Sjah, eens alles bloot gelegd hoor je de zaken veel beter... De pomp probeerde wel, maar geraakt niet op gangTheun49 schreef: ↑wo 08 aug, 2018 23:08Vier weken? Specialist? Zeker weten?Die staat al vier weken bij een specialist...
Ja hoor, zeker weten. Zalk wel met het mooie weer en vakantie te maken hebben, maar ik heb veel vertrouwen in zijn kunde en kennis en ervaring
Bij een vastzittende pomp?Als je het contact opzet hoor je de brandstofpomp gedurende één tot anderhalve seconde druk opbouwen zoals altijd.
stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
- stevanom
- Donateur
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.
- Funky Dude
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6767
- Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
Lijkt een beetje op dit verhaal: https://s19.postimg.cc/aqx3k7qpf/08052018446.jpg
- stevanom
- Donateur
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
Met een nieuwe pomp er in is het verschil enorm. Dus morgen verder afwerken en hopelijk weer rijden.
En de andere: YES!!!! de specialist heeft de auto aan de praat . Mijn vertrouwen was gerechtvaardigd...
En de andere: YES!!!! de specialist heeft de auto aan de praat . Mijn vertrouwen was gerechtvaardigd...
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
De beste man in Rhenen. Groot gelijk dat ie 'm met de twee hittegolven eerst even aan de kant heeft gezet.
Die maand extra maakt het verschil ook niet meer.
Die maand extra maakt het verschil ook niet meer.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
Wat was het nou met die andere auto?
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
De consensus hier op het forum (breed gedragen met 100% zekerheid uit Lemmer) is een dwars liggend anti-diefstal systeem.
Stevanom moet nog bevestiging ontvangen van de crack uit Rhenen, zoals ik het heb begrepen.
Stevanom moet nog bevestiging ontvangen van de crack uit Rhenen, zoals ik het heb begrepen.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
Goed nieuws Stevanom. Fijn dat ze allebei weer rijden!
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- stevanom
- Donateur
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
Samenvattend: Bij de eerste die bij de specialist stond bleek dat het relais van de brandstofpomp stuk was. Bij mijn zoektocht had ik als eerste poging voor de zekerheid een nieuwe BDP sensor gestoken. Dat heeft de zaak enkel erger gemaakt want die (nieuw bij de bekende leverancier gekochte sensor) bleek niet te werken. Dus toen ik het relais even verwisselde met die van onze andere Saab, leverde dat uiteraard ook niets meer op. Dan ga je er van uit dat het nog wat anders zal zijn. De les is dat ik in de toekomst ook de stukken even test in de andere Saab, want dan had ik wél geweten dat het relais sowieso stuk was.
Bij onze andere was de oorzaak nog belachelijker: drie maand geleden een splinternieuwe brandstof geplaatst omdat de oude al enkel jaren een sterk brommend geluid maakte. iedereen waarschuwde mij: die gaat vastlopen en je zal aan de kant van de weg staan. Dus uit voorzorg heb ik die vervangen. Ze kwam in dezelfde doos aan als de hogervermelde BDP sensor... En wat blijkt: na amper enkele maanden loopt dus die nieuwe pomp vast... Wanneer je net een nieuwe pomp geplaatst hebt, is dat het laatste wat je gaat onderzoeken. Maar omdat ik al begrepen had niets te kunnen uitsluiten, al vrij snel toch maar even wat tests gedaan. Heel de pomp weer uitgebouwd en een nieuwe gekocht ergens anders . Op de nieuwe van Valeo staan lettertjes. Op degene die ik via de bekende leverancier gekocht had stond niks! Voelt Aliexpress aan
Met andere woorden: héél véél last, miserie en kosten voornamelijk door slecht werkende zogenaamd nieuwe kwaliteitsonderdelen.
Bij onze andere was de oorzaak nog belachelijker: drie maand geleden een splinternieuwe brandstof geplaatst omdat de oude al enkel jaren een sterk brommend geluid maakte. iedereen waarschuwde mij: die gaat vastlopen en je zal aan de kant van de weg staan. Dus uit voorzorg heb ik die vervangen. Ze kwam in dezelfde doos aan als de hogervermelde BDP sensor... En wat blijkt: na amper enkele maanden loopt dus die nieuwe pomp vast... Wanneer je net een nieuwe pomp geplaatst hebt, is dat het laatste wat je gaat onderzoeken. Maar omdat ik al begrepen had niets te kunnen uitsluiten, al vrij snel toch maar even wat tests gedaan. Heel de pomp weer uitgebouwd en een nieuwe gekocht ergens anders . Op de nieuwe van Valeo staan lettertjes. Op degene die ik via de bekende leverancier gekocht had stond niks! Voelt Aliexpress aan
Met andere woorden: héél véél last, miserie en kosten voornamelijk door slecht werkende zogenaamd nieuwe kwaliteitsonderdelen.
