Aankooptips Saab 900 2.0i op LPG G3 uit 1998

1993-2002
johnjaap
Geregistreerd lid
Berichten: 431
Lid geworden op: ma 28 jun, 2004 18:03
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Aankooptips Saab 900 2.0i op LPG G3 uit 1998

Bericht door johnjaap » do 06 sep, 2007 19:18

Ik heb een nette Saab 900 2.0I SE op LPG G3 op het oog. Het gaat om een nette auto uit 1998 met climatecontrol en cruisecontrol en verdere alle andere standaard accessoires die je op zo'n auto mag verwachten.

Nu is mijn vraag of het verstandig is om een dergelijke auto met en kilometerstand van 280.000 aan te scahffen. De vraagprijs is €4750,- en dit is de advertentie:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL

Enkele foto's:

Afbeelding
Afbeelding

De vraag is dus eigenlijk: waar moet ik op letten, is dit verstandig en is dit een goede prijs?

Alvast bedankt voor de reacties!
Verdomde bumperklevers! ik had er vanmiddag wéér eentje voor me....

Volvo V50 2.0D Elite
Seat Leon 1.6 16v Signo
Opel Omega 2.5 v6 Sport
Peugeot 206 2.0 16V GTI
Volvo V40 2.0 16V Phase 2 Sports Edition
Opel Calibra 2.5 V6 24V
Saab 9000 CSE 2.3 16V FPT

Gebruikersavatar
emiel00
Geregistreerd lid
Berichten: 174
Lid geworden op: za 21 apr, 2007 0:55
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door emiel00 » do 06 sep, 2007 20:35

Hallo John,

het is zonder meer een mooie auto, en de kilometerstand hoeft ook geen probleem te zijn. je kunt er bijna vanuit gaan dat deze altijd goed is onderhouden, anders was deze stand niet eens gehaald.

de 2.0 uit de NG lijkt gemaakt voor G3, zie ook de hoge kilometerstanden elders op het forum. mijn NG uit '95, ook op G3, staat inmiddels op 405.000, en loopt waarschijnlijk wel naar de 5 ton.

dan de vraagprijs ; het is dan wel een SE, met mooie opties, maar de vraagprijs lijkt mij wat aan de hoge kant. echter, als de volledige onderhoudshistorie bekend is, er een nieuwe apk en beurt bij wordt gegeven, is het een overweging waard.

ik zou dan wel het navigatiesysteem uit de 'vanaf €5000.-' aanbieding erbij bedingen...

succes, Emiel
9-3 ss Aero 2.0 - 2004 M5 B207R , Turbo - Petrol @ 260k.KM
9-5 2.0t - 2001 /G3 Estate Sport Edition AUT. (FOR SALE @ 440k.KM)
9-5 2.0t - 1998 /G3 Sedan AUT (RIP @503k.KM)
9000 CD 2.0i - 1997 /G3 (SOLD @ 415k.KM)
900 NG 2.0i - 1995 /G3 (NB-VP-05) (RIP @457k.KM)

nako
Geregistreerd lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo 07 mar, 2004 22:31
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Bericht door nako » do 06 sep, 2007 22:08

Ik vind de prijs zonder meer te hoog. Dit zijn 9-3 prijzen.
Een 900 met >250k mag niet meer doen dan 2500, se-versie of niet.
Als dit je budget is, dan zou ik nog even doorzoeken naar een knappe 9-3

nako
Volvo XC90 T8 Exellence
Saab 96 V4 1974

Gebruikersavatar
jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 8527
Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 19:06
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door jwaterink » do 06 sep, 2007 22:41

De kilometerstand is geen probleem, ik heb ook meer achter de kiezen en de mijne is van hetzelfde bouwjaar, maar die prijs is veel te hoog. Lijkt nergens op.

