Snoekie's 9-5 3.0t......
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: Snoekie's 9-5 3.0t......
P0300 = random misfires
In combinatie met je omschrijving klinkt het als een vacuümlek. Een andere optie zijn je DI's of bougies, maar dan zijn de misfires vaker gerelateerd aan een cylinder ipv 'random'.
In combinatie met je omschrijving klinkt het als een vacuümlek. Een andere optie zijn je DI's of bougies, maar dan zijn de misfires vaker gerelateerd aan een cylinder ipv 'random'.
-
snoekie
- Geregistreerd lid
Thermostaat laten vervangen en weer een verse APK......
Nieuw fenomeen, heel dun laagje olie in het koelvloeistof reservoir en een beetje spierwitte smurrie onder de kvs dop. Geen mayonaisekleur
Donkerbruin vermoeden dat nu de olie-warmtewisselaar begint te lekken. Komt goed uit (not) want de pakkingen van het inlaatspruitstuk waren ook niet best meer. En de kleppendekselpakkingen zweten een beetje
Nieuw fenomeen, heel dun laagje olie in het koelvloeistof reservoir en een beetje spierwitte smurrie onder de kvs dop. Geen mayonaisekleur
Donkerbruin vermoeden dat nu de olie-warmtewisselaar begint te lekken. Komt goed uit (not) want de pakkingen van het inlaatspruitstuk waren ook niet best meer. En de kleppendekselpakkingen zweten een beetje
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Groot onderhoud zit eraan te komen. Gelijk nieuwe rienm?
-
snoekie
- Geregistreerd lid
Ik had gisteren een brainwave, kan ook gewoon kruipolie of WD-40 zijn..... Er is genoeg gebruikt om het spruitstuk los te krijgen en dat zal in het gat van de thermostaat gelopen zijn
-
snoekie
- Geregistreerd lid
Weer een paar maandjes verder en gisteren de dag besteed aan het verversen van de motorolie, weer een kleine 4 liter bak olie ververst (nu 12 liter in 5000 km ververst, ja, spoelen is ook mogelijk) en de langs draagarm rubbers vervangen door PU van R&D.
Het vervangen van de rubbers op een 4 koloms brug is toch wel een irritantie klus. Welke zweedse d#bi#l heeft bedacht dat je een aluminium bus best in een stalen arm kan persen? Er kwam zoveel wit poeder vanaf, niet normaal.
Het vervangen van de rubbers op een 4 koloms brug is toch wel een irritantie klus. Welke zweedse d#bi#l heeft bedacht dat je een aluminium bus best in een stalen arm kan persen? Er kwam zoveel wit poeder vanaf, niet normaal.
-
snoekie
- Geregistreerd lid
De dubbelloops uitlaat begint toch wel erg krokant te worden, aangezien ik geen aparte uitsparing in de zwarte rand heb zitten, zou ik toch wel weer zo'n onzichtbare variant willen hebben. Net zoals ik op mn C5 V6 had. Iemand een idee?
Anders lijkt de 2,5" BSR of een 3" JT wel een optie
Anders lijkt de 2,5" BSR of een 3" JT wel een optie
-
snoekie
- Geregistreerd lid
Veerpootbrug van Speedparts gemonteerd:

-
snoekie
- Geregistreerd lid
Re: Snoekie's 9-5 3.0t...... Veerpootbrug geplaatst!
Zeker, ik kan het nog niet helemaal uitleggen, daarvoor moet ik meer km maken
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik lees graag een review! 
-
snoekie
- Geregistreerd lid
Je merkt dat er vooral meer rust in de voortrein komt, het is weer een stukje prettiger sturen. Er blijft nog steeds een zware V6 onder de motorkap zitten, dus je haalt er geen hogere bochtsnelheden mee (al vind ik 120 prima in de bocht van de A15 naar de A29)
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik zag 135 euro voor die strut brace: had je nog veel verzendkosten?
En ik ben ook benieuwd of de prijs / effect verhouding de kosten rechtvaardigen. afgezien van het feit dat de 'looks under the hood'
behoorlijk vooruit gaan!
En ik ben ook benieuwd of de prijs / effect verhouding de kosten rechtvaardigen. afgezien van het feit dat de 'looks under the hood'
behoorlijk vooruit gaan!
-
snoekie
- Geregistreerd lid
179,99 incl verzending vanuit Zweden. Andere optie was via speektuning, maar die reageerd niet
-
johnb52
- Donateur (7x)

Dat is geen optie meer want Speedparts levert niet meer aan hem.
-
ReinO
- Donateur (2x)

De vorige keer wilden ze alleen via speek leveren. En dat duurde nogal lang.
Ik wacht snoekie zijn objectieve bevinding af.
Ik wacht snoekie zijn objectieve bevinding af.