9-3 1998 ACC luchtstroom probleem

1993-2002
Gebruikersavatar
werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 6664
Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Bericht door werli » zo 13 jul, 2008 8:48

hey
dat is verkeerd
de positie bij demontage is maar op 1 manier mogelijk
die de koper stift eraf en plak aan de as een vlaggetje van plakband
beveel uw acc van boven te blazen op de ruiten en zie wat uw stappen motor doet (die in uw hand is )
zet met een brede schroevendraaier de bediening met de hand luchtstroom op de ruit
bekijk nu de stand dewelke je met de schroevendraaier verkregen hebt en zo kun je die koper stift in de juiste positie brengen

het is even prullen maar dat komt wel goed
mvg werner

Gebruikersavatar
erwin zwolle
Geregistreerd lid
Berichten: 32
Lid geworden op: di 31 jul, 2007 12:21
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door erwin zwolle » zo 13 jul, 2008 11:45

De boel is gefixt!
Ik heb de bronzen / messing bus terug op de as geperst, deze zit nu weer muurvast.
Ik heb op de heaterbox / kachelhuis de verdeelklep met een schroevendraaier op "voorruit positie" gezet en de as met de messing bus op overeenkomstige stand gezet zodat e.e.a weer in elkaar past.
Vervolgens de ACC unit ook op de "voorruit stand" gezet en de stappenmotor daarna (na dat deze zijn positie heeft ingenomen) op de vertragingskast gemonteerd.
Alles werkt weer naar behoren.
Oja, de rand van het draaibare instelgedeelte van de mixklep heb ik even een kleine hoevelheid kruipolie gegeven, ik heb het idee dat na een aantal malen met een schroevendraaier de klep te bedienen, e.e.a. weer wat soepeler loopt.
Lekker hoor, eigenlijk geen grote uitbouw werkzaamheden! Alleen de radio en de ACC unit eruit en je kunt er bij. Ik had al zitten rekenen op een complete dashboard demontage...


edit 13-7-08 21.32
net terug van een eindje rijden, conclusie: ACC gerepareerd! De boel blijft werken en op de juiste standen.
Iedereen bedankt, speciaal Werli, je tip betreffende die as op koper overgang was de juiste!
900 GLI 2.0 5drs combi coupe 1984 †
9-3 SE 2.0lpt 5drs 11-'98 †
9-3 S 2.0lpt Coupe 01-'00 *..te koop..*
S70 2.5 aut. 1998 *sold*
S60 2.4 aut summum
R1150GS

Gebruikersavatar
Psychotic
Geregistreerd lid
Berichten: 1150
Lid geworden op: di 23 nov, 2004 10:54
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: 9-3 1998 ACC luchtstroom probleem

Bericht door Psychotic » ma 20 nov, 2017 18:50

Kijk, dat is nog eens nuttige (bijna negen jaar oude) info die ik ga uitproberen.

Bij mij werkt de onderste servo (die de voeten, rijhoogte luchtstroom bedient) wel, hetzij best wel traag... De raam/defrost stand wil dus maar niet... Heb gister beide servo's gechecked en ze worden beide warm na een paar keer knoppen wissel dus ik ga er van uit dat ze beide werken.

De bovenste servo los gehad, messing radertje wat naar binnen gedrukt (zat best wel stevig) en weer terug geplaatst maar de voorruit-stand wil nog steeds niet, klep wordt blijkbaar nog niet goed bedient :evil: Ik ga deze servo nog een keer loshalen en dan kijken of hij echt nog werkt, dan proberen de klep alvast open te zetten met de defrost stand op de ruiten. Hopelijk ben ik er dan ook snel klaar mee, zou wel lekker zijn :O:
9-3 Viggen 1999 rhd cabrio Monte Carlo yello, origineel 225pk, 350Nm (gestald)
voorheen;
9-3 Viggen 1999 rhd coupé lightning blue, 265pk, 420Nm, getuned in vele opzichten
9-3 SS 1.8t 2003 laserred, G3 tuned: 200pk
9-3 2.0t 2000 lhd ambassy blue, G3 tuned: 235pk

Plaats reactie