Sec gezien was de aanschaf van onze Griff een sprong in het diepe
Collega's verklaarden me voor gek toen ik vertelde dat we een ruim 12 jaar oude sedan met 329.000+km op de klokken en een 3.0t V6 motor in het vooronder
hadden aangeschaft als daily driver.
Maar zoals ik al in een eerdere post schreef: het voelde goed aan en ze paste, op papier, precies in het plaatje .
We zijn nu ruim 8 weken en zo'n 8.500 km verder, dus tijd voor een eerste tussenbalans.
De critici hebben gelijk wanneer ze zeggen dat ze in Trollhättan, figuurlijk gesproken, eigenlijk Audi's tegen Porsche prijzen aan de man probeerden te brengen.
Een excercitie die tot mislukken gedoemd was. Maar, die beeldspraak volgend: verdomd, wat een fabeltastische Audi is onze Griff.
Een concertzaal op wielen met desgewenst een vernietigende tussensprint naar rijbewijs onveilige snelheden.
Het is een voorrecht om met dit stuk Zweeds vernuft 's lands wegen te mogen doorkruisen.
En de kosten? Die vallen best wel mee:
onderhoud & reparaties: buiten een defect bypass klep en een standaard olie- & bougie wissel eigenlijk niets
brandstofverbruik LPG: voor een 1.600+ kg zware 3.0t V6, met 10,54 l/100km, verrassend laag
Kortom, we voelen ons de koning te rijk.
foto is door christaero genomen op zaterdagmiddag 02 maart 2013: de parkeerplaats in Chaam tijdens de Vette Saab Meet