keuze

1993-2002

keuze

Berichtdoor Hubbie » za 16 sep, 2017 16:13

Ik ben land aan het afspeuren voor een leuke cabrio , met niet al te veel schade en in ieder geval een gezonde motor ,
ik heb volgende week een dag uitgetrokken om wat bedrijven langs te gaan
Het is een auto voor mijn vrouw dus motorisch maakt het niet uit mijn taak is het onderhoud.
Ik ga er niet te veel geld aan uit geven , ik wil dat besteden aan onderhoud van de auto als ik zo kijk naar de auto's
waar ik naar ga kijken zijn er een aantal problemen : abs , climatecontrol display en het dak wat niet werkt .
Wat is nou zelf te repareren zonder special tools en in verhouding het voordeligst .Ik bedoel niet een kabeltje of een slecht contact
maar echt worst case scenario .

alvast bedankt
Hubbie
Geregistreerd lid
 
Berichten: 6
Geregistreerd: do 07 sep, 2017 21:27

Re: keuze

Berichtdoor Nine » za 16 sep, 2017 17:26

Een paar zaken die je zo kunt checken naast standaard dingen:
Gemodificeerde carterontluchting (diverse dingen over te vinden op SF)
Check roest bij veerpoten achter..aanhechting op carrosserie
Werking cabriodak
Staat van het dak (bekleding), check ook even de achterruitrubbers. Hopelijk regent het die dag..dan weet je of ie dicht is :D

En vooral..rijden met die kar..dat zegt veel.
'02 9-3 2.0LPT SE Cabrio
'10 NG9-5 Aero Sedan XWD
Wish:JAS39 Gripen E

ex '77 99L 2drs
ex '83 900 GLE 4 drs
ex '91 9000i 5drs
ex '96 9000CS 5drs
ex.'00 9-5 S 2.3LPT sedan
ex.'02 9-5 Vector 2.3LPT sedan
ex. 06 9-5 Aero sedan
Avatar gebruiker
Nine
Geregistreerd lid
 
Berichten: 1235
Geregistreerd: ma 28 dec, 2009 21:58
Woonplaats: Plaats in de bossen ten noorden van Eindhoven

Re: keuze

Berichtdoor Hubbie » za 16 sep, 2017 18:39

De gemodificeerde carteronluchting is dat bij de t5 en t7 ?
Hubbie
Geregistreerd lid
 
Berichten: 6
Geregistreerd: do 07 sep, 2017 21:27

Re: keuze

Berichtdoor Nine » za 16 sep, 2017 22:25

Gaat volgens mij vooral om T7 blokken. Ik heb na 4 T7 blokken nog nooit black sludge gehad of aangetroffen. Wel uit voorzorg bij al die blokken direct na aankoop carterreiniging en modificatie laten toepassen. Tevens elke 10 dzd km of ieder jaar olie verversen (wat het eerste komt). Vooral alleen maar kleine afstanden (waarbij blok en olie niet echt warm worden) rijden is niet goed..maar ja dat geldt eigenlijk voor iedere motor. Mijn 2001 9-3 cabrio rijdt ca 4000 km per jaar maar ik rij er ook regelmatig even lekker mee door (ritjes van 100 km en meer).
'02 9-3 2.0LPT SE Cabrio
'10 NG9-5 Aero Sedan XWD
Wish:JAS39 Gripen E

ex '77 99L 2drs
ex '83 900 GLE 4 drs
ex '91 9000i 5drs
ex '96 9000CS 5drs
ex.'00 9-5 S 2.3LPT sedan
ex.'02 9-5 Vector 2.3LPT sedan
ex. 06 9-5 Aero sedan
Avatar gebruiker
Nine
Geregistreerd lid
 
Berichten: 1235
Geregistreerd: ma 28 dec, 2009 21:58
Woonplaats: Plaats in de bossen ten noorden van Eindhoven

Re: keuze

Berichtdoor Hubbie » zo 17 sep, 2017 8:57

Is de display van de climatecontrol en gemakkelijk te repareren en de abs pomp makkelijk te vervangen ?
Hubbie
Geregistreerd lid
 
Berichten: 6
Geregistreerd: do 07 sep, 2017 21:27

Re: keuze

Berichtdoor jor » zo 17 sep, 2017 14:18

Hubbie schreef:Is de display van de climatecontrol en gemakkelijk te repareren en de abs pomp makkelijk te vervangen ?


Revisie kost je een 100 euro ex btw.
Het komt altijd goed behalve de laatste keer.
caab9-3 /1999
Avatar gebruiker
jor
Geregistreerd lid
 
Berichten: 1313
Geregistreerd: wo 29 feb, 2012 12:53

Re: keuze

Berichtdoor jor » zo 17 sep, 2017 14:19

jor schreef:
Hubbie schreef:Is de display van de climatecontrol en gemakkelijk te repareren en de abs pomp makkelijk te vervangen ?


Revisie kost je een 100 euro ex btw.
(voor de climatcontrole
Het komt altijd goed behalve de laatste keer.
caab9-3 /1999
Avatar gebruiker
jor
Geregistreerd lid
 
Berichten: 1313
Geregistreerd: wo 29 feb, 2012 12:53

Re: keuze

Berichtdoor Qabriolet » zo 17 sep, 2017 14:55

Neem aan dat je dit http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=132480 topic al bestudeerd hebt... En overweeg een "i" i.p.v. een turbo als het vermogen niet uitmaakt. Zijn hele andere zeer degelijkere motoren dan de t (half pressure-cooker turbo) of T (fulltime presure turbo) motoren. Ben je ook van je Black Sludge (BS) opmerking af.
9³ Cabriolet 2.0t SE Autom. (MY00) triple zwart. Daily drive, upgraded en op stage geweest bij Blacktop-tunning (260 Pk/400 Nm).
[i]
"Als een cabriolet gebouwd was om in de winter binnen te staan had de fabriek er wel een garage bij geleverd."[/i]
Avatar gebruiker
Qabriolet
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017
 
Berichten: 662
Geregistreerd: do 10 mei, 2012 11:07
Woonplaats: 010 isn't just a code...

Re: keuze

Berichtdoor Nine » zo 17 sep, 2017 15:50

Valt erg mee hoor. Ik heb al jaren de zgn. bs blokken. Nooit een issue gehad. Ik zou nooit zonder turbo willen. Ook gehad maar eenmaal gewend aan dat heerlijke koppel.. :D
Ik heb alles van 100 pk (b-motor) tot 260 pk gehad. Nooit revisies of andere gekke dingen gehad. Af en toe een tdc sensor en bij de 9000 in beide exemplaren de kachel radiator ( zwak punt van de 9000).
'02 9-3 2.0LPT SE Cabrio
'10 NG9-5 Aero Sedan XWD
Wish:JAS39 Gripen E

ex '77 99L 2drs
ex '83 900 GLE 4 drs
ex '91 9000i 5drs
ex '96 9000CS 5drs
ex.'00 9-5 S 2.3LPT sedan
ex.'02 9-5 Vector 2.3LPT sedan
ex. 06 9-5 Aero sedan
Avatar gebruiker
Nine
Geregistreerd lid
 
Berichten: 1235
Geregistreerd: ma 28 dec, 2009 21:58
Woonplaats: Plaats in de bossen ten noorden van Eindhoven


Keer terug naar 9-3 en 900 NG

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten