Goedemiddag!
Het is al weer een tijd geleden dat ik actief was hier op het forum, wat een goed teken is want dat betekend toch alweer bijna een jaar zonder grote problemen.......tot vanochtend.......
Het betreft hier een Saab 9-3 cabrio uit 2001 met automaat.
Auto start gewoon prima, bij het selecteren van de Reverse (nog op de rem) maakt de auto duidelijk meer geluid dan normaal en begint wat te trillen, dit blijft bij het achteruit rijden. Bij het vervolgens selecteren van Drive wordt het minder en in Neutral is het afwezig. Ik ben vervolgens gaan rijden en na een paar honderd meter leek het dat ik met links voor een gat in het wegdek raak (ik woon in Belgie, ben het gewend) of ergens overheen rij. Kortom een behoorlijke boink door de wagen. Ik rij verder, ga de snelweg op en krijg nog een paar keer dezelfde boink. Snelweg verlaten en bij de rotonde nog een boink. Thuis aangekomen een paar keer achteruit en vooruit gereden. Bij het serlecteren van Reverse nog steeds gebrom en getril, als ik de vervolgens Drive selecteer gaat er een voelbare schok door de wagen.
Mijn vraag: Wat is hier aan de hand?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet,
Carlo
Herrie in de aandrijving
- gws
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1475
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Herrie in de aandrijving
Controleer eerst de aandrijfassen , er is misschien speling op de tripoides of de homokineten .
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: Herrie in de aandrijving
Ik denk toch eerder aan de fusee als het om de boink gaat. Of iets met de veer of het toplager van de wielophanging.
Schudden, trillen en resoneren in versnelling is wel vaker aan de orde gesteld. Steunen, balansassen, het gewone rijtje.
In zo'n geval schakel ik een vakman m/v in voor een hands-on visuele inspectie (brug is erg handig bij het onderzoek).
Schudden, trillen en resoneren in versnelling is wel vaker aan de orde gesteld. Steunen, balansassen, het gewone rijtje.
In zo'n geval schakel ik een vakman m/v in voor een hands-on visuele inspectie (brug is erg handig bij het onderzoek).
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: za 29 aug, 2015 15:02
- Regio: BE - Liege / Luik
Re: Herrie in de aandrijving
Probleem gevonden...... de linker motorsteun is afgebroken. pffiieewww dat lijkt dan toch weer mee te vallen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Groet,
Carlo
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Groet,
Carlo