Moet bij 3000 ophouden. Als ik morgen die gestelde vraagprijs kan krijgen voor mijn 900NG dan ga ik direct cashen en scharrel ik me een 9-3 lpt op want die kun je ook krijgen voor dat geld met behoorlijk minder kilometers, alleen zonder lpg.
Inbouwactiviteiten beëindigd ivm bedrijfsovername

johnjaap
Geregistreerd lid
Berichten: 431
Lid geworden op: ma 28 jun, 2004 18:03
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door johnjaap » do 06 sep, 2007 23:11

De kilometerstand is geen probleem, ik heb ook meer achter de kiezen en de mijne is van hetzelfde bouwjaar, maar die prijs is veel te hoog. Lijkt nergens op.

Moet bij 3000 ophouden. Als ik morgen die gestelde vraagprijs kan krijgen voor mijn 900NG dan ga ik direct cashen en scharrel ik me een 9-3 lpt op want die kun je ook krijgen voor dat geld met behoorlijk minder kilometers, alleen zonder lpg.
Als je op feiten gaat vergelijken heeft deze een aantal voordelen t.o.v. de 9-3's die voor dit geld aan worden geboden. De gemiddelde 9-3 in deze prijsklasse heeft vaak (lees: vrijwel nooit) geen climate control, LM velgen en mistlampen, en is in vrijwel alle gevallen in een "verkeerde" kleur uitgevoerd. Natuurlijk is dat laatste een kwestie van smaak, maar als je een 5-deurs 9-3 in bijvoorbeeld zilvergrijs of zwart zoekt dan ben je meer geld kwijt. En op benzine is er keuze genoeg, maar in LPG G3 veel minder. Ik daag je uit om me een goed alternatief aan te bieden.... :twisted: :D
Verdomde bumperklevers! ik had er vanmiddag wéér eentje voor me....

Volvo V50 2.0D Elite
Seat Leon 1.6 16v Signo
Opel Omega 2.5 v6 Sport
Peugeot 206 2.0 16V GTI
Volvo V40 2.0 16V Phase 2 Sports Edition
Opel Calibra 2.5 V6 24V
Saab 9000 CSE 2.3 16V FPT

nako
Geregistreerd lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo 07 mar, 2004 22:31
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Bericht door nako » vr 07 sep, 2007 7:38

je hebt pb
Volvo XC90 T8 Exellence
Saab 96 V4 1974

Gebruikersavatar
Arbilen
Geregistreerd lid
Berichten: 5215
Lid geworden op: di 29 mei, 2007 22:36
Regio: NL - Provincie Overijssel
Contacteer:

Bericht door Arbilen » vr 07 sep, 2007 8:55

Ik vind de prijsverschillen ook opvallend. Heb ook recent mijn 9-3 TiD gekocht en vroeg me wel af waar de prijsverschillen op gebaseerd zijn. Ik heb toch de keuze gemaakt iets meer te betalen dan ik gemiddeld zou moeten betalen, gezien de prijzen op marktplaats. T.o.v de dealerprijzen zit ik weer wat lager. Zeker als je in een Saab rijdt en je krijgt een paar flinke storingen, dan lopen de nota's echt in de papieren. Dan kan ik bij aankoop wel een 1500 euro besparen, maar die betaal ik dan dubbel en dwars terug achteraf aan reparaties. Dus wilde ik een sublieme Saab, ongeacht de leeftijd en uitvoering. Dat was mijn overweging en die valt tot nu toe goed uit. Rijd nu in een dealeronderhouden diesel van '99 met 'slechts' 150.000 op de teller, veel luxe (mis alleen leer en een schuifkanteldak) en een strak uiterlijk. En ja, hij is zwart! Toch wel een mooie kleur, alhoewel ik de nieuwe 9-3 ook in het rood weer mooi vindt. Maar dat is toch eigenlijk geen echte Saab meer....
Ex 9-3 2.2TiD, 9-3 cabrio, 9-5 Vector, 99GL '82, 9-3 Estate, 9-3 Aero cabrio RHD, Saab 900 t sedan 1982,9-3 cabrio 2.0t 2003, cabrio 2.0T 2007

Nu: Saab 95 'Trol' uit 1975 en 9-3 Aero cabrio 2008
Facebook: www.facebook.com/saabvriendentwente en Twitter: @saabvrienden

Gebruikersavatar
Arbilen
Geregistreerd lid
Berichten: 5215
Lid geworden op: di 29 mei, 2007 22:36
Regio: NL - Provincie Overijssel
Contacteer:

