Gisteren is het inlaatspruitstuk vervangen. Een succesvolle operatie van ca. 8 uur, met dank aan je tips Vyv! Fijn is dat de auto nu wat sneller op het gaspedaal reageert, lekker!
Het lastigste was het demonteren en monteren van de dieselpomp.
Demontage
Bij het demonteren wilde hij met de hamer niet los. Uiteindelijk heb ik langere bouten gepakt om het tandwiel van de dieselpomp op zijn plaats te houden. Die kon ik verder indraaien, om daarmee de pomp er vanaf te duwen. Daarbij was ik ervan uitgegaan dat die schroefgaten door en door waren, wat ik dacht te hebben gezien op jouw foto. Dat bleek niet zo, maar gelukkig is er maar een klein brokje afgebroken:

Ik zou een ander aanbevelen om dat voorzichtig door te boren. Uiteraard zonder de schroefdraad te beschadigen en zonder te ver te boren de dieselpomp in.
Montage
Het monteren ging de eerste keer mis. Ik had de spie iets schuin, dus niet exact parallel aan de conische as van de pomp, in zijn spiebaan geduwd, met wat kogellagervet als plakmiddel. Ik verwachtte dat hij daarmee makkelijker in de spiebaan in het tandwiel zou glijden. Dat bleek niet het geval, en vervolgens blokkeerde de spie zowel het verder duwen van de pomp, als het weer verwijderen van de pomp. Uiteindelijk hebben we de pomp weer kunnen verwijderen door veel te rommelen en door het tandwiel vast te zetten met ca. 8cm lange bouten, waardoor het tandwiel ook ruimte had om te bewegen. Met de spie exact parallel aan de conische as gepositioneerd ging het goed.
Kan jij me vertellen of er een voorgeschreven aanhaalmoment is voor de moer die het tandwiel op de as van de dieselpomp houdt? Ik heb helaas geen werkplaatshandboek. Deze dus:
Bij het loshalen van de EGR twijfel ik of er een pakking is gevallen, ik meende iets te horen. Maar misschien was dat het flensje dat wat naar beneden schoof. Zit er een pakking op de volgende leiding naar de EGR?
Iets onder/achter het spruitstuk zat een zwarte pot die aan de kant moest. Ik weet eigenlijk niet wat het is, een filter misschien? Middenboven in dat ding kwam een leiding uit met een aan de binnenzijde messingkleurige aansluiting.

Die zat los en kwam er vanzelf uit. Bij het terugplaatsen bleek hij er niet helemaal terug in te gaan, er blijft nog misschien 5mm ruimte. Verder duwen lukt niet. Was dat bij jou ook zo? Is het correct dat die er los inzit? Wat is dat ding?