pech !! update 1 uitlaatklep verbrand
-
J.langras
- Geregistreerd lid
Re: pech !! update 1 uitlaatklep verbrand
Als leek dan toch maar de domme vraag. Heeft dit nu een oorzaak of is dit gewoon pech.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: pech !!
Zachte kleppen?? Een 9-5 uit 2001 op LPG... wat dacht je?rs13 schreef:...Kop met zachte kleppen of met geharde zittingen?
Op de foto zie je de klepzittingen zitten... maar van lange tijd >200 km/u rijden willen de kleppen wel verbranden.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
het is altijd feest met een b205/b235 blok loopt die op benzine dikke kans op blacksludge loopt die op gas minder kans op blacksludge maar dan heb je dit soort ongein er weer voor terug
nu je toch de kop er af hebt voel even of de zuigers niet kantelen anders kan je binnenkort weer
nu je toch de kop er af hebt voel even of de zuigers niet kantelen anders kan je binnenkort weer
-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
Re: pech !!
ik heb laats een 900 ng gehad een 2.0 I die had dit ook nieuwe kop er op en het was weer klaartoniboy schreef:Nou ik was nieuwsgierig, dus ik heb de kop er af gehaald. De oorzaak is gevonden !
Uitlaatklep cilinder 2 defect ! gewoon weg gebrand .
Cilinders en zuigers zagen er nog als nieuw uit, geen krassen enz.
De klepzittingen waren ook al aardig ingeslagen, niet slecht voor de eerste kop. , dus er gaat een andere kop op. de nieuwe kop is besteld.
Cilinderkop zag er nog netje uit, geen BS aanslag. goeie olie en op tijd verversen is denk toch de beste oplossing
wat voor bougies heb je er in zitten
groeten Jeroen
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Rij al ruim 7 jaar met saabs ( 9-3 6 jaar 9-5 1 1/2 jaar ) op LPG dit is het eerste keer dat ik dit probleem heb. mijn vorig 9-3 staat inmiddels op 290.000tanisha schreef:het is altijd feest met een b205/b235 blok loopt die op benzine dikke kans op blacksludge loopt die op gas minder kans op blacksludge maar dan heb je dit soort ongein er weer voor terug
en auto's met deze km.standen die kunnen altijd wat mankeren.
Kantelde zuigers die hoor je ( met belasting)en vooral koud en daar heb ik nog geen last van, loopt nog als een naaimachine (liep)
-
toniboy
- Geregistreerd lid
ook meteen een mooie gelegenheid om de inspuitmondjes van de LPG injectoren te vervangen, deze waren vervuild, en bij 2 stuks kon je de stift er zo uit trekken.
Alleen constateer ik dat mijn uitlaatspruitstuk niet vlak is ( lekkage op aansluiting kop). Geprobeerd te laten vlakken bij een bedrijf. maar die kregen hem niet goed genoeg opgespannen. Dus dit lukte niet.
Mocht iemand nog een vlakke hebben liggen voor een leuke prijs, dan verneem ik dat graag. ( moet absoluut vlak zijn).

@ Jeroensi BCPR7ES
Alleen constateer ik dat mijn uitlaatspruitstuk niet vlak is ( lekkage op aansluiting kop). Geprobeerd te laten vlakken bij een bedrijf. maar die kregen hem niet goed genoeg opgespannen. Dus dit lukte niet.
Mocht iemand nog een vlakke hebben liggen voor een leuke prijs, dan verneem ik dat graag. ( moet absoluut vlak zijn).

@ Jeroensi BCPR7ES
-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
BCPR7ES is wel goed je
dat je onderblok niet stuk is verbaast me niets
een af en toe komt dit voor en heeft niets met het onderblok te maken
ik zal zondag eens kijken of ik er nog een heb
anders heeft een bekende van mij er nog wel een zie link die is goed
http://link.marktplaats.nl/585871368" onclick="window.open(this.href);return false;
ga je een andere kop er op zetten of laat je er een nieuwe klep in zetten
dat je onderblok niet stuk is verbaast me niets
een af en toe komt dit voor en heeft niets met het onderblok te maken
http://link.marktplaats.nl/585871368" onclick="window.open(this.href);return false;
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Dat prima, ik hoor het wel, anders mail ik wel even naar de andere.jeroengsi schreef:
Er gaat een nieuwe kop op, alle andere zittingen zijn ook al in geslagen. dus is aan een revisie toe.
heb een nieuwe kop gevonden, die minder kost dan een revisiekop .
-
gustav
- Geregistreerd lid
Hoi,
Hoeveel km had deze auto(kop) op gas gelopen?
Ik vraag dit omdat mijn estate ook op gas rijd en ik weet dat ik ook een keer aan de beurt kom.
Dan weet ik ongeveer wanneer?
Groot gelijk dat je een andere kop zoekt maar moeten daar dan geen harde zittingen in?
Ik wist toen ik 'm kocht (of als jezelf gas inbouwt) dat dat een keer gaat gebeuren.
Heeft niks met een slecht blok te maken dat gezeur altijd over dat blok.
Groetjes
Ik vraag dit omdat mijn estate ook op gas rijd en ik weet dat ik ook een keer aan de beurt kom.
Dan weet ik ongeveer wanneer?
Groot gelijk dat je een andere kop zoekt maar moeten daar dan geen harde zittingen in?
Ik wist toen ik 'm kocht (of als jezelf gas inbouwt) dat dat een keer gaat gebeuren.
Heeft niks met een slecht blok te maken dat gezeur altijd over dat blok.
Groetjes
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Hallo Gustavgustav schreef:Hoi,
267.000 km
er komt een nieuwe gaskop op , kan die voorlopig weer een een flinke tijd mee
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Nou gisteren de nieuwe cilinderkop opgehaald ! dan kan je wel zien hoe het met de oude klepzittingen is gesteld.
Nieuwe kopbouten, nu nog op rest van de onderdelen wachten, dan kunnen weer beginnen met opbouwen.

Nieuwe kopbouten, nu nog op rest van de onderdelen wachten, dan kunnen weer beginnen met opbouwen.

-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
kijk aan dat word goed aan gepakt ik zal vandaag ook even kijken of ik het spruitstuk heb voor je
goed werk dit
goed werk dit
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Het betreft een nieuwe Bio-Ethanol cilinderkop en die is uitstekend geschikt voor gebruik met LPG . Zie onderstaande tekst uit:
http://www.autogetest.nl/autotests/item ... t-aut.html
http://www.autogetest.nl/autotests/item ... t-aut.html
Voor wie echt economisch wil rijden, is het inbouwen van een LPG installatie wellicht interessant. De BioPower variant van de 9-5 leent zich hier namelijk uitstekend voor. Door de schralere verbranding van Bio-Ethanol heeft de tweeliter turbomotor een extra geharde cilinderkop en kleppen, waardoor deze ongevoelig is voor extra slijtage door de hetere verbranding van LPG. De meerprijs van een BioPower is slechts 1.000 Euro, terwijl een koprevisie al gauw over de 2.000 euro kost. Hierdoor wordt een BioPower voor de Nederlandse markt opeens wel erg interessant. Een minder milieubelastend alternatief voor de diesel in elk geval.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
kopje uit meppel van saabpartners?
wij hebben al meerdere nieuwe blokken van saabpartners ingebouwd is altijd weer een feest om met nieuw spul te werken
wij hebben al meerdere nieuwe blokken van saabpartners ingebouwd is altijd weer een feest om met nieuw spul te werken
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Nee ik heb deze bij J&D van Bosch uit Vinkenveen. Deze komt van een nieuw blok af, waarvan ze het onderblok hebben verkocht. En deze prijs was nog aantrekkelijker !!