Griff

1997-2010
levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Griff

Bericht door levensnevel » ma 28 jan, 2013 4:43

Just wondering.
Ik heb de indruk dat veel van de onderdelen welke Saab gebruikt onderling uitwisselbaar zijn, tussen de 9-3 en 9-5 bijv.
Zo helt mijn Griff een beetje naar achteren over vanwege de LPG tank. Dus daar zouden eigenlijk een setje zwaardere veren en evt. schokbrekers moeten komen.
Kan je nu een setje veren & schokbrekers ex 9-3 aero zo 1 op 1 overzetten op een 9-5 griffin uit dezelfde periode?
Of is dat een 'No go'
Anyone any thoughts :?:

update 130128 09:25
een duidelijke "No Go" dus

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » ma 28 jan, 2013 10:32

idd absoluut niet. Mooie griff heb je daar. Gewoon een setje heavy duty eronder. Dat kost de kop niet maar doet zoveel goeds voor de uitstraling en het comfort!

royw
Geregistreerd lid

Bericht door royw » ma 28 jan, 2013 11:46

De schokbrekers van een 9-5 Aero kan je wel gebruiken .Als je ze dan compleet pakt met vering is je griff meteen iets verlaagd .
De afdek dop moet trouwens aanwezig zijn bij de apk keuring .

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » za 02 feb, 2013 13:18

Thanks Garrett :D

Altijd wel grappig die km standen.

Afbeelding

Wanneer? Gisterenochtend vroeg, of was het nog nacht?
Waar? Op een vrijwel lege snelweg richting broodheer.
Hoe? Op ons dooie gemak en genietend van meer dan fraaie muziek.

volgende soortgelijke foto over 12.345 km & 111.111 km

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » do 14 feb, 2013 18:12

Frozen

Afbeelding

Vanmiddag rond 15:15 uur, na 2 uurtjes toeren door sneeuw / ijsregen / natte sneeuw / regen.
Je moet toch naar huis :O: tenslotte

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » do 21 feb, 2013 18:42

Na de vervanging van de defecte 'bypass klep van het kachelsysteem op 130213
viewtopic.php?f=8&t=127836" onclick="window.open(this.href);return false;
was het vandaag het tijd voor een reguliere onderhoudsbeurt.
En aangezien de koop van onze Griff incl. 3 maanden garantie is dit onderhoud bij de verkoper laten uitvoeren , sorry Peter & Ivo.

Afbeelding

Niets bijzonders, na de algemene check-over: oliewissel, nieuw oliefilter & nieuwe bougies.
Verrassing van de dag: onze Griff staat achter op gele Koni's.
Onder garantie is de mistlamp RV vervangen.
We kunnen er weer ruim 5 maanden tegen.

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » do 21 feb, 2013 18:55

Vind ik niet erg hoor, Levensnevel :wink:

Ivo

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » za 23 feb, 2013 6:48

Afbeelding

We zijn, (hier) letterlijk en fIguurlijk in de wolken met onze Griff.
Oef, wat is het elke keer toch weer een feest om samen met haar op pad te zijn.
Zeker nu, na pakweg 7.000 km in 7 weken en een onderhoudsbeurt, het dooracceleren vanaf 80 km naar rijbewijs onveilige snelheden, behoudens die verslavende grom uit het vooronder, zo zijdezacht en bijna ongemerkt gaat.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » di 05 mar, 2013 23:36

Sec gezien was de aanschaf van onze Griff een sprong in het diepe
Collega's verklaarden me voor gek toen ik vertelde dat we een ruim 12 jaar oude sedan met 329.000+km op de klokken en een 3.0t V6 motor in het vooronder
hadden aangeschaft als daily driver.
Maar zoals ik al in een eerdere post schreef: het voelde goed aan en ze paste, op papier, precies in het plaatje .

We zijn nu ruim 8 weken en zo'n 8.500 km verder, dus tijd voor een eerste tussenbalans.

De critici hebben gelijk wanneer ze zeggen dat ze in Trollhättan, figuurlijk gesproken, eigenlijk Audi's tegen Porsche prijzen aan de man probeerden te brengen.
Een excercitie die tot mislukken gedoemd was. Maar, die beeldspraak volgend: verdomd, wat een fabeltastische Audi is onze Griff.
Een concertzaal op wielen met desgewenst een vernietigende tussensprint naar rijbewijs onveilige snelheden.
Het is een voorrecht om met dit stuk Zweeds vernuft 's lands wegen te mogen doorkruisen.
En de kosten? Die vallen best wel mee:
onderhoud & reparaties: buiten een defect bypass klep en een standaard olie- & bougie wissel eigenlijk niets
brandstofverbruik LPG: voor een 1.600+ kg zware 3.0t V6, met 10,54 l/100km, verrassend laag
Kortom, we voelen ons de koning te rijk.

Afbeelding

foto is door christaero genomen op zaterdagmiddag 02 maart 2013: de parkeerplaats in Chaam tijdens de Vette Saab Meet

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » di 05 mar, 2013 23:45

Leuke foto, absoluut supervet, al die mooie Saabjes op een rij... Jammer dat ik er ditmaal niet bij kon zijn. Een volgende keer zal dat, naar ik hoop, zeker het geval zijn.

Ivo

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » di 05 mar, 2013 23:50

Wellicht kan je een kijkje komen nemen in Goes? Tijdens de vermogensbank meeting?

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » wo 06 mar, 2013 0:23

John, ik vrees dat men binnenkort op forse schaal met messen en andere medische dingen in mijn lijf gaat peuren en dat ik daar vervolgens een paar maanden van bij zal moeten komen :( , dus dat zal waarschijnlijk niet gaan lukken. Morgen hoor ik daar meer van.

Ivo

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » za 09 mar, 2013 16:17

LPG vuldop en roest
Zoals eerder getikt steken rond de LPG vuldop de eerste voorzichtige blaasjes hun kop op.
Al speurend kwam ik op het spoor van dit
viewtopic.php?f=51&t=116780" onclick="window.open(this.href);return false;
draadje waarin pbrink uit de doeken deed hoe hij voor dit probleem een oplossing vond
En na wat heen en weer gepebee heb ik nu, met dank aan pbrink, de spullen in huis om op dezelfde manier de roestduiveltjes rond de LPG vuldop het hoofd te bieden

Afbeelding

Nu is het het wachten op meer aangename buitentemperaturen en het moment dat ik er uit ben of ik de kunststofring in de kleur van de carrosserie
spuit of gewoon zwart.

Nightrrider

Afbeelding

130308 05:34 A16 ri Breda tankstation na de Moerdijkbrug

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » za 09 mar, 2013 16:41

Zo: iets te vieren?

Je hebt de vlaggen uitgehangen 8)

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » di 12 mar, 2013 22:40

Afbeelding

12 maart 2013 rond 06:15 uur op een verder verlaten parkeerplaats bedekt met een maagdelijk witte laag sneeuw van 4 cm.
What a great way to start the day

Plaats reactie