900NG Cabrio: Raam-problematiek

1993-2002
Plaats reactie
decramy
Donateur
Donateur

900NG Cabrio: Raam-problematiek

Bericht door decramy » di 14 jul, 2015 22:42

Hoihoi

Mijn raam heeft de geest gegeven. Het wil niet goed meer naar beneden. Ik hoor de motor nog wel, maar het wil niet zakken.
Dus ik heb mijn deurpaneel verwijderd en ben tot de conclusie gekomen dat het raam uit de 'houder' was gekomen.

Op de foto heb ik hem weer terug in de houder geplaatst.
Afbeelding

Ik zie niet precies hoe ik dit vast moet maken. Ik heb 2 van dit soort houders, een daarvan is voorzien van stevige bouten door de ruit heen maar de ander niet. Wel zitten daar twee kleine gaten in, maar deze lijken ongebruikt. Heeft hier iets in gezeten? In het raam zelf lijken geen bijbehorende gaatjes te zitten.
Afbeelding

Hebben jullie tips hoe ik dit vast maak?

Alvast dank! :O:

vinzz
Geregistreerd lid

Re: 900NG Cabrio: Raam-problematiek

Bericht door vinzz » wo 15 jul, 2015 11:17

Zitten er niet van die groene doppen op de het mechanisme, die breken nogal eens.. En is de tandheugel nog gaaf? Geen afgebroken tanden? Zit de glazen ruit los in het profiel nu?

decramy
Donateur
Donateur

Bericht door decramy » wo 15 jul, 2015 11:27

De groene doppen zijn nog okee. Die zorgen ook niet voor het vastzitten van het raam ;)
Tandheugel lijkt ook okee, het mechaniek wil wel naar beneden.

Ja, het raam zit los in het profiel, dat is mijn probleem nu volgens mij.

vinzz
Geregistreerd lid

Bericht door vinzz » wo 15 jul, 2015 11:29

Tja dan moet je hem weer vastzetten ;)

Edit: wil best mijn vrije tijd steken in hit en run types die nooit iets teruggeven op het forum, alleen als ze zelf wat hebben, maar kap dan ff met met je smilies als ik serieus tijd steek in uitvragen en je te helpen.

Maak de andere deur open kijk hoe het daar vast zit , zo moet deze deur ook. Zitten daar boutjes? Moeten hier ook boutjes.

Je kan het ook googelen, dan zie je het vaak meteen:

https://www.google.nl/search?q=saab+900 ... 4vZF_TM%3A" onclick="window.open(this.href);return false;

decramy
Donateur
Donateur

Bericht door decramy » wo 15 jul, 2015 12:52

Mijn excuus. De termen 'regulator' en 'convertable' had ik nog niet gebruikt. Wel 'cabrio' etc. Vandaar dat de hint voor de groene doppen bij mij ook niet goed overkwam.

Bedankt voor de hulp, ik ga er mee aan de slag. Onderandere door meer beschermfoam weg te halen om te zien of de armen toch niet ergens tegenaan lopen.

vinzz
Geregistreerd lid

Bericht door vinzz » wo 15 jul, 2015 14:54

Zit glas dan los soms in het profiel?

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » di 21 jul, 2015 23:14

Ik dacht dat de ramen in dat metalen U profieltje "gelijmd" / "gekit" zijn.

marijn dekker
Donateur
Donateur

Bericht door marijn dekker » wo 22 jul, 2015 12:24

vinzz schreef:Tja dan moet je hem weer vastzetten ;)

Edit: wil best mijn vrije tijd steken in hit en run types die nooit iets teruggeven op het forum, alleen als ze zelf wat hebben, maar kap dan ff met met je smilies als ik serieus tijd steek in uitvragen en je te helpen.

Maak de andere deur open kijk hoe het daar vast zit , zo moet deze deur ook. Zitten daar boutjes? Moeten hier ook boutjes.

Je kan het ook googelen, dan zie je het vaak meteen:

https://www.google.nl/search?q=saab+900 ... 4vZF_TM%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem aan dat de TS niet zoveel ervaring heeft en hier komt met zijn of haar probleem in de veronderstelling dat hier mensen zijn die wel de juiste expertise en ervaring hebben. Als je het niet de moeite waard vind,reageer je toch niet.
Ik vind dat op deze manier reageren juist mensen weg houd van een forum. Heb het op diverse ander fora's meegemaakt.

decramy
Donateur
Donateur

Bericht door decramy » wo 29 jul, 2015 13:39

Ik ben met mijn U-profiel bij de autoshop geweest en die hebben mij een flexibele kit aangeraden. Vanavond of morgen maar eens installeren dan.
Ook heb ik daar begrepen dat het deurfoam met Bison Tex vast gezet wordt.

marijn dekker
Donateur
Donateur

Bericht door marijn dekker » wo 29 jul, 2015 19:33

Dat zou ik niet gebruiken. Het kan zijn dat de oplosmiddelen in de lijm het foam oplost. Beter haal je een tube bizon polymax. Deze is oplosmiddelvrij en blijven flexibel. Kan je tevens de ruit mee vast zetten.

Plaats reactie