9-3 cabrio met defecte brandstofpomp in Italie - wat te doen

1993-2002

9-3 cabrio met defecte brandstofpomp in Italie - wat te doen

Berichtdoor Robb » di 03 okt, 2017 16:01

Ciao!

Mijn fijne 9-3 cabrio staat momenteel bij een Italiaanse garagist die geconstateerd heeft dat de brandstofpomp defect is. Dat leek me al niet onwaarschijnlijk gezien de symptomen. Grofweg heb ik nu twee keuzemogelijkheden: laten repareren voor 500 euro of terug naar NL laten brengen. Dat laatste kost me niets met dank aan de fijne verzekering.

Als achtergrondinfo: deze Caab gaat me binnenkort verlaten omdat ik een mooie Aero heb als vervanging. Dus eigenlijk vraag ik me vooral af hoeveel meer ik ervoor terug zal krijgen bij een auto-inkoper (of hobbyist): wel of niet met gerepareerde brandstofpomp. De auto heeft verder twee manco's: waterpomp lekt (heel heel erg weinig maar toch) en airco werkt niet. Verder ie is in prima staat met 270.000 km (bj 2001).

Ik vlieg zelf terug naar NL (ongeacht of de auto in Italie gerepareerd wordt of niet), dus als ik de auto (gratis) laat transporteren bespaar ik me ook plm. 200 euro brandstofkosten...

Heeft iemand meningen of ideeën wat slim zou zijn om te doen...?

Mocht je een leuke zilvergrijze cabrio met kapotte brandstofpomp willen kopen mag je me ook een berichtje sturen, hij wordt gratis thuisbezorgd :)
Avatar gebruiker
Robb
Geregistreerd lid
 
Berichten: 23
Geregistreerd: wo 26 apr, 2006 12:28

Re: 9-3 cabrio met defecte brandstofpomp in Italie - wat te

Berichtdoor alex75 » di 03 okt, 2017 16:26

mijn menig is thuisbezorgen... scheelt je veel geld aangezien je toch terug vliegt.
en ik weet zeker dat het hier goedkoper kan.
9-3 2.0T SE T5
Avatar gebruiker
alex75
Geregistreerd lid
 
Berichten: 350
Geregistreerd: za 01 aug, 2015 12:18

Re: 9-3 cabrio met defecte brandstofpomp in Italie - wat te

Berichtdoor RoelandV » di 03 okt, 2017 19:13

Volgens mij heb je jouw vraag zelf al ruim voldoende beantwoord..... :D
Keep on smiling!
Avatar gebruiker
RoelandV
Geregistreerd lid
 
Berichten: 5161
Geregistreerd: wo 13 jan, 2010 20:15

Re: 9-3 cabrio met defecte brandstofpomp in Italie - wat te

Berichtdoor Robb » wo 04 okt, 2017 8:51

Ja, als ik het nu nalees denk ik dat ook - naar NL laten brengen dus.
Blijft een beetje de vraag: aangezien ik de auto toch weg wil doen, zal ik hem dan nog wel laten repareren (dat moet dus voor minder dan 500 kunnen) en vervolgens verkopen, of proberen in de huidige staat te slijten...?
Avatar gebruiker
Robb
Geregistreerd lid
 
Berichten: 23
Geregistreerd: wo 26 apr, 2006 12:28

Re: 9-3 cabrio met defecte brandstofpomp in Italie - wat te

Berichtdoor Dabutcha76 » wo 04 okt, 2017 9:29

Ik zou 'm ook laten brengen. Qua verkoop: over het algemeen zijn rijdende auto's wel beter verkoopbaar dan niet-rijdende. Ik heb geen idee wat je nog voor de auto denkt te vangen, maar dat zal voor een 9-3 OG niet meer de hoofdprijs zijn. Toch denk ik dat je je potentiële koperspubliek aanzienlijk vergroot als de auto gewoon rijdt (en dus proefrijdt).
2008 snow silver 9-5 Sport Estate 2.0t, Hirsch stage 1 | 1997 black 900NG cabriolet 2.0i
Avatar gebruiker
Dabutcha76
Donateur 2016
Donateur 2016
 
Berichten: 387
Geregistreerd: do 26 dec, 2013 11:18
Woonplaats: Twente

Re: 9-3 cabrio met defecte brandstofpomp in Italie - wat te

Berichtdoor rftijdens » wo 04 okt, 2017 18:57

Ben zelf afgelopen zomer ook stil komen te staan in Zuid-Frankrijk met een kapotte turbo. Destijds laten vervoeren door ANWB en af laten leveren bij Peter Mink. Ging allemaal vlot, zonder enige aanmerkingen op transport en fijn gerepareerd bij een vertrouwde garage in NL. Zou je absoluut hetzelfde aanraden.
Saab 9-3 SE 2.0t Anniversary - TD04 stage 1 (2001)
ex: VW Golf II 1.6 Tour (1988)
Avatar gebruiker
rftijdens
Geregistreerd lid
 
Berichten: 41
Geregistreerd: ma 24 apr, 2017 16:03
Woonplaats: Breda

Re: 9-3 cabrio met defecte brandstofpomp in Italie - wat te

Berichtdoor Bungy123 » do 05 okt, 2017 23:56

Repatriëren naar NL, niet in Italië laten repareren is mijn advies gezien de mogelijkheden.
Ik heb je een pb gestuurd.
9-5 2.3 Aero estate 2000 (v) 9-5 2.0 Linear 4-D 2006 (v)9-3 2.0t SE Cabriolet 1999 (v)9-3 2.0T SE Cabriolet 2001 (v)
9-3 2.0t SE Hatchback 2002 (v)9-3 2.0t SE Cabriolet 225 pk 2000 (v)
9-3 2.0T SE Cabriolet 185 pk + 9-5 3.0-V6 Griffin Estate 2000
Bungy123
Geregistreerd lid
 
Berichten: 21
Geregistreerd: ma 10 nov, 2014 22:42
Woonplaats: Soest


Keer terug naar 9-3 en 900 NG

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 93Rookie, Alex B, mfvb, mstffr, Rik Tuin en 21 gasten