Heb je netjes alle beurtjes en altijd euro 98 en dure olie gehad de nieuwste carter mods en geen tuning.gaat je moter aan de haal tikke tike tik.
Netjes gestopt niet meer door gereden EN NU WAT NU!!!
Dit is al zijn tweede moter in 230.000km(met kop revisie en nieuwe td04)
Heb vandaag gekeken naar: De waterpomp/ps pomp/ airco pomp/dynamo geen defecten. mocht een van deze de rare geluiden maken.
multi snaar voor de zekerheid gedemonteerd en moter laten lopen en nog tikie tik.
Distrubutie deksel er afgehaald alles brand en brand schoon ketting was ook nog lekker strak dus daar zal het niet aan liggen. Moter gestart zonder brandstof pomp alles gaat mooi rond en olie komt gewoon boven in de kop met start toerental dus olie pomp zal ook wel werken.
Denk dat een drijfstang lager er uit ligt. Moter loopt en start gewoon netjes tot dat je toeren gaat verhogen dan hoor je geluiden waar bij de tranen in je ogen komen. Ga maar na de kerst het carter er af halen en de drijfstangen loshalen, kijken of ik nog mazzel heb met me krukas want als deze nog goed is
Ik heb Maptun in zweden ook maar gebeld hoe duur het is om een short blokje gebalanceerd en wel met wosner zuigers over telaten komen.Maarja dat kost al gauw 3000 euries wel goed gespendeerd
Want het vertrouwen in het t7 b235r concept is bij mij wel heeeeel diep gezonken.En dan wil ik nog niks zeggen over de balans assen
Doe mij maar het oude t8 blok. kun je nog de 4 ton halen met 1.3bar
Maargoed als iemand nog goede raad heeft omtrent van revisie mogelijk heden hoor ik het graag.(wie/wat/waar/hoe)(elferink heeft het al af laten weten)
Ben niet bang omtesleutelen het is nm. niet de eerste keer dat ik een saab blok heb ontmanteld en weer op heb gebouwd.
Graag alleen nuttige comments waar ik echt iets mee kan.
ps. Als je denkt dat het een klep stoter is, dan doe dat geluid x 4 en dan heb je het geluid waar ik het over heb.
A.V.B.