uitlaat vraag 9-3 aero 2002

1993-2002
Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 7754
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: uitlaat vraag 9-3 aero 2002

Bericht door reiernumans » do 24 mei, 2018 14:12

RVS op maat is aanzienlijk duurder dan de 380-400 euro voor een BSR.

Originele einddemper is wel leverbaar, maar die heeft geen chroom eindstukje meer. Gewoon een blank ovaaltje.. Volgens mij krijgen we de BSR's over een paar weken weer binnen.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

REIERPARTS

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4169
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: uitlaat vraag 9-3 aero 2002

Bericht door busy » do 24 mei, 2018 17:05

Je kunt ovalen eindstuk eraf slijpen en op de nieuwe laten lassen, als origineel.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs

SAAB HobbyClub Amersfoort

Gebruikersavatar
cHoc
Geregistreerd lid
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 09 feb, 2014 14:30
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: uitlaat vraag 9-3 aero 2002

Bericht door cHoc » do 24 mei, 2018 23:14

marel schreef:
do 24 mei, 2018 12:50
Is er nog een alternatief anders dan de BSR?
JenD heeft even geen voorraad en dan heb ik het nog niet eens over de prijs.
Kijk eens bij RenD, zowel keus als voorraad.

Gebruikersavatar
Motolab
Geregistreerd lid
Berichten: 1312
Lid geworden op: vr 01 jul, 2011 11:44
Regio: NL - Provincie Drenthe
Contacteer:

Re: uitlaat vraag 9-3 aero 2002

Bericht door Motolab » vr 25 mei, 2018 2:25

ReinO schreef:
do 24 mei, 2018 13:48
prijs is - volgens mij- nagenoeg gelijk. maar jelmer kan je precies vertellen wat je kwijt bent. want hij heeft er inmiddels 10-tallen voorzien al.
Die heb ik ook benaderd poosje geleden op jou aanraden..... Is aanzienelijk duurder dan alternatieven.... Ik heb voor een abbott racing gekozen om die reden...
Saab 9-5 2.3T estate Aero M02 (stage 3) verkocht
2 x Saab 9-3 2.0T Coupe M00 T5 (aero ECU + T7 APC + Viggen intercooler) verkocht
Reliant Scimitar 3.0 V6 '77
Land Rover Discovery 3 TDV6 HSE 240pk 500Nm (Vantuner tune)
& een rij Europese motorfietsen. http://motolab.nl

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: uitlaat vraag 9-3 aero 2002

Bericht door ReinO » vr 25 mei, 2018 5:42

zijn succes maakt de prijs hoger dus. want ik neem aan dat die bsr dezelfde kwaliteit rvs heeft.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
Motolab
Geregistreerd lid
Berichten: 1312
Lid geworden op: vr 01 jul, 2011 11:44
Regio: NL - Provincie Drenthe
Contacteer:

Re: uitlaat vraag 9-3 aero 2002

Bericht door Motolab » vr 25 mei, 2018 13:51

Bij mijn weten is de de Abbott racing uitlaat geen BSR , hoewel ze BSR wel leveren.. Maar een "maatwerk" eigen pijp, welke ze vervolgens als "standaard" kit verkopen

De kwaliteit van Abbott racing is algemeen bekend binnen de saab community in de UK en daarbuiten..bij mij geen roest in elk geval tot op heden..
Saab 9-5 2.3T estate Aero M02 (stage 3) verkocht
2 x Saab 9-3 2.0T Coupe M00 T5 (aero ECU + T7 APC + Viggen intercooler) verkocht
Reliant Scimitar 3.0 V6 '77
Land Rover Discovery 3 TDV6 HSE 240pk 500Nm (Vantuner tune)
& een rij Europese motorfietsen. http://motolab.nl

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 7754
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: uitlaat vraag 9-3 aero 2002

Bericht door reiernumans » vr 25 mei, 2018 19:05

Abbott is volledig RVS ja, heel mooi spul, al zijn ze IMO wel vrij gehorig. BSR is geen RVS, maar hele hoge kwaliteit staal. Gaat ook idioot lang mee.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

REIERPARTS

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 14140
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: uitlaat vraag 9-3 aero 2002

Bericht door tanisha » vr 25 mei, 2018 22:36

Ik heb een Abbott onder mijn 9-5 i.c.m een bsr downpipe dat is idd een vrij luide combinatie.
Geeft bij stationair een hele diepe brom vergelijkbaar met een Engelse wagen uit de jaren 70.
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
Motolab
Geregistreerd lid
Berichten: 1312
Lid geworden op: vr 01 jul, 2011 11:44
Regio: NL - Provincie Drenthe
Contacteer:

Re: uitlaat vraag 9-3 aero 2002

Bericht door Motolab » za 26 mei, 2018 22:33

Ik heb alleen de Abbott 3" downpipe.... Tot nu toe De rest is nog niet aan vervanging toe, maar goed te weten......

Igv downpipe maakt het mbt geluid niet uit natuurlijk...

Ben wel gecharmeerd vd kwaliteit t/o prijs, en wil de rest tzt dus vervangen als "het er aan toe is" maar goed... Iets te veel racing dus als geheel...

Zou het de eind of de tussendemper zijn als grootste veroorzaker? (Ja snap dat het uiteindelijk de combie is)
Saab 9-5 2.3T estate Aero M02 (stage 3) verkocht
2 x Saab 9-3 2.0T Coupe M00 T5 (aero ECU + T7 APC + Viggen intercooler) verkocht
Reliant Scimitar 3.0 V6 '77
Land Rover Discovery 3 TDV6 HSE 240pk 500Nm (Vantuner tune)
& een rij Europese motorfietsen. http://motolab.nl

Gebruikersavatar
marel
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 04 mar, 2005 10:46
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: uitlaat vraag 9-3 aero 2002

Bericht door marel » do 07 jun, 2018 20:21

hiervoor had ik een 900NG met een V6, de einddemper daarvan lijkt verdacht veel op de einddemper van mij huidige 9-3 Aero.
Als dat past geen ovalen eindstuk maar wel 2 pijpjes.
Wie weet hier meer van?
9-3 Cabrio (2001) 2.0 Aero (Hirsch/Dion 270 pk)
900NG V6 Cabrio automaat(vastgelopen)

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 7754
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: uitlaat vraag 9-3 aero 2002

Bericht door reiernumans » vr 08 jun, 2018 14:55

Bij de Viggen/Aero bumper zit de uitsparing voor het sierstuk verder richting het midden van de auto. Dat komt dus niet goed uit.

Voor zover ik weet zijn de dempers verder vrijwel hetzelfde, hoewel ik de demper van een injectie auto niet snel op een turbo zou monteren. Bij de dempers die ik ken is in ieder geval het eindpijpje van een injectie auto kleiner, misschien zijn er nog meer interne verschillen. Kan net een restrictie vormen op een turbo auto..
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

REIERPARTS

Plaats reactie