ditjes en datjes
Geplaatst: wo 24 okt, 2018 22:12
deze namiddag wat aan de wagen gewerkt, had vorige week wat materiaal bij R & D besteld zoals hydraulische olie voor cabriodakpomp, wc-rol voor kachelbediening, nieuw motorkaplogo, afdekdopje ruitenwisserhendel.
vermits ik ondervond dat het cabriodak niet in één beweging open ging en hetzelfde voor het sluiten heb ik de hydraulische pomp te voorschijn gehaald (viel al bij al nog mee om deze uit de wand te kantelen) en men vermoeden werd bevestigd: het olieniveau stond dramatisch laag, gevuld, terug gemonteerd en getest en alles werkt weer zoals het hoort, in één beweging openen of sluiten zonder het hendeltje te moeten lossen
dan handschoenkastje gedemonteerd en zijpaneel middenconsole waar schakelaars kachelbediening staan en wat zag ik: er zat helemaal geen wc-rol in, dus de vorige eigenaar of mechanieker had hier wss zelf al aan zitten prutsen en kreeg het wss niet in orde en had die dan er maar uit gehaald. na lang prutsen uiteindelijk de nieuwe wc rol erin gekregen en proberen draaien maar dan ging absoluut niet, terug losgemaakt en met schroevendraaier wat zitten links en rechts bewegen maar dat ging heel stroef, zelfs met wat WD40 geen verbetering, zelfs bedieningsknop van kachelbediening afgebroken dus dat was effe balen, dan maar de hele boel dichtgegooid na de kachel met schroevendraaier in de wc-houderlip te hebben gedraaid tot op stand voorruit (in de winter is dat wellicht de beste keuze voor ontwaseming)
Weet er iemand wat ik kan doen om dit toch nog goed te krijgen zodat ik de kachelbedieningsknop toch zou kunnen gebruiken ik gooi het met plezier terug open
terwijl het bedieningspaneel van draaischakelaars eruit hing heb ik het tandwiel van warm/koud verdraaid omdat ik merkte dat dat niet tegen het andere tandwiel kwam en terwijl ik nadien aan het rijden was merkte ik dat ik enkel warme en nog warmere lucht uit de roosters kreeg, ik heb dus iets gedaan dat precies niet mocht, wat moet ik nu best doen, tandwiel verdraaien naar andere kant wellicht? iemand raad.
tenslotte het volledig afgeblakerde motorkaplogo losgemaakt zonder de 2 pinnen ervan af te breken en eenvoudig het nieuwe erin geduwd, en tenslotte het dopje van de ruitenwisserhendel erin geduwd,
conclusie van de namiddag: tevreden dat cabriodak terug perfect werkt en logo en dopje erop zitten maar het bediengspaneel van kachelbediening doet dus niet wat het moet heeft er iemand hetzelfde al is meegemaakt en wat doe ik om dit op te lossen?
alvast bedankt voor de info die ik eventueel kan krijgen
groeten,
raf
vermits ik ondervond dat het cabriodak niet in één beweging open ging en hetzelfde voor het sluiten heb ik de hydraulische pomp te voorschijn gehaald (viel al bij al nog mee om deze uit de wand te kantelen) en men vermoeden werd bevestigd: het olieniveau stond dramatisch laag, gevuld, terug gemonteerd en getest en alles werkt weer zoals het hoort, in één beweging openen of sluiten zonder het hendeltje te moeten lossen
dan handschoenkastje gedemonteerd en zijpaneel middenconsole waar schakelaars kachelbediening staan en wat zag ik: er zat helemaal geen wc-rol in, dus de vorige eigenaar of mechanieker had hier wss zelf al aan zitten prutsen en kreeg het wss niet in orde en had die dan er maar uit gehaald. na lang prutsen uiteindelijk de nieuwe wc rol erin gekregen en proberen draaien maar dan ging absoluut niet, terug losgemaakt en met schroevendraaier wat zitten links en rechts bewegen maar dat ging heel stroef, zelfs met wat WD40 geen verbetering, zelfs bedieningsknop van kachelbediening afgebroken dus dat was effe balen, dan maar de hele boel dichtgegooid na de kachel met schroevendraaier in de wc-houderlip te hebben gedraaid tot op stand voorruit (in de winter is dat wellicht de beste keuze voor ontwaseming)
Weet er iemand wat ik kan doen om dit toch nog goed te krijgen zodat ik de kachelbedieningsknop toch zou kunnen gebruiken ik gooi het met plezier terug open
terwijl het bedieningspaneel van draaischakelaars eruit hing heb ik het tandwiel van warm/koud verdraaid omdat ik merkte dat dat niet tegen het andere tandwiel kwam en terwijl ik nadien aan het rijden was merkte ik dat ik enkel warme en nog warmere lucht uit de roosters kreeg, ik heb dus iets gedaan dat precies niet mocht, wat moet ik nu best doen, tandwiel verdraaien naar andere kant wellicht? iemand raad.
tenslotte het volledig afgeblakerde motorkaplogo losgemaakt zonder de 2 pinnen ervan af te breken en eenvoudig het nieuwe erin geduwd, en tenslotte het dopje van de ruitenwisserhendel erin geduwd,
conclusie van de namiddag: tevreden dat cabriodak terug perfect werkt en logo en dopje erop zitten maar het bediengspaneel van kachelbediening doet dus niet wat het moet heeft er iemand hetzelfde al is meegemaakt en wat doe ik om dit op te lossen?
alvast bedankt voor de info die ik eventueel kan krijgen
groeten,
raf