airbag meldingen meer :shh: Met bestellen van de nieuwe klokveer had ik ook dat het bestaande airbag kabelboompje niet meer paste, die kon ik dus ook nog bestellen. Klokveer is anders na 2008 volgens mij. En ja ook ik heb het vermoeden dat het bij mij meer in de stekker zat dan in de klokveer... :|
En vervang ze bij voorkeur direct allebei. Is weinig moeite meer en die andere in dezelfde deur komt ook er achteraan een keertje aan de beurt...been there
Inderdaad heb ik beide raamrollen vervangen voor nieuwe exemplaren, de ene die nog heel was is nu voor reserve.
Ik heb een waterpomptang gebruikt om de pen in de rol te klikken. Als je het raam in de goede stand hebt is daar voldoende ruimte voor.
De eerste keer met mijn eigen puppy kracht aangeduwd maar die schoot snel weer los (pas als alles terug inelkaar zit natuurlijk), daarna met de waterpomp tang wel goed door kunnen drukken.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 1.9TiD. Nieuwe distributie

Bericht door Vyv » vr 11 mar, 2016 12:12

Afgelopen 4 maanden weinig te melden/repareren/klagen, de 9-5 was alleen toe aan nieuwe distributie en heb dit uitbesteed aan Mink en Co.
Daar stond toevallig ook mijn vorige 9-5 Aero, sweet... :wow: Ik mis 'm wel een beetje!

Afbeelding

wbsmit
Geregistreerd lid

Re: 1.9TiD. Valse melding oliepeil.

Bericht door wbsmit » do 17 mar, 2016 17:49

Hoi hoi,

mijn 9-5 1.9 TiD geeft regelmatig een valse melding Check Engine Oil. Dat doet hij zowel bij warm als koud weer, en de oliewissel van afgelopen december heeft er geen verandering in gebracht. Ik wil de sensor dus wel eens gaan vervangen. Wie weet welke sensor dat signaal verzorgt, of evt. een onderdeelnummer? Bedankt!

Groet, Wouter

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » do 17 mar, 2016 19:46

Ik wil de sensor dus wel eens gaan vervangen. Wie weet welke sensor dat signaal verzorgt, of evt. een onderdeelnummer? Bedankt!
Nou de sensor die dat signaal verzorgt, heet olieniveau sensor en deze zit in het olie carter geschroeft, dus om deze te vervangen moet het oliecarter er onderuit, tevens zijn er twee modellen beschikbaar, onderdeelnummer 93179112 geschikt tot motornummer -5159994 en vanaf motornummer 5159995- is het onderdeelnummer 93177497, maar er is voor de 1.9 TiD ook een aangepaste motor software versie geweest die deze foutieve meldingen tegen moet gaan, maar ofdat ze ook voor de 9-5 bestemd waren kan ik je zo niet zeggen, daarvoor moet je eerst je software versie laten controleren.

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » do 17 mar, 2016 20:10

Dank voor het uitgebreide antwoord Jansen!!

jgvdv
Donateur
Donateur

Bericht door jgvdv » do 17 mar, 2016 22:56

voor de 9-5 was deze software er ook , online via tis.

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » vr 18 mar, 2016 0:00

Wat is tis?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 18 mar, 2016 11:11

TIS = Technical Information System

Zie ook : https://www.gme-infotech.com/ >> https://www.gme-infotech.com/info/tis.html

Deze update blijkt er te zijn voor de melding van het oliepeil.

Afbeelding

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » vr 18 mar, 2016 15:07

Bedankt Vyv! Ik zie alleen automatic staan, mijne is handgeschakeld. Zou dat uitmaken?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 18 mar, 2016 15:19

Dat is mijn VIN die ik gebruikt heb, ik heb een automaat. Auto/Schakel; nee dat maakt niet uit.

Ik heb die melding ook wel eens hoor, en dan vooral als ik snelweg rijd heel stabiel op CC, dan ping-pong: "Check engine oil level".
Eerste keer was schrikken :shock: maar stond gewoon netjes op MAX (zoals altijd), de mijne verbruikt zo goed als geen olie :thumbup:

Plaats reactie