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.
- stevanom
- Donateur
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
Ik heb net de leverancier van de slecht werkende nieuwe onderdelen gecontacteerd.
Het eerste is dat zij beweren dat ik de sensor ofwel fout geplaatst had, ofwel dat de sensor niet zou gewerkt hebben, net doordat de brandstofpomp niet werkte.
Knap he?
En dat terwijl de onderdelen in twee verschillende wagens gemonteerd waren.
Zij vinden dat ik mijn wagens naar hen toe had moeten laten ophalen zodat zij zelf een diagnose hadden kunnen stellen want volgens hen had het diagnose stellen van een defect aan BDP-sensor en brandstofpomp niet langer dan een uur hoeven te kosten.
Knap toch? Ik stel voor dat iedereen in de toekomst zijn wagen bij elke pech onmiddellijk laat afslepen naar de leverancier van de meest recent geplaatste onderdelen voor het geval het daar zou aan liggen...
Maar jammer genoeg kunnen zij dus niet tussenkomen in de onkosten die het gevolg zijn van de slechte onderdelen.
Wel één grote WAARSCHUWING : Kijk uit bij wie je onderdelen bestelt. Mijn extra schade door hun "brol" stijgt ver boven de 2.000 euro uit.
Het is maar dat jullie het weten.
Het eerste is dat zij beweren dat ik de sensor ofwel fout geplaatst had, ofwel dat de sensor niet zou gewerkt hebben, net doordat de brandstofpomp niet werkte.
Knap he?
En dat terwijl de onderdelen in twee verschillende wagens gemonteerd waren.
Zij vinden dat ik mijn wagens naar hen toe had moeten laten ophalen zodat zij zelf een diagnose hadden kunnen stellen want volgens hen had het diagnose stellen van een defect aan BDP-sensor en brandstofpomp niet langer dan een uur hoeven te kosten.
Knap toch? Ik stel voor dat iedereen in de toekomst zijn wagen bij elke pech onmiddellijk laat afslepen naar de leverancier van de meest recent geplaatste onderdelen voor het geval het daar zou aan liggen...
Maar jammer genoeg kunnen zij dus niet tussenkomen in de onkosten die het gevolg zijn van de slechte onderdelen.
Wel één grote WAARSCHUWING : Kijk uit bij wie je onderdelen bestelt. Mijn extra schade door hun "brol" stijgt ver boven de 2.000 euro uit.
Het is maar dat jullie het weten.
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.
- Bummer
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: do 26 mei, 2016 9:20
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
Het valt en staat ermee dat diverse bekende onderdelenleveranciers niet vermelden van welk merk hun 'eigen merk'-producten zijn. Als je ze erover belt krijg je vaak te horen dat de kwaliteit goed is 'anders zetten we het niet op onze site'. Mijn ervaring met 'eigen merk' is zo wisselend, dat ik niet meer op dergelijke toezeggingen vertrouw. Als men bij 'eigen merk' wel het merk weet te vermelden dat ook op het product staat, dan is het wel te overwegen.
Mijn auto kraakt niet, maar heeft karakter...
- stevanom
- Donateur
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
Kan best zijn allemaal, maar de volgende keer dat zoiets gebeurt heeft de bekende leverancier een advocaat op zijn dak. De totale schade is uiteindelijk afgeklokt op 4.500 euro. Ik weet niet of dat een bedrag is dat jullie zomaar kunnen weggooien, maar ik niet. De totale onwil van de leverancier om hierin tussen te komen en de wijze waarop het afgewimpeld wordt zegt voor mij voldoende over hun zakenethiek.
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.
- stevanom
- Donateur
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
Dat is nou net mijn punt: Als ik bij de start geweten had hoeveel dit zou gaan kosten en wat de oorzaak zou zijn, had ik het hele ding naar de schoothoop verwezen.
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: stilgevallen tijdens rijden dus ook tweede saab aan de kant
€4500 is wel heel erg veel.
Ik ben ook wel eens ergens aan begonnen (met goedkoop aftermarket spul) en moest het vervolgens toch aan een specialist overdragen om snel weer de weg op te kunnen.
Dan kan de rekening erg hoog uitpakken. Maar €4500 is wel erg extreem.
Ik ben ook wel eens ergens aan begonnen (met goedkoop aftermarket spul) en moest het vervolgens toch aan een specialist overdragen om snel weer de weg op te kunnen.
Dan kan de rekening erg hoog uitpakken. Maar €4500 is wel erg extreem.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html