b234 b235

1997-2010
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieter37
Geregistreerd lid
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 28 mei, 2006 12:59
Locatie: doorwerth
Contacteer:

b234 b235

Bericht door pieter37 » zo 22 apr, 2018 13:38

goedemiddag,

ik ben bezig met een b234 onderblok uit een een 9000 2.3 lpt van 95 , en een b235 r kop weer op te bouwen.

nu heb ik hier gelezen dat er een koppakking probleem is t5 koppakking is dikker, en bij een t7 koppakking zouden de kleppen de zuigers raken, of is de compressie dan te hoog?

welke pakking is het beste? het niet de bedoeling om er 300+ pk uit te halen.

het geheel moet weer in een 9-5 aero.
9-3 2.0t se anni '01
9-5 aero '00
900 se turbo cabrio '97

pieter TS
Geregistreerd lid
Berichten: 209
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 14:01
Locatie: Tricht
Contacteer:

Re: b234 b235

Bericht door pieter TS » zo 22 apr, 2018 14:56

Meet de ruimte tussen de kop en de zuiger. Dit kun je doen door met een meetklok de kop van de zuiger tov het cilindervlak te meten. Ga ervan uit dat deze ongeveer 1.3mm tov de kop ruimte moet hebben. Maar ga ervan uit fat je de dikkere pakking nodig hebt.
Saab 900 t16 1984
Saab 900 t16 1985
Saab 9-3 2.0 t
Saab 9-5 2002 Estate
Saab 9000 Aero 2.0

Gebruikersavatar
busy
Donateur 2014
Donateur 2014
Berichten: 1614
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29

Re: b234 b235

Bericht door busy » zo 22 apr, 2018 18:12

Pak de pakking van een T5.
SAABHobbyClubAmersfoort
SAAB 9-5 Estate Aero Biopower 2002 (volledig nieuw opgebouwd)
SAAB 9000 Lemans Blue 2.0. Lpt1997 LPG (verkocht aan forummer)
SAAB 9-3 SE 2.0. Lpt 5-deurs 2001
SAAB 9-3 Cabrio SE 2.0. Lpt 1999 frost grey
VW Kever 1300, 1968 (te koop, volledig gerestaureerd)

Gebruikersavatar
a3426rage
Geregistreerd lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zo 08 nov, 2015 16:54
Locatie: Almere

Re: b234 b235

Bericht door a3426rage » zo 22 apr, 2018 22:03

Je kan de zuigers 1,1mm af laten draaien. Je kan dan gewoon de veel sterkere b2*5 koppakking gebruiken van elring. Ben toevallig bezig met een zelfde build.
Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

Huidig: Saab 9-3 Cabrio Turbo Stage 6, DO88 intercooler, BIlstein B12, Simons Cat-back, TD-04-19T, Abbott 3inch Downpipe, Viggen koppeling (315PK 450nm)
Vorig: Nissan Primera met SR20DE 2000
Vorig: Ford Focus 1.6 2002
Vorig: Seat Ibiza 1.2 2014

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur 2014
Donateur 2014
Berichten: 4940
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Locatie: Amstelveen/De Bilt

Re: b234 b235

Bericht door reiernumans » zo 22 apr, 2018 22:12

Dat is een optie, maar het gebruiken van een T5 wordt vaker gedaan om dat afdraaien te voorkomen. Ik ken auto's die probleemloos ruim 400pk draaien met zo'n koppakking, dus tenzij je echt heel wild wil gaan doen is zuigers afdraaien voor een T7 pakking vooral een extra kostenpost denk ik.
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

Gebruikersavatar
pieter37
Geregistreerd lid
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 28 mei, 2006 12:59
Locatie: doorwerth
Contacteer:

Re: b234 b235

Bericht door pieter37 » zo 22 apr, 2018 22:17

oke bedankt voor info, wordt het gewoon een t5 pakking.
9-3 2.0t se anni '01
9-5 aero '00
900 se turbo cabrio '97

Plaats reactie