9-3 met schuifdak

1993-2002
Gebruikersavatar
alex75
Geregistreerd lid
Berichten: 407
Lid geworden op: za 01 aug, 2015 12:18

Re: 9-3 met schuifdak

Bericht door alex75 » za 13 okt, 2018 23:36

Natuurlijk wil een verkoper verdienen aan iets wat ie verkoopt... maar dit klinkt als een persoonlijke reactie... niet fair en gepast.
Dus daarom reageer ik ook even hier:
Daar waar ik spullen van Orphy heb gekocht was dat onder de marktprijs en goede kwaliteit.
En meestal ging dat ook om spullen waar moeilijk aan te komen was.

Gr Alex
9-3 2.0T SE T5 DION HPT Stage heleboel

Gebruikersavatar
busy
Donateur 2014
Donateur 2014
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29

Re: 9-3 met schuifdak

Bericht door busy » za 13 okt, 2018 23:52

Het is niet zo bedoeld excuus als dit zo overkomt. En al helemaal niet persoonlijk bedoeld. Waarom zou ik?

Waar ik op aansla is dat je investeren in een saab 9-5 nooit terugverdient en een viggen of aero wel een goede investering zou zijn. Er zijn ook mensen die in een 9-5 investeren omdat ze erin willen blijven rijden. Verder moet iedereen het vooral zelf weten wat hij of zij wil doen.
SAABHobbyClub Amersfoort
SAAB 9-5 Estate Aero Biopower 2002 (volledig nieuw opgebouwd)
SAAB 9-3 SE 2.0. Lpt 5-deurs 2001 LPG
SAAB 9-3 Cabrio SE 2.0. Lpt 1999
VW Kever 1300, 1968 (te koop, volledig gerestaureerd)
SAAB 9000 CSE lpt 1997 LPG verkocht

Orphy
Donateur 2016 + 2019
Donateur 2016 + 2019
Berichten: 1427
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Locatie: Groningen!

Re: 9-3 met schuifdak

Bericht door Orphy » za 13 okt, 2018 23:55

Precies mijn punt,

het gaat in deze (hoop ik tenminste!) niet om mij. Iedereen die iets verkoopt wil er graag wat aan verdienen, niks mis mee, je hoeft het namelijk niet te kopen.
De stelling dat je, als je een Aero of een Viggen koopt, je geld niet meer terugkrijgt trek ik in twijfel. In goede staat steeds zeldzamer wordende autos en daarom stijgend in waarde.

Een zelf geoptimaliseerde 9-5 of 9-3 heeft dat voordeel (helaas) niet of in veel mindere mate.

Daar komt nog bij dat ik het prachtig vind dat een liefhebbersauto als een Viggen van de ene liefhebber naar de andere liefhebber gaat en ja, daar verdien ik meestal ook iets aan. Koper blij, verkoper blij en niet geheel onbelangrijk, ik ook blij 8)
Saab 9-3 Aero Hazelnut coupe in parts
Saab 9-5 2.0t Hazelnut 2003 sold
Saab 9-3 Aero cabrio 2001 Sold
Saab 9-3 T coupe Hazelnut Sold
Saab 9-3 coupe 2.0 niks 1996 Sold
Yamaha V-max 1985 stolen!

"Round and round she goes, where it stops, nobody knows...."

Orphy
Donateur 2016 + 2019
Donateur 2016 + 2019
Berichten: 1427
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Locatie: Groningen!

Re: 9-3 met schuifdak

Bericht door Orphy » zo 14 okt, 2018 0:13

Als toevoeging nog even het volgende,

Ik ben zelf al helemaal geen purist en vind het prachtig dat liefhebbers hun Saab optimaliseren en personaliseren, dat heb ik zelf ook gedaan en blijf ik doen. (Wie betaalt die bepaalt...)
Het is ook vaak hobby en dat mag iets kosten. Niet iedereen kan zich gelijk een mooie Aero of Viggen veroorloven.

@Busy, ik sloeg alleen aan op je laatste zin die denk ik niet zo handig geformuleerd was terwijl we het zelfde bedoelen. Bij deze wil ik dan ook graag het woordje “dom” veranderen in “niet zo handig”

On topic maar weer, wie wil er een mooie Viggen kopen? :lol: :lol: :lol:

Oh nee, het is niet mijn topic:-)
Saab 9-3 Aero Hazelnut coupe in parts
Saab 9-5 2.0t Hazelnut 2003 sold
Saab 9-3 Aero cabrio 2001 Sold
Saab 9-3 T coupe Hazelnut Sold
Saab 9-3 coupe 2.0 niks 1996 Sold
Yamaha V-max 1985 stolen!

"Round and round she goes, where it stops, nobody knows...."

Plaats reactie