Bericht door Arbilen » vr 07 sep, 2007 8:57

en 'ik vind' is zonder 't' :-)
Ex 9-3 2.2TiD, 9-3 cabrio, 9-5 Vector, 99GL '82, 9-3 Estate, 9-3 Aero cabrio RHD, Saab 900 t sedan 1982,9-3 cabrio 2.0t 2003, cabrio 2.0T 2007

Nu: Saab 95 'Trol' uit 1975 en 9-3 Aero cabrio 2008
Facebook: www.facebook.com/saabvriendentwente en Twitter: @saabvrienden

Gebruikersavatar
jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 8527
Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 19:06
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door jwaterink » vr 07 sep, 2007 9:18

johnjaap schreef:
De kilometerstand is geen probleem, ik heb ook meer achter de kiezen en de mijne is van hetzelfde bouwjaar, maar die prijs is veel te hoog. Lijkt nergens op.

Moet bij 3000 ophouden. Als ik morgen die gestelde vraagprijs kan krijgen voor mijn 900NG dan ga ik direct cashen en scharrel ik me een 9-3 lpt op want die kun je ook krijgen voor dat geld met behoorlijk minder kilometers, alleen zonder lpg.
Als je op feiten gaat vergelijken heeft deze een aantal voordelen t.o.v. de 9-3's die voor dit geld aan worden geboden. De gemiddelde 9-3 in deze prijsklasse heeft vaak (lees: vrijwel nooit) geen climate control, LM velgen en mistlampen, en is in vrijwel alle gevallen in een "verkeerde" kleur uitgevoerd. Natuurlijk is dat laatste een kwestie van smaak, maar als je een 5-deurs 9-3 in bijvoorbeeld zilvergrijs of zwart zoekt dan ben je meer geld kwijt. En op benzine is er keuze genoeg, maar in LPG G3 veel minder. Ik daag je uit om me een goed alternatief aan te bieden.... :twisted: :D
Setje velgen is een kwestie van gedult en wat je mooi vind. Staan 2 sets hier op het forum voor onder de 500. Setje mistlampen valt ook wel voor 120 euro en minder te scoren. Hij is gezien de hoge tellerstand gewoon veel te duur. Enigste voordeel is dat er al lpg in zit.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
Inbouwactiviteiten beëindigd ivm bedrijfsovername

Gebruikersavatar
Arbilen
Geregistreerd lid
Berichten: 5215
Lid geworden op: di 29 mei, 2007 22:36
Regio: NL - Provincie Overijssel
Contacteer:

Bericht door Arbilen » vr 07 sep, 2007 9:50

Maar jij bent een turbofetisjist Jan ;-) Bij deze turbo moet je nog wel even een gastank van 2000,- bijtellen.... dan kost ie alsnog 7000,- En wie zegt me dat het geen afgeragde leasebak is?
Ex 9-3 2.2TiD, 9-3 cabrio, 9-5 Vector, 99GL '82, 9-3 Estate, 9-3 Aero cabrio RHD, Saab 900 t sedan 1982,9-3 cabrio 2.0t 2003, cabrio 2.0T 2007

Nu: Saab 95 'Trol' uit 1975 en 9-3 Aero cabrio 2008
Facebook: www.facebook.com/saabvriendentwente en Twitter: @saabvrienden

johnjaap
Geregistreerd lid
Berichten: 431
Lid geworden op: ma 28 jun, 2004 18:03
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door johnjaap » vr 07 sep, 2007 11:40

Op benzine is er genoeg aanbod inderdaad, maar ik zoek bewust een auto met een G3 installatie. Ik rijd minstens 20.000km per jaar, dus dan is een auto op G3 al gauw €1000,- voordeliger op jaarbasis.

Bovendien is er ook nog iets belangrijks wat op internet niet te vergelijken is: de staat waarin de auto verkeerd. Deze verkeerd in een zeer nette staat, ik heb 'm al in het echt gezien, en wat dat betreft kunnen die anderen er bijna alleen maar slechter uit zien.

