Steve-O schreef:Troost je met de gedachte dat hoe meer je investeert, hoe minder er overblijft dat nog mis kan gaan. Ik snap je frustratie, maar een hamer lost doorgaan weinig op natuurlijk.
- BDP-sensor € 30,-
- Vocht/corrosie na langdurig stilstaan (contactspray langs relais/zekeringkast)
- defect brandstofpomp relais (van sloper € 0 tot € 5,-
- defecte brandstofdrukregelaar € 15 tot € 40,-
- Bougies nat € 0,-
Het valt nog wel mee, denk ik.
-
onverklaarbaar niet starten
- stevanom
- Donateur
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: onverklaarbaar niet starten
De BDP sensoren die ik vind kosten 125 euro??? Waar vind je die van 30 euro dan?
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: onverklaarbaar niet starten
keus genoeg en het kan zelfs voor minder:
ebay levertijd wel 1 tot 4 weken:
1 - https://www.ebay.com/itm/Crank-Shaft-Cr ... Qu&vxp=mtr ongeveer € 9,- inclusief verzendkosten
2 - https://www.ebay.com/itm/Crank-Shaft-Cr ... kf&vxp=mtr ongeveer € 7,- inclusief verzendkosten
porza.nl:https://www.porza.nl/krukassensor-impul ... acet-90073 € 42,20
saabcarparts.nl: https://saabcarparts.nl/nl/sensoren/259 ... 0-9-3.html € 29,25 incl. btw
ebay levertijd wel 1 tot 4 weken:
1 - https://www.ebay.com/itm/Crank-Shaft-Cr ... Qu&vxp=mtr ongeveer € 9,- inclusief verzendkosten
2 - https://www.ebay.com/itm/Crank-Shaft-Cr ... kf&vxp=mtr ongeveer € 7,- inclusief verzendkosten
porza.nl:https://www.porza.nl/krukassensor-impul ... acet-90073 € 42,20
saabcarparts.nl: https://saabcarparts.nl/nl/sensoren/259 ... 0-9-3.html € 29,25 incl. btw
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- stevanom
- Donateur
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: onverklaarbaar niet starten
Ik probeer te bestellen via Swedish Car parts (saabcarparts uit je lijstje) en koos onmiddellijk voor twee stuks voor de zekerheid. (1 in reserve)
Ik betaalde via Paypal en kreeg van paypal de bevestiging dat mijn betaling correct verlopen is.
Maar Swedish Car Parts zendt mij een bericht dat de betaling niet gelukt is en of ik nogmaals wil betalen....
Hoe gek denken ze dat ik ben? Dat ze deze tegenstrijdigheid eerst maar eens uitleggen en desnoods schrap ik heel de order en haal ik het wel elders.
Ik vertrouw hier niets van.
Maar ondertussen is de wagen weer eens geblokkeerd...
Ik betaalde via Paypal en kreeg van paypal de bevestiging dat mijn betaling correct verlopen is.
Maar Swedish Car Parts zendt mij een bericht dat de betaling niet gelukt is en of ik nogmaals wil betalen....
Hoe gek denken ze dat ik ben? Dat ze deze tegenstrijdigheid eerst maar eens uitleggen en desnoods schrap ik heel de order en haal ik het wel elders.
Ik vertrouw hier niets van.
Maar ondertussen is de wagen weer eens geblokkeerd...
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.
- stevanom
- Donateur
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: onverklaarbaar niet starten
Nou die waren snel.
Nu al bevestiging dat de betaling er toch is en de spullen verzonden zullen worden.
Hoedje af voor deze snelle service. Ere wie ere toekomt!
Nu al bevestiging dat de betaling er toch is en de spullen verzonden zullen worden.
Hoedje af voor deze snelle service. Ere wie ere toekomt!
stevanom schreef:Ik probeer te bestellen via Swedish Car parts (saabcarparts uit je lijstje) en koos onmiddellijk voor twee stuks voor de zekerheid. (1 in reserve)
Ik betaalde via Paypal en kreeg van paypal de bevestiging dat mijn betaling correct verlopen is.
Maar Swedish Car Parts zendt mij een bericht dat de betaling niet gelukt is en of ik nogmaals wil betalen....
Hoe gek denken ze dat ik ben? Dat ze deze tegenstrijdigheid eerst maar eens uitleggen en desnoods schrap ik heel de order en haal ik het wel elders.
Ik vertrouw hier niets van.
Maar ondertussen is de wagen weer eens geblokkeerd...
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: onverklaarbaar niet starten
Heb je wellicht een ander e-mailadres bij PayPal dan die waarmee je bij SAABcarparts een account hebt aangemaakt. Bij sommige bedrijven geeft dat wat vertraging, soms zelfs wel een dag.
Maar je SAABcarparts had je ook kunnen bellen. De interne lijnen zijn daar erg kort
Maar je SAABcarparts had je ook kunnen bellen. De interne lijnen zijn daar erg kort
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- stevanom
- Donateur
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: onverklaarbaar niet starten
stand van zaken:
BDP sensoren zijn op 9 november verzonden bij Swedish Carparts via Post.NL. Nog niets gezien vandaag 17 november. Maar ik had Swedish al gewaarschuwd dat Post.nl hier niet te vertrouwen is. Dus geen idee of het dat is.
Rode cassette verwisseld met die van de andere 900NG turbo: dat is het niet.
Toch krijgt de auto geen ontsteking
BDP sensoren zijn op 9 november verzonden bij Swedish Carparts via Post.NL. Nog niets gezien vandaag 17 november. Maar ik had Swedish al gewaarschuwd dat Post.nl hier niet te vertrouwen is. Dus geen idee of het dat is.
Rode cassette verwisseld met die van de andere 900NG turbo: dat is het niet.