Ik heb al contact gehad met de verkoper en ik kan nog een leuke kortingen bedingen, waardoor de auto dicht bij de €4000,- komt. Is het dan nog steeds een slechte keuze?
Verdomde bumperklevers! ik had er vanmiddag wéér eentje voor me....

Volvo V50 2.0D Elite
Seat Leon 1.6 16v Signo
Opel Omega 2.5 v6 Sport
Peugeot 206 2.0 16V GTI
Volvo V40 2.0 16V Phase 2 Sports Edition
Opel Calibra 2.5 V6 24V
Saab 9000 CSE 2.3 16V FPT

nako
Geregistreerd lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo 07 mar, 2004 22:31
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Bericht door nako » vr 07 sep, 2007 11:47

Als jij het geen slechte prijs vind, dan is dat het ook niet.
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de aantoonbaarheid van onderhoud. Ligt de lpgtank er al zijn hele leven in? Is er al een koprevisie gedaan. Hoe staat het met de gaspomp en de injectoren.
Dat zijn allemaal erg dure reparaties (ervaring mee, net lpgpomp van een 9-5 laten vervangen)
Volvo XC90 T8 Exellence
Saab 96 V4 1974

Gebruikersavatar
Arbilen
Geregistreerd lid
Berichten: 5215
Lid geworden op: di 29 mei, 2007 22:36
Regio: NL - Provincie Overijssel
Contacteer:

Bericht door Arbilen » vr 07 sep, 2007 11:47

Tja, ik vind van niet. Zeker niet als ie 100% is en de verkoper voldoende garantie geeft. Kun je nog jaren in deze Saab rondtuffen. En heel eerlijk gezegd zie ik sommige 9-3 rijders hun auto zo beroerd onderhouden, dat ik liever een mooie en goede 900 zou willen hebben dan een afgeragde 9-3. Ik heb trouwens de eerste tijd alleen naar G3 gekeken, maar ben toch overgestapt op de TiD. Kreeg teveel wisselende berichten over de betrouwbaarheid van de turbo motoren en de gasinstallatie. Vrijwel altijd die koprevisie rond de 2 ton.... Mijn TiD bevalt me heel erg goed. Maar wel een beetje 'onSaab' ....

Kijk nog even naar trillen in het stuur, de SID display, koude start, verschillen in de lakstructuur ivm schade, slijtage op de pedalen en zittingen e.d. Zeg maar alle waarneembare slijtage, die je iets meer kan vertellen over de niet waarneembare staat van de 900. Veel wijsheid gewenst bij je keuze!
Ex 9-3 2.2TiD, 9-3 cabrio, 9-5 Vector, 99GL '82, 9-3 Estate, 9-3 Aero cabrio RHD, Saab 900 t sedan 1982,9-3 cabrio 2.0t 2003, cabrio 2.0T 2007

Nu: Saab 95 'Trol' uit 1975 en 9-3 Aero cabrio 2008
Facebook: www.facebook.com/saabvriendentwente en Twitter: @saabvrienden

nako
Geregistreerd lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo 07 mar, 2004 22:31
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Bericht door nako » vr 07 sep, 2007 11:59

Kortom: kijk naar mate van onderhoud en slijtage
Maar........................dat geld zowel voor een NG 900 als voor een 9-3
Volvo XC90 T8 Exellence
Saab 96 V4 1974

johnjaap
Geregistreerd lid
Berichten: 431
Lid geworden op: ma 28 jun, 2004 18:03
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door johnjaap » vr 07 sep, 2007 12:16

Bedankt voor de tips, ik ga het allemaal in overweging nemen. Ik heb morgen een afspraak voor een proefrit met bovenstaande auto.

Ik houdt jullie op de hoogte...
Verdomde bumperklevers! ik had er vanmiddag wéér eentje voor me....

Volvo V50 2.0D Elite
Seat Leon 1.6 16v Signo
Opel Omega 2.5 v6 Sport
Peugeot 206 2.0 16V GTI
Volvo V40 2.0 16V Phase 2 Sports Edition
Opel Calibra 2.5 V6 24V
Saab 9000 CSE 2.3 16V FPT

Plaats reactie