Toch krijgt de auto geen ontsteking
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.
- delano.888
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: za 01 dec, 2012 0:14
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: onverklaarbaar niet starten
En even voor het idee (sorry) ik heb die van ebay besteld (die van 7 euro) op 5 november, en hij kwam aan op 14 november..
Helaas geen Saab meer aanwezig
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: onverklaarbaar niet starten
Meestal gaat een bdp langzaam kapot en gaat vooraf met slecht lopen wanneer ie heet is.
DI: veroorzaakt slecht lopen maar dat gaat geleidelijk met meer knocks
Benzienpomp: gaat ook geleidelijk maar en meestal vrij snel einde oefening en is soms met knal op de pomp op te lossen: Moet er wel een gat
naar toe knippen eerst. Bij de 900ng is dat een zwaarder klusje ivm het dikkere plaatstaal.
Ik had nog niet gelezen of je nog rondreed met je originele pomp. Het binnenwerk vervangen zijn niet de kosten trouwens. Zorg wel dat alles weer goed
vast zit want er staat 8 bar op. FPR al gecheckt?
DI: veroorzaakt slecht lopen maar dat gaat geleidelijk met meer knocks
Benzienpomp: gaat ook geleidelijk maar en meestal vrij snel einde oefening en is soms met knal op de pomp op te lossen: Moet er wel een gat
naar toe knippen eerst. Bij de 900ng is dat een zwaarder klusje ivm het dikkere plaatstaal.
Ik had nog niet gelezen of je nog rondreed met je originele pomp. Het binnenwerk vervangen zijn niet de kosten trouwens. Zorg wel dat alles weer goed
vast zit want er staat 8 bar op. FPR al gecheckt?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- stevanom
- Donateur
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: onverklaarbaar niet starten
De brandstofpomp draait.
Er is geen ontsteking. DI cassette even verwisseld met die van de andere 900 (die gewoon blijft starten en rijden) : geen effect.
Wat is een FPR?
Er is geen ontsteking. DI cassette even verwisseld met die van de andere 900 (die gewoon blijft starten en rijden) : geen effect.
Wat is een FPR?
ReinO schreef:Meestal gaat een bdp langzaam kapot en gaat vooraf met slecht lopen wanneer ie heet is.
DI: veroorzaakt slecht lopen maar dat gaat geleidelijk met meer knocks
Benzienpomp: gaat ook geleidelijk maar en meestal vrij snel einde oefening en is soms met knal op de pomp op te lossen: Moet er wel een gat
naar toe knippen eerst. Bij de 900ng is dat een zwaarder klusje ivm het dikkere plaatstaal.
Ik had nog niet gelezen of je nog rondreed met je originele pomp. Het binnenwerk vervangen zijn niet de kosten trouwens. Zorg wel dat alles weer goed
vast zit want er staat 8 bar op. FPR al gecheckt?
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: onverklaarbaar niet starten
de pomp kan draaien maar te weinig benzine leveren: al eens mooi aangetoond door Dion bij een oude pomp.
Te weinig benzinedruk: geen ontsteking.
FPR, fuel pressure regulator. een vacuum gestuurd dingetje aan de zijkant van je fuelrail.
Te weinig benzinedruk: geen ontsteking.
FPR, fuel pressure regulator. een vacuum gestuurd dingetje aan de zijkant van je fuelrail.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: onverklaarbaar niet starten
fpr regelt de brandstofdruk van 8 bar naar 3,5 bar of 4 net wat je wilt.
Kun je niet even bij Werli van het forum langs? Die lost dit voor je op.
Kun je niet even bij Werli van het forum langs? Die lost dit voor je op.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- H.Geertsema
- Geregistreerd lid
- Berichten: 910
- Lid geworden op: vr 02 dec, 2011 11:32
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: onverklaarbaar niet starten
Wellicht is het nu, wanneer je bent vastgelopen, toch handig om een uitleessessie te laten doen met een Tech2.
Daarna kun je altijd nog met de garage in overleg gaan over de kosten en wie de reparatie doet ..
Daarna kun je altijd nog met de garage in overleg gaan over de kosten en wie de reparatie doet ..
- stevanom
- Donateur
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: onverklaarbaar niet starten
Krijg je écht geen ontsteking als je te weinig brandstofdruk hebt?
Ik kan moeilijk naar de garage met een auto die niet op kenteken geraakt hè... Iedere keer wanneer ik den dat het eindelijk gaat lukken, is er weer wat nieuws. Heeft mij al behoorlijk wat gekost.
En Werli lijk ik niet te kunnen bereiken
Ik kan moeilijk naar de garage met een auto die niet op kenteken geraakt hè... Iedere keer wanneer ik den dat het eindelijk gaat lukken, is er weer wat nieuws. Heeft mij al behoorlijk wat gekost.
En Werli lijk ik niet te kunnen bereiken
ReinO schreef:de pomp kan draaien maar te weinig benzine leveren: al eens mooi aangetoond door Dion bij een oude pomp.
Te weinig benzinedruk: geen ontsteking.
FPR, fuel pressure regulator. een vacuum gestuurd dingetje aan de zijkant van je fuelrail.
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: onverklaarbaar niet starten
ja echt waar. Ik geloof dat de remmenreiniger tip al gegeven was? Inspuiten recht in het GKH.
Wellicht heeft Werli vakantie. En hij kan ook bij je langs rijden en even een goede pomp proberen om het uit te sluiten.
Wellicht heeft Werli vakantie. En hij kan ook bij je langs rijden en even een goede pomp proberen om het uit te sluiten.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- stevanom
- Donateur
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: onverklaarbaar niet starten
bedoel je gasklephuis met GKH?
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.